14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 26 اسفند 1399 ساعت 15:05

بهبود وضعیت مالی سیمان فارس و خوزستان

نوشته شده توسط 

آخرین گردهمایی مدیران عامل شرکت‌های تابعه سیمان تامین در سال ۹۹ به مناسبت هفتاد سالگی شرکت سیمان فارس و خوزستان در مجموعه فرهنگ ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از جهان صنعت، بر همین اساس عزت‌اله اکبری‌تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مراسم با تاکید بر اصول اقتصاد مقاومتی، به دو موضوع تقویت تولید داخل و صادرات پرداخت و در جمع صنعتگران صنعت سیمان گفت: خوشحالم که مسوولان و مدیران صنعت سیمان، به موضوع ساخت داخل توجه دارند. وقتی می‌خواهیم با تحریم‌های ظالمانه و استکبار جهانی مبارزه کنیم با حرف امکان‌پذیر نیست و باید نگاه عمیق و قوی به تولید داخل و توانمندی‌های خود داشته باشیم.
وی افزود: باید با اعتماد به نفس از تولید داخل حمایت کنیم و این حمایت‌ها ادامه پیدا کند تا خودمان بتوانیم مشکلات کشورمان را حل کنیم و در نهایت به موضوع صادرات بپردازیم. برنامه‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در راستای حمایت از ساخت داخل و صادرات به صورت جدی و پیگیرانه با نگاه حمایتی است.
افزایش چشمگیر سود خالص سیمان تامین
در این مراسم همچنین مجید وفاپور با اشاره به مدیریت موفق شستا و سیتا در سهامداری و ارائه سیاست‌های راهبردی به بررسی صورت‌های مالی تجمیعی کل شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین پرداخت و در این‌باره خبر داد: شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در ۹ ماهه سال۹۹ موفق به کسب بیش از دو هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان سود خالص شد که این رقم معادل ۱۵۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وفاپور همچنین با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی درآمد فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیح داد: گزارش تجمیعی کل شرکت‌های گروه در سیمان تامین حاکی از کسب شش هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان در ۹ ماهه سال‌ جاری است. همچنین سیمان تامین در شاخص سود ناخالص موفق کسب دو هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان معادل ۱۱۲ درصد رشد و در شاخص سود عملیاتی موفق به کسب دو هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان معادل ۱۴۴ درصد رشد شد.
صیانت شستا و سیتا از دارایی‌های بین‌نسلی
در ادامه این مراسم حمیدرضا هوشیاری به اهمیت صنعت سیمان و بهبود وضعیت مالی شرکت سیمان فارس و خوزستان پرداخت و گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان از جمله هلدینگ‌های با قدمت و پرسابقه صنعت سیمان در کشور است که تحت مدیریت راهبردی شستا و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین فعالیت می‌کند. این شرکت در دوره جدید موفق به صیانت از دارای‌هایی بین‌نسلی شده و ساختار مالی سیمان فارس و خوزستان با اجرای سیاست‌های بالادستی اصلاح شده است. شرکت سیمان فارس و خوزستان در شرایط سخت اقتصادی مانند وضعیت کنونی تاب‌آوری بسیار بیشتری دارد و این تاب‌آوری نتیجه حمایت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین است.
گفتنی است در پایان این مراسم همچنین از کتاب زندگینامه مهندس سالور که به تازگی توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تجدید چاپ شده است، رونمایی شد.