20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 11 اسفند 1400 ساعت 13:07

باید بتوانیم خدمات توانبخشی را در نظام مراقبت‌های بهداشتی ادغام کنیم

نوشته شده توسط 

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ما باید بتوانیم خدمات توانبخشی را در نظام مراقبت‌های بهداشتی ادغام کنیم. در این صورت می‌توانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ؛ دکتر حمیدرضا خانکه در بازدید مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران و هیات همراه از بیمارستان توانبخشی رفیده بیان کرد: توانبخشی کشور مدیون دانشگاه توانبخشی است چرا که این دانشگاه در ارتقای خدمات توانبخشی اثرگذار بوده است. ضمن اینکه در حوزه سلامت اجتماعی نیز اقداماتی را انجام داده است.
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ادامه داد: ما از بیمه‌ها می‌خواهیم که از حوزه توانبخشی بیشتر حمایت کنند. خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران تعامل مناسبی با دانشگاه توانبخشی دارد. در حال حاضر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد به طوری که در وزارت بهداشت متولی مشخصی در بحث توانبخشی وجود ندارد و حمایت ها قابل قبول نیست در حالی که خدمات دهی در این حوزه هزینه بر است.
وی گفت: متاسفانه در بخش خصوصی هیچ استمراری بر خدمات دهی توانبخشی وجود ندارد و نظارت‌ها جزئی است. همچنین در بخش دولتی نیز خدمات بسیار پراکنده است.
خانکه بیان کرد: ما باید بتوانیم خدمات توانبخشی را در نظام مراقبت‌های بهداشتی ادغام کنیم. در این صورت می‌توانیم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.