31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 09 آبان 1401 ساعت 07:54

میزان فرانشیز 3 دهک اول جامعه در بخش سرپایی به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرده است

نوشته شده توسط 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: میزان فرانشیز 3 دهک اول جامعه به میزان 20 درصد در بخش سرپایی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛ مهدی رضایی گفت: سازمان بیمه سلامت در سال 73 و به استناد قانونی تشکیل شده و در حال حاضر حدود 45 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هستند، از این میزان  حدود 20 میلیون نفر تحت پوشش صندوق روستایی، حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، حدود 17 میلیون نفر از افراد فاقد شغل رسمی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی، حدود 2 میلیون نفر صندوق سایر اقشار و تعدادی هم در صندوق بیمه ایرانیان یا خویش فرما از خدمات استفاده می کنند.
 وی گفت: بر اساس قانون بیمه پایه شامل حداقل خدمات مورد نیاز در بخش بستری و سرپایی بر مبنای بسته های خدمتی مورد تایید شورای عالی بیمه است که به 45 میلیون نفر ارایه می شود، لذا در مراکز دولتی تا 90 درصد هزینه ها در بخش بستری تحت پوشش و در بخش سرپایی تا 70 درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار دارد.
 رضایی تاکید کرد: برای 3 دهک اول جامعه میزان فرانشیز بسیار پایین بوده و بر اساس قانون در بخش سرپایی میزان فرانشیر به میزان 20 درصد و در بخش بستری به میزان 5 درصد کاهش پیدا کرده است.
 معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: تمامی افراد 3 دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارند که بر اساس آخرین آمار 5 میلیون و 400 هزار نفر در اردیبهشت سال جاری تحت پوشش قرار گرفتند، بنابر این اگر چنانچه فردی فاقد بیمه باشد، معمولا اشکال در بحث هویتی افراد است، به عبارتی این افراد دارای هویت شناسنامه ای مشخصی نیستند؛ یا افرادی هستند که دارای دهک های بالای درآمدی بوده و تمایلی به استفاده از خدمات بیمه ای ندارند.