30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 14 تیر 1400 ساعت 10:52

لازمه موفقیت درنظام سلامت بهره مندی از تکنولوژی حوزه فناوری و الکترونیکی است

نوشته شده توسط 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: امروزه در همه مشاغل از جمله خدمات درمانی بدون به کارگیری سیستم های الکترونیکی و دیجیتال موفقیت‌های بزرگ امکان پذیر نخواهد بود.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی با بیان اینکه اکنون ۱۳ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت بدون پرداخت سهم بیمه شده خدمات درمانی دولتی دریافت می‌کنند افزود: در طرح نظام ارجاع پزشک خانواده شهری برای افراد تحت پوشش صندوق بیمه همگانی با شرط رعایت نظام ارجاع امکان استفاده از خدمات بخش خصوصی نیز فراهم می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک و نظام ارجاع پزشک خانواده را ۲ طرح مهم و با اولویت سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای موفقیت آمیز هر ۲ طرح به فراهم شدن زیرساخت های الکترونیکی بستگی دارد.
رضایی لازمه اجرا همه طرح‌های نسخه نویسی، نسخه پیچی، پرونده الکترونیکی، تبادل اسناد پزشکی، بیمه، طرح نظام ارجاع پزشک خانواده، به روز رسانی تسویه حساب های مراکز درمانی را فراهم شدن سیستم ها و سامانه های الکترونکی عنوان کرد که امروزه در بسیاری از بخش ها و حوزه های ارائه دهنده خدمات درمانی بخش خصوصی درحال تکمیل شدن است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: امروزه در همه مشاغل از جمله خدمات درمانی بدون به کارگیری سیستم های الکترونیکی و دیجیتال موفقیت امکان ناپذیر است.
رضایی یکی از مهمترین مزایای نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی و پرونده های الکترونیکی را پرداخت به روز مطالبات مراکز درمان اعلام کرد و افزود: راه اندازی سامانه های الکترونیکی در بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی به اجرا در آمده و امیداوریم با پایان دوران ویرویس کرونا و فارغ شدن بیمارستان های دولتی از آن، سیستم ها و سامانه های الکترونیکی با شتاب بیشتری در مراکز دولتی به اجرا در بیاید.