13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 08 تیر 1401 ساعت 13:16

ارائه بیمه نامه اعتباری به شرکت های دانش بنیان معدنی

نوشته شده توسط 

مشاور توسعه و تجاری‌سازی طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ( ایمینو) از تدوین پلت‌فرم جامع توسعه‌ بازار، تامین مالی، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و اعلام کرد بنا بر تفاهمنامه ایمینو با صندوق بیمه فعالیت های معدنی شرکت‌ های دانش بنیان مورد تایید بیمه نامه اعتباری دریافت می کنند.

به گزارش بورس وبانک وبه نقل ازروابط عمومی شرکت دانش بنیان معدن وصنایع معدن؛ مریم کرباسی  مطرح کرد: پلت‌فرم جامع توسعه‌ بازار، تامین مالی، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه در بخش معدن و صنایع معدنی دو رویکرد دارد. جامعه هدف رویکرد اولیه آن شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که دانش‌بنیانی را احراز کردند و در مراحل مختلف ایده‌پردازی، تجاری‌سازی، تولید و پایش قرار دارند. این پلت فرم جامع براساس ماهیتی که دارد به تمامی‌ مراحلی که یک محصول فناورانه و نوآورانه قرار است به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زا برسد، توجه دارد و با توجه به شعار راهبردی سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری تهیه شده است.

او ادامه داد: این پلت فرم جامع هر محصول یا خدمت دانش‌بنیان یا فناورانه‌ای که در هر مرحله‌ای در شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی قرار داشته باشد، پایش کرده و به لحاظ برخورداری از مجوز، خط تولید، مشتری و دیگر پارامترها شرکت‌ها غربالگری می شوند. در واقع این پلت‌فرم جامع تدوین شده تا به شرکت‌ها به لحاظ توسعه بازار، تامین مالی، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه دیگر یاری رساند. تحقق اهداف تعریف شده دراین پلت فرم باعث می‌شود ازاکوسیستم نوآوری بخش معدن و بازیگران واقعی این عرصه حمایت شود و برای اینکه شرکت‌های نوآور به مرحله تولید اشتغالزای دانش بنیان برسند، در مرحله نخست راستی‌آزمایی انجام می‌شود و اطلاعات آنها جمع‌آوری سپس گروه‌بندی می‌شوند و در گروه‌های مختلف برایشان بسته‌های راهبردی تامین مالی، توسعه و تجاری‌سازی تعریف می‌شود که در این راستا آمادگی همکاری با زیرساخت‌های بزرگ و توانمندی مثل کنسرسیوم‌های بین‌المللی دانش‌بنیان هم وجود دارد.

کرباسی با بیان اینکه در این پلت‌فرم پیش‌بینی شده که یک کارگروه شایسته و نخبه‌محور از ارکان‌های دانشگاه، صنعت، ارگان‌های دارای تجربه‌های موثر تجاری‌سازی، کارآفرینی، مدیریت‌های استراتژیک و غیره تشکیل شود، مطرح کرد: در این کارگروه یک الگوی عملکردی ارزیابی فراهم خواهد شد و گروهی از صاحب نظران در عرصه تجاری‌سازی، تولید دانش‌بنیان و صنایع معدنی شکل خواهد گرفت و علاوه‌بر دانش بنیان‌ها، شرکت‌های نوآورانه‌ای هم که فکر می‌کنند می توانند در این عرصه وارد شوند و با کمک، هدایت و تامین مالی به مرحله تولید دانش بنیان و اشتغالزایی برسند، می‌توانند به ما مراجعه کنند.

او درباره اینکه آیا شرکت‌های دانش‌بنیانی که شکست خورده‌اند هم می‌توانند از ظرفیت‌های این پلت فرم استفاده کنند، بیان کرد: یک قابلیت در این پلت فرم در نظر گرفته شده برای ارزیابی قابلیت تجاری‌سازی و اگر یک شرکت دانش بنیانی مقتضیات تجاری‌سازی ندارد، بازار ندارد و یا به اصطلاح تاریخ مصرف آن گذشته، این شکست‌خوردگی طبیعتا قابل ترمیم نیست. ولی برخی از دانش‌بنیان‌های ما به دلیل عدم دسترسی موثر به بازار فروش و مصرف، زمین خوردند یا ناامید شدند و روحیه خود را از دست داده‌اند. درواقع جایگاه بازآفرینی و بازتوانی این دانش‌بنیان ها با ایده‌های درست فناورانه همین پلت فرم جامع محقق خواهد شد و این شروعی امیدوارکننده در ایمینو خواهد بود.