11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 06 آبان 1400 ساعت 22:19

بیمه ایران سهم ۴۸ درصدی از سرمایه صنعت بیمه دارد

نوشته شده توسط 

مدیرعامل بیمه ایران گفت: این شرکت با ۱۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه، سهم ۴۸ درصدی در صنعت بیمه کشور دارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ؛  سید مجید بختیاری در آیین کلنگ زنی ساختمان برج بیمه و افتتاح دفتر جدید شعبه ایران معین در جزیره کیش اظهار داشت: اکنون مجموع سرمایه صنعت بیمه با احتساب سرمایه ۱۹۰ هزار میلیارد ریالی بیمه ایران حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است و با توجه به وضعیت سایر بازارهای مالی، این رقم عدد شایسته‌ای برای صنعت نیست.

وی مهترین راهکار جذب سرمایه برای صنعت بیمه را نوآوری اعلام و اضافه کرد: بیمه بیش از هر صنعت دیگری نیازمند نوآوری و تفکر خلاق است تا سرمایه‌گذاران سخت پسند برای ورود به این بازار متقاعد شوند.

بختیاری افزود: اتصال به بازارهای مالی را راهکار دیگر گسترش صنعت بیمه است و سهم گرفتن شرکت‌ها از هم فرایند اشتباهی است که مانع از بزرگ شدن این صنعت می‌شود.

وی گفت: رویه موجود باید به دنبال تحول دیجیتال به معنای تغییر نگاه به کسب و کار باشد و با توجه به تحولات صورت گرفته، امروز دیگر نمی‌توان به سبک دهه های گذشته بیمه نامه فروخت بنابراین لازم است در مدل‌های کسب و کار بازنگری شود.

مولد سازی مهمترین سیاست بیمه ایران معین است

مدیرعامل بیمه ایران‌معین نیز در این آیین گفت: در راستای سیاست‌های کلی دولت جمهوری اسلامی، مولد سازی دارایی های راکد شرکت در دستور کار هیات مدیره این بیمه است که بعد از مطالعات و بررسی های انجام شده توسط حوزه سرمایه گذاری، محل جدید در ساختمان بازار سرمایه کیش انتخاب شد.

داریوش  محمدی یادآور شد:  هیات مدیره در نظر دارد با رویکرد سرمایه گذاری بهینه در چارچوب آیین نامه ۹۷ شورایعالی بیمه به منظور ساخت برج بیمه با هدف تمرکز عملیات بیمه‌ای شرکت‌های ارایه دهنده خدمات بیمه ای حاضر در جزیره کیش توسط این بیمه انجام می شود.

وی افزود: بخشی از  هزینه ساخت برج از محل فروش املاک بلااستفاده و غیرمولد ایران معین در جزیره کیش تامین خواهد شد.

صنعت بیمه تشنه آموزش و انتقال تجارب 

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز گفت: مهمترین اصل علم مدیریت نوین را خلاقیت و نوآوری ذاتی که در سایه آموزش شکوفا می‌شود است.

سید محمد کریمی یادآور شد: در کشور کارآفرینان بسیاری وجود دارد که مستعد راه اندازی کسب و کار جدید هستند و بی شک با آموزش امکان تحقق ایده‌ها مهیا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران‌معین همسان نام خود معین صنعت بیمه و بیمه ایران است یادآور شد: شرکت‌های بیمه می‌توانند با اتحاد یا همان کنسرسیوم در عین رقابت سالم، رفاقت گونه یاری رسان همدیگر باشند که در این صورت دیگر شرکتی برای پرداخت خسارت سنگین از عرصه صنعت حذف نمی شود.

برج بیمه کیش در ۱۲ طبقه با ۶ هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود؛ بیمه ایران معین به صورت تخصصی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی فعالیت می کند و ۱۳۰ شعبه دارد.