30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 20 آبان 1398 ساعت 09:27

مصمم هستیم تا در بودجه 99 منابع مناسبی را برای بیمه سلامت پیش‌بینی کنیم

نوشته شده توسط 

4068نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر تخصیص به موقع منابع بیمه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: مساله‌ای که می‌تواند سیاست‌ها را به درستی مدیریت کند، براساس قانون منابعی است که در بودجه سنواتی در نظر گرفته شده است به طوری که ما نیز در مجلس مصمم هستیم تا در بودجه سال 99 منابع مناسبی را برای بیمه سلامت پیش‌بینی کنیم.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، محمد حسین قربانی بیان کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی توجه به حوزه سلامت بود که از سال 93 همراه با اجرای طرح تحول نظام سلامت شروع شد که نماد این اقدام همراهی و همکاری بیمه ها، افزایش سرانه بیمه و سهم حوزه سلامت از GDP بود.

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اقدامات مهمی همچون حذف همپوشانی بیمه‌ها، هدفمند كردن بيمه رايگان به سوي گروه هاي نيازمند، پرونده ملي سلامت الكترونيك، نسخه نويسي الكترونيك از جمله اقدامات موثری است که نشان از عملکرد مناسب بیمه سلامت به خصوص در همراهی با اجرای طرح تحول سلامت دارد.

وی اجباری شدن طرح بیمه همگانی را مصداق عدالت در سلامت عنوان کرد و گفت: با مشخص شدن دهک ها افراد نیازمند به طور رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت و سایر افراد در حق بیمه خود مشارکت خواهند داشت که این موضوع عدالت در حوزه منابع بیمه ای را نیز در پی خواهد داشت.