31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 12 تیر 1401 ساعت 08:13

توان بخشی در اولویت مسئولان نظام سلامت و روسای بیمارستان ها قرار گیرد

نوشته شده توسط 

مسئول اداره درمان بیماری های غیر واگیر در حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: توان بخشی در اولویت مسئولان نظام سلامت و روسای بیمارستان ها قرار گیرد

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران؛ نسرین بیات ، در خصوص ارایه خدمات توان بخشی توسط بیمه سلامت گفت: اکثر مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از خدماتی که کد خدمتی آنها تحت پوشش بیمه است، رضایت دارند، مشکل زمانی است که برخی خدمات که درسیستم های دولتی ارایه می شود، پوشش یبیمه ای ندارد، در نتیجه پرداختی از جیب بیمار بسیار افزایش می یابد.
مسئول اداره درمان بیماری های غیر واگیر در حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: خدمات توان بخشی در بیماری های مختلف در شناسنامه خدمت که توسط معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ می شود به صورت استاندارد مشخص شده است، این شناسنامه و استاندارد خدمت در فواصل زمانی مشخص بازبینی می شود.
وی درباره ضرورت اختصاص اعتبار و منابع ویژه برای خدمات توان بخشی تصریح کرد: درصد قابل توجه از اعتباری که برای درمان بیماری های صعب العلاج در نظر گرفته شد، بخش عمده آن مربوط به خدمات توان بخشی است.
بیات تاکید کرد: خدماتی که پوشش بیمه ای ندارند، عمده مشکل افراد نیازمند به خدمات توان بخشی است که می توان به کار درمانی، گفتار درمانی ، شنوایی سنجی، پروتز، ارتز و بینایی سنجی اشاره کرد،  بخشی از کدها و یا همه کدهای این خدمات پوشش بیمه ندارند.
مسئول اداره درمان بیماری های غیر واگیر در حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: مهم ترین مساله ای که می توان در این حوزه پیشنهاد داد این است که توان بخشی در اولویت مسئولان نظام سلامت و روسای بیمارستان ها قرار گیرد، همچنین برای گروه بیشتری از بیماری ها بتوان شناسنامه و استاندارد خدمت تشخیصی و درمانی در نظرگرفت..