30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 17 آبان 1398 ساعت 14:54

اجرای طرح پرستاری در منزل منجر به کاهش هزینه سازمان های بیمه گر می شود

نوشته شده توسط 

4003معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای کامل طرح پرستاری در منزل به همه جامعه کمک می کند و علاوه بر این که به نفع بیمار و خانواده او خواهد بود، منجر به کاهش هزینه سازمان های بیمه گر می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، محمد شریفی مقدم درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل افزود: طرح پرستاری در منزل از حدود 60 سال پیش در کشورهایی مانند آمریکا اجرایی شد. زیرا پرستاری و مراقبت در منزل، انقلابی در زمینه صرفه جویی در منابع و هزینه ها در نظام سلامت بود و منجر به کنترل عفونت های بیمارستانی می شود.

وی ادامه داد: این طرح در دهه 70 شمسی در ایران مطرح و همکاران ما این موضوع را بارها مطرح کردند، اما در آن زمان با مخالفت هایی رو به رو شد. در آن زمان این موضوع را مطرح کردیم که جامعه به خدمات و مراقبت های پرستاری در منزل نیاز دارد و باید راهکار قانونی برای این موضوع ارائه کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری بیان کرد: به مرور نگاه ها در زمینه پرستاری و مراقبت در منزل تغییر کرد، زیرا احساس نیاز در این زمینه وجود داشت و این احساس نیاز به مرور شدیدتر شد. البته باید توجه کرد که در حال حاضر تعرفه های پرستاری در منزل به هیچ وجه مناسب نیست.