13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 24 تیر 1400 ساعت 08:46

آغاز بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت

نوشته شده توسط 

در جريان سفر روز چهارشنبه مهدي صادقي نياركي و علي رسوليان به استان زنجان، شهرک صنعتی شهید دکتر مجید شهریاری با حضور مادر این شهید هسته‌‌اي به مرحله بهره‌ برداری و واگذاري زمين به سرمايه گذاران رسید..

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران؛ در جريان سفر روز چهارشنبه مهدي صادقي نياركي و علي رسوليان به استان زنجان، شهرک صنعتی شهید دکتر مجید شهریاری با حضور مادر این شهید هسته‌‌اي به مرحله بهره‌ برداری و واگذاري زمين به سرمايه گذاران رسید.

شهرک صنعتی شهید شهریاری به مساحت ۴۳۷ هکتار و با قابلیت توسعه تا يك هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری زنجان واقع است و برخورداری از معافیت مالیاتی ۱۳ ساله، اعطای حداکثر مشوق‌هاي قیمت حق‌ بهره ‌برداری و دسترسی آسان به آزادراه زنجان ـ تبریز، از مهم‌ترین مزایای آن مي‌باشد.

برای اجراي این پروژه شهرك سازي كه داراي برق به میزان ۷ مگاوات و آب به میزان ۴۰ لیتر بر ثانیه بوده و معابر اصلي آن نيز به طول 12 كيلومتر به اجرا درآمده، ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و پروژه‌های توزیع گاز، جدول ‌گذاری، بازگشایی معابر و زیرسازی آسفالت نيز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال درحال اجرا مي‌باشد.

این شهرک صنعتي قابلیت استقرار ۵۲۰ واحد صنعتی را در زون‌های غذایی، سلولزی، شیمیایی، نساجی، فلزی، برق و الکترونیک، صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی دارد و تا کنون ۶ قرارداد حق بهره برداري و انتفاع زمين به میزان ۴۳ هکتار در آن منعقد شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنين در حاشيه افتتاح شهرک صنعتی شهید دکتر مجید شهریاری، از خانواده این دانشمند شهید هسته‌ای تجلیل و قدردانی كردند.

صادقي نياركي و رسوليان در ادامه، كلنگ آغاز عمليات اجرايي اولین واحد صنعتي تولید کننده رزین‌های اشباع شده کشور در شهرک صنعتی شهید شهریاری را به زمين زدند.

شرکت "پارس پلی رزین زنگان" اولین تولید کننده رزین‌های اشباع شده و انواع رنگ‌های مرکب غیرفرابنفش در کشور و بزرگترین واحد تولید کننده در خاورمیانه است كه در زميني به مساحت 60 هزار مترمربع با سرمایه گذاری داخلي بالغ بر 200 میلیارد ریال و خارجي افزون بر 15 میلیون یورو در شهرک صنعتی شهید شهریاری احداث و تا پایان سه ماهه نخست سال 1401 به بهره برداري مي‌رسد.

ظرفیت پیش‌بینی شده این پروژه 16 هزار تن رزین اشباع شده و انواع رنگ‌های مرکب غیرفرابنفش است که با تولید این محصول می‌توان از واردات آن جلوگیری و برای نخستین بار در کشور تولید کرد.

استاندار، نمایندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استانی و شهرستانی در آيين بهره برداري از شهرک صنعتی شهید شهریاری، معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را همراهی مي‌كنند.