29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 24 اسفند 1399 ساعت 11:31

بیش از ۱۰ هزار نفر درطرح اجرای نظام ارجاع ویزیت اولیه شدند

نوشته شده توسط 

0979مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، از ویزیت ۱۰ هزار نفر درطرح اجرای پایلوت نظام ارجاع در۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری خبرداد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از ايسنا، محمدرضا میرزایی گفت: طرح نظام ارجاع درصندوق بیمه همگانی براساس مواد ۷۰ و ۷۴ قانون مصوب ۵ ساله ششم کشور و با تاکید بر تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹ اجرا می شود.

وی افزود: دراین تبصره اشاره شده است که افراد تحت پوشش بیمه رایگان سلامت باید از مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات سلامت رادریافت کنند، لذا سازمان بیمه سلامت با هدف افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت، افزایش رضایتمندی و مدیریت هزینه های سلامت این طرح را در ۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری اجرا می کند، خوشبختانه دراین ۴ استان از نظر نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی زیر ساخت ها فراهم تر است و اداره کل بیمه هماهنگی بیشتری با دانشگاه دارد.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: مقدمات کار اجرای نظام ارجاع از ۶ ماه پیش درسازمان آغاز شد و دراین راستا شیوه نامه ای نیز طراحی شده است؛ بنابراین از ۲ ماه قبل طرح نظام ارجاع درجمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی ۴ استان به صورت پایلوت آغازشد که در این ۴ استان تعداد بیمه شدگان فعال نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر است.

میرزایی گفت: تا کنون برای ۴۴۰ هزار بیمه شده پزشک انتخاب شده و ۳۸۲ پزشک دراین ۴ استان مسئولیت ارایه خدمات به بیمه شدگان را برعهده گرفتند، این پزشکان دو بیماری مهم دارای هزینه بسیار برای نظام سلامت یعنی دیابت و پرفشاری خون را نیز دراین طرح کنترل می کنند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر خدمات الکترونیکی دراین استان ها شروع شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر ویزیت اولیه شدند، همچنین ازاین تعداد برای ۳ هزارنفر نسخه الکترونیک صادرو حدود هزار نسخه الکترونیک نیز درداروخانه پیچیده شده است؛ همچنین ارجاع به سطح دو نیز شروع شده و حدود ۲۲۰ نفر به صورت الکترونیک به سطح دو ارجاع شدند.

میرزایی با بیان اینکه طرح نظام ارجاع پیش زمینه اجرای برنامه پزشک خانواده است افزود: امیدواریم در سال آینده با حمایت سایر دستگاه های ذی ربط، سازمان بیمه سلامت بتواند این طرح را برای ۱۳ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت اجرا نماید.