30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 13 آبان 1398 ساعت 09:28

تمرکز بیمه رازی بر خرده فروشی در بستر دیجیتال

نوشته شده توسط 

3068توسعه خرده فروشی بیمه از طریق کانال های دیجیتال در دستور کار بیمه رازی قرار گرفته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه رازی، مجید بختیاری- مدیرعامل شرکت بیمه رازی روز یکشنبه 12 آبان ماه 98 در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اعلام مطلب بالا از دریافت مجوز افزایش سرمایه این شرکت از 200 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان، خبر داد و افزود: افزایش سرمایه شرکت بیمه رازی در دو مرحله انجام می پذیرد، در مرحله نخست از 200 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان که در مجمع مطرح و پس از رای گیری و تصویب در روز دوشنبه 13 آبان ماه عملیاتی خواهد شد و در مرحله دوم نیز از 300 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان که این بار با اختیار هیات مدیره شرکت عملی می گردد.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی با اشاره به این که این شرکت نخستین شرکت بیمه خصوصی کشور است که وارد سال شانزدهم فعالیت خود می شود، افزود: از بدو ورود به شرکت بیمه 5 گام اساسی شامل شناخت، مشخص کردن سطحی از تنظیم اولیه، تعیین ارزش ها و خطوط قرمز، ارزیابی برنامه های شرکت و کسب سود باکیفیت و منطقی و پایدار را تعریف کرده و دردستور کار قرار داده ایم .

وی با تصریح بر این که در یک محیط اقتصادی باید اخلاق حاکم باشد و همراه کار مبنا قرار بگیرد افزود: درصددیم تا بیمه رازی را به عنوان یک الگو در صنعت بیمه کشور مطرح کنیم به همین دلیل یک تیم مدیریتی حرفه ای را در شرکت مستقر کردیم و با تجهیز چهاردپارتمان از جمله واحد مدیریت ریسک، توسعه دیجیتال با رویکرد نوآوری و خلاقیت، مدیریت حسابرسی و مدیریت سرمایه گذاری، در تلاشیم که شرکت را به جایگاه واقعی و اهداف مورد نظر برسانیم.

بختیاری با اشاره به وضعیت بازدهی بازار سرمایه از بهمن ماه سال گذشته تاکنون، تصریح کرد: اگر شرکتی با تجزیه و تحلیل مناسب وارد این بازار می شد می توانست سود خوبی را کسب کند کما این که بیمه رازی شش ماهه سودی معادل 100 میلیارد تومان را از محل سرمایه گذاری در بازار سرمایه شامل سود سهام، خرید و فروش و ... به دست آورده است.

وی با بیان این نکته که در حوزه بیمه گری سعی کرده ایم که اسیر هیجانات نشویم افزود: در همین راستا قراردادهای زیان ده را متوقف کرده ایم که همین موضوع موجب شد تا ترکیب پورتفوی شرکت نیز بهبود یابد.

مدیرعامل بیمه رازی در ادامه افزود: در یک سال گذشته، 75 درصد حجم پورتفوی ثالث موتورسیکلت در شرکت بیمه رازی کاهش یافته است، ضمن این که در ترکیب پورتفوی شرکت، سهم بیمه های اتوبوس و مینی بوس نیز کم شده و هم اکنون ترکیب پورتفوی ثالث معقول تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش درمان نیز 30 تا 40 درصد از حجم پورتفوی اصناف که زیان ده بود را دیگر تمدید نکرده و به جای آن در پی جذب پورتفوی باکیفیت بوده ایم.

بختیاری درباره طلباین شرکت از خودروسازان گفت: مهم ترین مشکل ما در این زمینه با شرکت سایپا بود که 150 میلیارد تومان از این شرکت وصو.ل کردیم و کماکان مبلغی بابت اصل و تاخیر در پرداخت طلب باقی مانده است که در حال پیگیری برای وصول هستیم.

به گفته وی، رشد میزان فروش شرکت بیمه رازی در 6 ماهه کمتر از رشد متوسط صنعت بیمه بوده و این شرکت در پی هیجان فروش نبوده است به همین دلیل تنها 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد پورتفوی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تقویت کنترل های داخلی در شرکت و همچنین افزایش نظارت در حوزه نمایندگی ها، یادآور شد: سعی کردیم تا پس از 16 سال یک بازآفرینی از برند شرکت بیمه رازی داشته باشیم و تا یک ماه آینده شعار جدید شرکت رونمایی خواهد شد ضمن این که ممکن است تغییراتی نیز در لوگو با رعایت اصالت آن، انجام شود.

بختیاری با اشاره به فعالیت بیمه رازی در بازار پایه، از مکاتبات این شرکت با سازمان بورس برای ارتقای یک پله ای آن خبر داد و گفت: در صددیم تا آرام آرام وارد تابلوی اصلی بورس شویم.

مدیرعامل بیمه رازی سپس به رشد 90 درصدی حق بیمه های آتش سوزی این شرکت اشاره کرد و گفت: در رشته مسوولیت نیز با رشد 70 تا 80 درصدی رو به رو بوده ایم و در بخش درمان نیز پورتفوی نامطلوب شرکت را با پورتفوی سودده جایگزین کرده ایم.

وی از دریافت مجوز برای سه محصول در حوزه درمان و مسوولیت خبر داد و اظهار داشت: با نمایندگان مذاکره کرده ایم که فروش نقد شرکت را افزایش دهند که در صورت تحقق این موضوع، نرخ های رقابتی تری را در بازار ارائه خواهیم کرد.

بختیاری با بیان این نکته که در سودآوری، میزان، کیفیت و پایداری را مدنظر قرار داده ایم تا با تغییرات دچار مشکل نشویم، ادامه داد: توسعه خرده فروشی بیمه آن هم از طریق کانال های دیجیتال در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

در ادامه نشست محمد مهدی امانی، معاون فنی شرکت بیمه رازی از کاهش 75 درصدی پرتفوی بیمه های موتور سیکلت این شرکت در 3 ماهه اخیر خبرداد و افزود: پرداخت خسارت ها تا کنون 38 درصد کاهش داشته که تا پایان سال این روند کاهشی ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 50 تا 60 درصد از هزینه های شرکت متعلق به بیمه شخص ثالث و بیمه های درمان بود که تا پایان سال این حوزه ها بخش کوچکتری را به خود اختصاص خواهد داد.

امانی در باره تغییراتی که در زمینه ترکیب پرتفوی دیگر بیمه ها اعمال شده است نیز گفت: قرار داد ها با حوزه های پر ریسک در صنعت بیمه در بیمه رازی بسیار کاهش یافته است از جمله این حوزه ها می توان به بیمه های شخص ثالث در اتوبوس و مینی بوس ها و برخی اصناف مانند خودرو سازی ها اشاره کرد. ضمن اینکه در سال جدید قراداد با ثبت احوال نیز تمدید نشده است.

معاون فنی بیمه رازی در ادامه این نشست از برخی تمهیداتی که در سال جاری از سوی این شرکت صورت گرفته، گفت توضیح داد: تیم اتکایی قوی به جهت باز نگری قراردادها در بیمه رازی جمع شده اند و همچنین ساز و کاری به نام کمیسیون پی گیری وصول مطالبات تشکیل شده که منجر به کاهش اختلاف حساب ها با خودرو سازی ها به ویژه سایپا شده است.

وی یاد آور شد: با جایگزینی رشته های سودده به جای پرتفوی سال قبل توانستیم درسال 97 برغم تمام محدودیت ها در تولید حق بیمه به 10 درصد رشد برسیم.

مهدی ملکی، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی نیز در دامه این نشست توضیحاتی در باره سامانه ﻫمراز این شرکت داد و گفت: پیاده سازی سامانه ﻫمراز از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: مهمترین دﻻیل شکل گیری ایده این سامانه ارائه امکانات و قابلیت ﻫایی است که تا پیش از این در سیستم بیمه گری شرکت وجود نداشته است.

ملکی افزود:در سامانه همراز کلیه خدمات الکترونیکی بیمه رازی در بستری یکپارچه برای مشتریان و شبکه فروش ارایه می شود. به عبارتی با ایجاد یک اکوسیستم دیجیتالی جهت جذب ایده ﻫای جدید و مشارکت استارت آپ ﻫا، پارادایم ﻫای تحول دیجیتال در زنجیره ارزش بیمه رازی ترویج و توسعه می یابد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در نتیجه فروش محصولات و خدمات بیمه ای در صدد هستیم تا 3 اصل میزان، کیفیت و پایداری را سر لوحه کار شرکت قرار دهیم لذا استراتژی ما در کار این است که بر خرده فروشی تمرکز کرده و این کار را از طریق شبکه های دیجیتال انجام خواهیم داد.