10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 15 آبان 1402 ساعت 14:03

صادرات ٨٧٠ میلیون دلاری دانش‌بنیان‌ها به ٧٨ کشور

نوشته شده توسط 

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ بیش از  ۸۷۰ میلیون دلار صادرات به ۷۸ کشور صادرات داشتند ،  همچنین ۶۷۲  محصول صادراتی در این حوزه  احصا شده است از حدود ۹ هزار شرکت مذکور  ۴۱۱ شرکت رکورد صادراتی داشته اند.

به گزارش بورس و بانک ، جواد مشایخ، سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: شاید چهار دهه قبل یکی از مسئله ما بحث علم آموزی بود که با روی کار آمدن جمهوری اسلامی این مسئله رفع شد ، اکنون که به جامع دانشگاهی مراجعه می‌کنیم با بحث حرکت اقتصاد به سمت دانش بنیان مواجه می‌شویم که این نشان از نزدیک شدن به قله علم پیشرفت است.

او افزود: معاونت ما در ۱۵ سال دوره فعالیت خود دوره‌های ماموریتی را پشت سر گذشته است، در دوره نخست به تثبیت جایگاه نهادی خود و مسائل مربوط به تجارت سازی فناوری را انجام داد، در دوم تمرکز به شکل دهی و حمایت از شرکت های دانش بنیان ، دوره سوم بحث توسعه زیرساخت های زیست بوم فناوری بوده و در دوره فعلی تمرکزمان در توسعه اقتصاد دانش بنیان است به این مفهوم که ما باید اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت بشناسیم و آن را جز محصولات سخت و پیچیده به حساب نیاوریم.


سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: حوزه های کشاورزی، انرژی، اقتصادی و غذا از جمله اولویت های ما است و در تلاش هستیم تا با ابزارهای مختلف دانش و فناوری را در این حوزه گسترش دهیم.


مشایخ بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵ شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم که اکنون این عدد به ۹ هزار و ۲۶۴ شرکت با گردش مالی ۴۵۰ همت رسیده است که این عدد گواه از تلاش معاونت فناوری است که این ها می‌تواند اثر گذاری مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد ، این شرکت ها به سبب وجود پتانسیل نیازمند سرمایه‌گذاری و تامین مالی به روش های مختلف است.

او در پایان گفت : شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۷۰ میلیون دلار صادرات به ۷۸ کشور صادرات داشتند ، همچنین ۶۷۲ محصول صادراتی در این حوزه احصا شده است از حدود ۹ هزار شرکت مذکور ۴۱۱ شرکت رکورد صادراتی داشته اند.