25 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 14 بهمن 1399 ساعت 14:58

بیمه‌ها یکی از محورهای مهم برنامه‌های سالمندی در جهان هستند

نوشته شده توسط 

1580رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه‌ها یکی از محورهای مهم برنامه‌های سالمندی در جهان محسوب می‌شوند و در واقع حضور بیمه‌ها در حوزه خدمات سالمندی پر منفعت است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از پایگاه خبری بیمه سلامت، محسن شتی درباره اهمیت ورود بیمه‌ها به حوزه‌های پیشگیری برای سالمندان افزود: این طبیعت سالمندی است که طیف گسترده‌ای از افراد از سالم تا بیمار را شامل می‌شود. حضور بیمه‌ها در حوزه سالمندی پر منفعت است و اگر بیمه‌ها به حوزه سالمندی وارد نشوند، ضرر می‌کنند.

وی ادامه داد: در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت سالمند خواهند بود. در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد ضریب اشغال تخت مربوط به سالمندان است. همچنین هزینه‌های کمرشکن در سالمندان بالاتر است.

شتی بیان کرد: اثر مداخلات در گروه‌های میانسال در سالمندان به خوبی دیده می‌شود. در نتیجه بهتر است که مداخلات مناسبی در میان سالی انجام شود تا نتیجه آن را در سالمندان مشاهده کنیم. سلامت سالمندی نیازمند مداخلاتی است که بیشتر آن در جوانی و میان سالی باید انجام شود.

رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت اظهار کرد: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سالمندان تنها زندگی می‌کنند و هرچه جلوتر می‌رویم این موضوع مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. افرادی که در حال حاضر مجرد هستند و اگر در سال‌های آینده سالمند شوند، حتی هیچ فرزندی هم ندارند که از آنها نگهداری کنند. اگر پیشگیری در همه سنین اهمیت دارد، در سالمندی بسیار مهم است. همچنین درمان در سالمندی بسیار اهمیت دارد و اگر پوشش داده شود، سالمند دیرتر در بیمارستان بستری می‌شود.

وی افزود: پوشش بیمه‌ای خدمات در منزل برای سالمندان نیز بسیار اهمیت دارد. اگر مراقبت در منزل به خوبی ارائه شود، مدت زمان بستری کم می شود

رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت اظهار کرد: بیمه‌ها باید در حوزه تعریف بسته‌های خدمتی برای سالمندان حضور فعال داشته باشند. زیرا بیمه‌ها بخش مهمی از موضوع خدمات سالمندی هستند.