31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 آبان 1398 ساعت 15:22

یک میلیون نفر درهمدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نوشته شده توسط 

4030استاندار همدان گفت اجرای طرح تحول نظام سلامت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بار مالی سلامت و درمان را از دوش مردم و بیماران برداشت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، سید سعید شاهرخی گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید توجه به بهداشت و سلامت مردم است، به شکلی که به فرموده رهبر معظم انقلاب بیمار جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت با وجود مشکلات، موانع و تنگناهای مالی، شرایط مطلوب ایجاد و بار و رنج و درد از دوش درصد قابل توجهی از بیماران برداشته شد.

استاندار همدان تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت در جهان کم نظیر است، اما عبور از کارهای خوب و پرداختن به اندک مشکلات موجود در بیمارستان ها و مراکز درمانی به یک عادت تبدیل شده است.

شاهرخی نقش بیمه را در احیای طرح تحول نظام سلامت، محوری و کلیدی توصیف کرد و اظهار داشت: یک میلیون شهروند همدانی تحت پوشش بیمه سلامت بوده و تمام مردم نیز تحت پوشش بیمه های دیگرهستند ؛ لذا در صورت نبود بیمه مردم دراستفاده از خدمات درمانی دچار مشکل می شوند.

وی گفت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت مراجعه مردم به بیمارستان کم بود، اما پس از آن مراجعات بیشتر شد، حتی افراد برای درمان و انجام عمل جراحی بیماری های مزمن نیز به بیمارستان مراجعه می کنند.

شاهرخی افزایش سلامت و امید به زندگی را از برکات طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: جامعه فاقد نشاط و سلامتی همیشه خموده است و امروز خوشحالیم که به برکت نظام اسلامی و تدابیر دولت تدبیر و امید یکی از اولویت های دولت مبنی بر توجه به بهداشت و سلامت به خوبی اجرا شده است