30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 03 خرداد 1400 ساعت 11:47

به ثمر نشستن یک پروژه بزرگ در مسجد سلیمان پس از 113 سال انتظار

نوشته شده توسط 

طرح پتروشیمی مسجدسلیمان با عاملیت تأمین مالی بین المللی بانک صنعت و معدن، روز 5 شنبه 30 اردیبهشت با فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهور مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، رییس جمهور در مراسم افتتاح این طرح که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، بیان کرد: اجرای این پروژه بزرگ و ملی حق مردم عزیز مسجد سلیمان به عنوان اولین مرکز اکتشاف نفت منطقه بوده است.

دکتر روحانی گفت: مردم مسجد سلیمان اکنون دارای یک طرح بزرگ پتروشیمی شده اند که می تواند سالانه حدود 270 میلیون دلار درآمد داشته باشد که برای مردم استان و منطقه بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح سه طرح ملی پتروشیمی در استان‌های خوزستان و بوشهر و عملی شدن قول افتتاح 17 طرح پتروشیمی در طول یکسال از ابتدای سال 99 تاکنون، گفت: این دولت با وجود جنگ اقتصادی بی سابقه و پاندمی کرونا، در سخت‌ترین شرایط با هدایت رهبر معظم انقلاب و مقاومت، حضور و صبر مردم، کشور را اداره کرد.

دکتر روحانی ، تاکید کرد: افتتاح پنج‌شنبه‌ها به خوبی نشان داد که ملت ایران مقاوم است و تحریم و فشار اقتصادی نمی‌تواند مانع آنها برای توسعه و پیشرفت کشور شود.

سرمایه گذاری سالانه 3 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی

رئیس جمهور سرمایه گذاری سالانه 3 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی را نشانه تلاش و کوشش وزارت نفت، بخش خصوصی و همه مهندسان ، کارگران و دست اندرکاران این بخش دانست.

دکتر روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز در کشور درمورد ضرورت و نیاز به توسعه و رونق تولید اتفاق نظر بوجود آمده است، تاکید کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که توسعه و تولید اصل است و گفتمان اصلی در کشور رشد و توسعه است.