09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 07 مرداد 1398 ساعت 10:45

اجرای طرح پلی‌اتیلن پتروشیمی دهدشت سرعت گرفت

نوشته شده توسط 

1250اشرف‌زاده گفت: اجرای عملیات ساخت پروژه های ساختمانی ، کارگاهی ، انبارها و سایر ساختمان های مسکونی در پتروشیمی دهدشت آغاز شد .

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایرانیان، اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با اعلام این مطلب افزود : با توجه به اینکه اجرای طرح پلی اتیلن پتروشیمی دهدشت از الویت های اصلی است بر اساس پیگیری های بعمل آمده زمینه استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی نیز فراهم شده است .
رسول اشرف زاده گفت : بانک عامل طرح مذکور نیز مشخص شده و طی هفته های آتی با انتخاب پیمانکار EPC عملیات ساخت رسمی طرح مذکور سرعت خواهد گرفت .
وی مزایای اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ، افزایش درآمد منطقه در اثر رشد صنایع و بکارگیری سرمایه های خصوصی در زمینه های مهم تولیدی ؛ حفظ قدرت و افزایش توان صادارتی کشور ؛ ارتقاء جایگاه استراتژیک ایران از طریق نقش محوری در امر سیاست گذاری و تعیین قیمت محصولات پایه پتروشیمی در صحنه بین المللی با افزایش سهم تولیدات در کشور برشمرد و گفت با اجرایی شدن این طرح و تولید پلی اتیلن سنگین و گریدهای مختلف آن که بعنوان ماده خام پایه در بسیاری از صنایع تکمیلی مورد استفاده قرار می گیرد، گام بزرگی در راستای صنعتی شدن استان کهکلویه و بویراحمد برداشته خواهد شد.
رسول اشرف زاده تصریح کرد : با انتخاب پیمانکار اجرایی، عملیات ساخت پروژه های ساختمانی ، کارگاهی ، انبارها و سایر ساختمان های مسکونی در پتروشیمی دهدشت به سرعت اجرایی خواهد شد .
لازم به ذکر است احداث طرح پلی اتیلن پتروشیمی دهدشت از اولویت‌های اصلی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان است. واحد تولید پلی اتیلن سنگین به ظرفیت سالانه 300 هزار تن در شهرستان دهدشت است و هدف از اجرای آن در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیازهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات به بازارهای جهانی خواهد بود.