24 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 ساعت 19:02

نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت است

نوشته شده توسط 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، نسخه الکترونیک را جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت دانست.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ؛ "محمد اسماعیل کاملی" با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد بالادستی و قوانین برنامه توسعه پنج ساله کشور هر ایرانی باید دارای پرونده الکترونیک سلامت باشد؛ گفت: با توجه به اینکه بیشتر مراجعه‌های بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت سرپایی است بنابراین نسخه الکترونیک جزء مهمی از پرونده الکترونیک سلامت هر فرداست.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اطلاعات مراجعه‌های سرپایی، در قالب نسخ الکترونیک از جمله (ویزیت پزشک، دارو، آزمایشگاه، پاراکلینیک، تصویر برداری و.) ثبت می‌شود و با ایجاد نسخه الکترونیک به بخش مهمی از اهدافمان در اجرای این امر می‌رسیم.

"محمد اسماعیل کاملی" با تاکید بر سرعت خوب اجرای نسخه الکترونیک در سطح کشور، گفت: هم اکنون بیش از ۹۸ درصد از پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت نسخه الکترونیک صادر می‌کنند؛ بر اساس آمار‌ها و میانگین‌های موجود در کشور، آمار پایین‌تر از ۹۵ درصد تحقق نسخه الکترونیک در کشور وجود ندارد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: استان تهران جزء استان‌هایی است که آمار اجرای نسخه الکترونیک ۹۵ درصد است و علت پایین بودن این آمار نسبت به میانگین کشور گستردگی استان تهران به لحاظ جغرافیایی و میزان بالای تعداد پزشکان است.

"محمد اسماعیل کاملی" ابزار امیدواری کرد با اصلاح فرآیند‌های ثبت و پیچیدن نسخه الکترونیک، سرعت ثبت نسخه را در کشور بالا رود و با ایجاد مقبولیت آن در بین پزشکان از مشکلات اجرای طرح کاهش یابد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر پیاده سازی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت و هماهنگی آن با نسخه الکترونیک اذعان داشت: سازمان بیمه سلامت ایران با اجرای طرح نسخه الکترونیک، تلاش خود را به کار گرفته است تا بخش مهمی از اهداف پرونده الکترونیک سلامت را در زمینه حفظ سوابق پزشکی بیماران، اجرایی و عملیاتی کند.