29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 08 خرداد 1401 ساعت 08:36

تامین ۹۹ درصد سوخت ناوگان کشتیرانی ایران از داخل کشور

نوشته شده توسط 

۹۹ درصد سوخت مورد نیاز ناوگان کشتیرانی ایران از داخل کشور تأمین می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم؛  سعید قبیتی مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم ( وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) دیروز در یک نشست خبری ضمن اعلام این مطلب گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های سوخت رسانی به شناور‌ها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور برنامه داریم.

وی گفت: هم اکنون در بندر شهید رجایی روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت به شناورها عرضه می شود و از سوی دیگر سایت سوخت رسانی این بندر در حال حاضر دارای ظرفیت ۵۳ هزار تُن انبارش سوخت است.

به گفته قبیتی، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سالانه نیازمند ۴۰۰ هزار تُن سوخت است که به راحتی در داخل کشور تأمین می شود.

وی تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه فعالیت های خود در بخش تامین و توزیع سوخت شناورها و با توجه به الزامات بین‌المللی برای استفاده از سوخت کم سولفور با همکاری و مشارکت با مجموعه های دانش بنیان داخلی برای تولید این سوخت اقدام جدی کرده است.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور در حد تامین کامل نیاز ناوگان و بی نیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است.