30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 11 آبان 1400 ساعت 12:32

بیمه سلامت الگوی دولت الکترونیک است

نوشته شده توسط 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت الگوی دولت الکترونیک است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛ سید کریم حسینی وجود بیمه سلامت را موجب تحقق عدالت در سلامت و افزایش ضریب و نفوذ بیمه در جامعه دانست و بر توسعه بیمه سلامت تاکید کرد.
وی بیمه سلامت را سازمانی پویا و منادی تحقق عدالت در سلامت و نیاز جامعه امروز دانست و خدمات رسانی مناسب بر بستر برخط و حذف مراجعات حضوری را گامی برای توسعه شفافیت در حوزه سلامت عنوان کرد.
وی تاکید کرد: در شرایطی که اقشار مختلف جامعه به دلیل حوادث طبیعی و غیر طبیعی و سوانح و بلایا و یا بیماری ها ناگزیر از پرداخت هزینه های بالا هستند و افزایش هزینه های درمان موجب فقیرتر شدن مردم و بیماران شده است، وجود سازمان های بیمه گر و برقراری و توسعه پوشش بیمه ای یکی از ابزارهای کاهش پرداختی از جیب مردم است.
حسینی اظهار داشت: بیمه یکی از شاخص های توسعه و رفاه جوامع محسوب می شود و تضمین جان و حیات و سلامت انسان ها یکی از آرمان های امام خمینی ره و مقام معظم رهبری و از اولویت های انقلاب و نظام بوده است. در این میان وجود سازمان بیمه سلامت موجب گسترش دامنه پوشش بیمه ای و گامی بلند در زمینه تحقق عدالت در سلامت است.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت در سال های اخیر گام های بلندی در راستای خدمات رسانی به بیماران و جامعه هدف و مددجویان با برخط کردن همه خدمات خود برداشته و در این حوزه الگویی برای سایر سازمان های دولتی شده است.
وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک، پرونده سلامت الکترونیک و استحقاق سنجی و ارزیابی وسع از طرح های مهمی هستند که علاوه بر افزایش شفافیت و عدالت، تکریم ارباب رجوع را فراتر از شعار به دنبال داشته است، از آنجایی که بخش عمده افراد تحت پوشش بیمه سلامت اقشار کم برخوردار جامعه هستند؛ غیر حضوری کردن خدمات بیمه ای توسط بیمه سلامت خدمتی مهم و بزرگ ‌و متمایز محسوب می شود.