10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1401

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در پیامی فرارسیدن روز صنعت و معدن را به‌تمامی زحمتکشان شاغل در این عرصه تبریک گفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس؛ «حسن خلج طهرانی» در پیامی فرارسیدن روز صنعت و معدن را به‌تمامی اعضای این جامعه‌ی خدوم تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

بی‌شک نیل به موفقیت‌های بی‌بدیل مجاهدان حوزه‌ی صنعت و معدن در بخش‌های دولتی و غیردولتی نشانه‌ای مبرهن و مصداقی بارز از توسعه و پیشرفت چشمگیر فرزندان برومند ایران اسلامی است که مهم‌ترین موتور محرکه‌ی اقتصاد کشور یعنی بخش صنعت و معدن را به حرکت در آورده‌اند و مایه‌ی افتخار ایران و ایرانی شده‌اند.

فرارسیدن دهم تیرماه مصادف با روز صنعت و معدن، فرصت مغتنمی است تا در این روز ضمن پاسداشت تلاش و همت ستودنی صنعتگران و معدن‌کاران و تکریم مقام ارزشمند آنان در اهتزاز پرچم کشور بر بلندای قله‌های پیروزی، به نقش ارزنده این جهادگران عرصه تولید و همه‌ی مدیران، مسئولان، مهندسان و کارگران این بخش مهم و حیاتی تأکید کنیم و دست‌های آنان را به گرمی بفشاریم.

بدون شک در وضعیت کنونی و قرارگیری در جبهه‌ی جنگ اقتصادی، مدیران بخش صنعت و معدن باید بیش از هر بخش دیگری فرماندهی ایجاد رونق در تولید و تبلور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، دولت محترم سیزدهم و تدابیر وزارت صمت بر عهده بگیرند تا شاهد شکوفایی در این عرصه‌ی مهم و حیاتی اقتصاد باشیم.

بنده به سهم خود فرارسیدن این روز ارزشمند را به‌تمامی افراد شاغل در منطقه‌ی ویژه اقتصادی خلیج فارس و جهادگران سایر سنگرهای اقتصادی تبریک عرض می‌کنم و ایمان دارم که با این انگیزه و امید، روزهای خوبی دیگری برای صنعت و مردم کشور عزیزمان رقم خواهد خورد.

و من الله التوفیق

حسن خلج طهرانی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

منتشرشده در معدن

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های همراز و همراه بانک تجارت ویژه سیستم عامل ios منتشر و در دسترس مشتریان قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک تجارت؛  نسخه جدید همراه بانک تجارت با امکانات جدید شامل «اضافه شدن تم تاریک»، «اضافه شدن ویجت به منظور درج تاریخ شمسی و میانبر در صفحه اصلی تلفن همراه»، «امکان استعلام عمومی چک برای کنترل اطلاعات چک‌های سایر اشخاص در سامانه صیاد»، «تغییر و به‌روزرسانی رسید تراکنش در زمان اشتراک گذاری» و سایر بهبودهای مربوط به رابط کاربری، منتشر شده و مشتریان می‌توانند با مراجعه به آدرس mobilebank.tejaratbank.ir همراه بانک تجارت را بطور مستقیم دانلود و نصب کنند.

همچنین نسخه جدید همراز با امکان درج خودکار کد ملی، شماره کارت و شماره سریال در زمان افزودن درگاه حین فعالسازی رمز پویا در همراه بانک تجارت به‌روز شده است. به منظور وارد کردن کد فعالسازی، کاربران همراز با سیستم عامل ios می‌توانند متن پیامک دریافتی را به صورت کامل کپی و در بخش مربوط به کد فعالسازی در همراز وارد کنند تا همراز بطور خودکار کد را تشخیص داده و در محل مربوطه درج کند. نسخه جدید اپلیکیشن همراز از آدرس key.tejaratbank.ir قابل دریافت است.

تنظیمات اجرای نسخه جدید

با توجه به تغییرات به وجود آمده در اپلیکیشن‌های همراز و همراه بانک تجارت، مشتریانی که تاکنون از اپلیکیشن‌های فوق استفاده می‌کردند، پس از دانلود نسخه جدید، آیکون جداگانه‌ای برای همراه بانک و همراز در گوشی همراه خود خواهند دید. به منظور اجرای نسخه جدید همراز و همراه بانک، لازم است ابتدا با مراجعه به تنظیمات، وارد منوی General و سپس Device Management شده و توسعه دهنده اپلیکیشن را Trust (مجاز) کنند.

اولین ورود به نسخه جدید همراه بانک تجارت با رمز ورود

کاربر می‌تواند پس از نصب همراه بانک ویژه سیستم عامل ios، نسخه قبلی را از گوشی خود حذف کند. برای ورود به نسخه جدید همراه بانک تجارت، لازم است نام کاربری (کد ملی) و رمز ورود (عددی) وارد شده و سپس در صورت تمایل نسبت به فعالسازی ورود با اثر انگشت یا تشخیص چهره اقدام شود.

انتقال اطلاعات نسخه قبلی همراز به نسخه جدید

در این به‌روزرسانی، استثنائاً اطلاعات موجود در اپلیکیشن همراز، از نسخه قبلی به نسخه جدید انتقال نمی‌یابد و لازم است این کار بصورت دستی انجام شود. برای این منظور باید در نسخه قبلی اپلیکیشن همراز، روی درگاه مورد نظر، علامت سه نقطه را کلیک کرده و گزینه به‌روزرسانی را انتخاب کند. در صفحه باز شده، شماره سریال و کد فعالسازی نمایش داده می‌شود که باید آن را یادداشت کرده و سپس نسبت به حذف درگاه از همراز قبلی اقدام کند. کاربر پس از حذف درگاه از همراز قبلی، می‌تواند با شماره سریال و کد فعالسازی، درگاه مربوطه را در همراز جدید ثبت کند.

آن دسته از مشتریان سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت که از توکن موبایلی در اپلیکیشن همراز استفاده می‌کنند، صرفا می‌توانند از این روش استفاده کرده و در غیر این صورت از طریق مراجعه به شعبه، شماره سریال و کد فعالسازی جدید دریافت کنند.

همچنین برای کارت‌ها یا توکن موبایلی همراه بانک تجارت، در صورت عدم دسترسی به شماره سریال و کد فعالسازی قبلی، لازم است با استفاده از همراه بانک تجارت یا دستگاه خودپرداز نسبت به غیرفعالسازی رمز پویا اقدام و مراحل فعالسازی رمز پویا مجددا طی شود.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک دی در مجمع عمومی عادی نیروگاه برق دماوند رشد چشمگیر سودآوری این نیروگاه را نقطه انتفاع و پشتوانه سهامداران دماوند و بانک دی دانست.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک دی ؛ علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی با حضور در مجمع عمومی عادی نیروگاه برق دماوند که با دستور جلسه تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰  برگزار شد با اشاره به بهبود و رشد چشمگیر شاخصه‌های مالی و عملکردی نیروگاه گفت: نیروگاه دماوند با رشد ۴۶ درصدی درآمد حاصل از فروش برق در سال ۱۴۰۰ یکی از شرکت‌های با درآمد عملیاتی مطلوب در میان شرکت‌های زیرمجموعه بانک دی است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های هیئت مدیره نیروگاه علاوه بر کاهش مطالبات، شاهد استمرار افزایش درآمد و بهبود فرایند فروش در سال ۱۴۰۱ باشیم.

قیطاسی بررسی طرح های سرمایه گذاری در حوزه زنجیره تولید در صنعت خورشیدی، وصول مطالبات نیروگاه و توسعه قراردادهای فروش برق مستقیم به صنایع را از مهم‌ترین برنامه های هیئت مدیره بانک و نیروگاه دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو، وصول نقدینگی مطالبات حاصل از فروش برق به شبکه رشد ۸۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته است که گامی اساسی در افزایش رضایتمندی سهامداران است.

وی افزود: این نیروگاه علاوه بر این‌که یک ثروت ملی است به عنوان یکی از دارایی های ارزشمند بانک دی، پشتوانه سهامداران این بانک است.

مدیرعامل بانک دی پیاده سازی انضباط مالی و شفافیت در شرکت‌های زیرمجموعه بانک دی را از مهم‌ترین دستاوردهای هیئت مدیره جدید دانست و گفت: با استقرار تیم مدیریت جدید تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌ها و صورت‌های مالی تلفیقی و لزوم برگزاری منظم مجامع در شرکتها به عنوان یک اولویت در دستورکار مدیریت ارشد قرار گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: بندهای گزارش حسابرس و بازرس قانونی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت و گزارش اقدامات انجام شده به صورت شفاف به سهامداران ارائه خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مجمع ضمن تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نیروگاه برق دماوند، مبلغ ۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم میان سهامداران تقسیم شد.

منتشرشده در بازار پول

تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران، جایگاه نهم مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ایرانسل؛ تیم ملی هندبال ساحلی ایران که با حمایت ایرانسل، در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده بود، توانست رتبۀ نخست گروه بازنده‌ها و رتبۀ نهم جهان را به خود اختصاص دهد.

تیم ایران، که در مرحله گروهی، با دو شکست و یک پیروزی، به عنوان تیم سوم گروه مقدماتی، راهی مرحله دوم شده بود، در این مرحله، با پیروزی برابر پرتغال، شکست مقابل برزیل، پرافتخارترین تیم جهان و واگذاری بازی به قطر در ضربات تن به تن، از رسیدن به جمع هشت تیم برتر جهان بازماند و در گروه بازنده‌ها به ادامۀ رقابت پرداخت.

در ادامۀ رقابت‌ها، ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران با عملکردی پرقدرت، به ترتیب مقابل پورتوریکو، آرژانتین و پرتغال به پیروزی دست یافتند و عنوان نهم جهان را از آن خود کردند.

رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی بزرگسالان جهان از ۳۱ خرداد تا ۵ تیر به میزبانی هراکلیون یونان دنبال شد و تیم ملی ایران با ترکیب جواد صادقی، شهریار حسینی، حسین رحمتی، پارسا دهقانی، مسلم کاظمی، علی پیرزاده اهوازی، وحید عرب‌زاده، میلاد حمیدی‌فر، امین کاظمی و مهدی رزاق‌پور و با هدایت آنتونیو گرا پی‌شه، پرافتخارترین مربی هندبال ساحلی جهان، در این مسابقات حضور داشت.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، از ۱۴ دی ۱۴۰۰، طی قراردادی با فدراسیون هندبال، رسماً حامی ورزش هندبال کشور شده است.

این قرارداد، طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل، با حضور دکتر علیرضا پاکدل رئیس و جمعی از مدیران فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران و دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، برای حمایت نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران از ورزش هندبال کشور، امضا شد.

بر اساس این قرارداد، ایرانسل به عنوان حامی انحصاری، از تیم‌های ملی و رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور، در همۀ سطوح و تمام رده‌های سنی، حمایت می‌کند.

حمایت ایرانسل از ورزش هندبال کشور، آغازگر یک دورۀ درخشش در رده‌های مختلف این رشتۀ ورزشی بوده است.

در خرداد ۱۴۰۱، تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این رشتۀ ورزشی، نه تنها نخستین تیم آسیایی هندبال ساحلی باشد که در جمع چهار تیم برتر جهان قرار می‌گیرد، بلکه اولین مدال جهانی هندبال ایران را هم به دست آورد و جایگاه سوم رقابت‌های جهانی را از آن خود کند.

فروردین ماه ۱۴۰۱، در رقابت‌های هندبال ساحلی در دو ردۀ بزرگسالان و نوجوانان، که به میزبانی ایران برگزار شد، تیم‌های ملی ایران توانستند با درخشش و کسب پیروزی در برابر حریفان خود، ضمن به دست آوردن مدال طلا، به مسابقات قهرمانی جهان نیز، راه پیدا کنند.

همچنین تیم ملی نوجوانان دختر ایران، سوم فروردین ماه، توانسته بود با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، نخستین مدال طلای بانوان را برای هندبال ایران به ارمغان آورد.

در اسفند ۱۴۰۰ نیز، تیم ملی جوانان دختر ایران، توانسته بود با حمایت ایرانسل، مدال نقرۀ رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست آورده و به مسابقات قهرمانی جهان، راه پیدا کند.

پیش‌تر نیز، در بهمن ۱۴۰۰، تیم ملی هندبال مردان ایران، با حمایت ایرانسل، موفق شده بود با درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، راهی مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان شود.

منتشرشده در روابط عمومی ها

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با تبریک روز صنعت، در پیامی تصریح کرد:

منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دنبال دستیابی به نقطه ای است که موجب رشد و اعتلای کشور خواهد شد

بسم الله الرحمن الرحیم
روز صنعت و معدن روز پاسداشت تلاش صنعتگران ایران اسلامی است که با مجاهدت و تلاش در پی اهتزاز پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. با تحولات بزرگ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، روز صنعت، امروزه با سالیان گذشته در لامرد متفاوت شده و از آنجا که نام لامرد با صنعت عجین شده، رنگ و بویی متفاوت گرفته است.
با تلاش کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و همکاران ما در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، این کانون عظیم صنعتی به طور ویژه در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های صنعت و اقتصاد کشور است و زمینه های این امر تا حدود زیادی فراهم شده و موانع پیش رو نیز با تدبیر نخبگان این مرزوبوم در حال برطرف شدن است. موقعیت جغرافیایی بی نظیر، ذخایر عظیم خدادادی، نیروی انسانی توانمند و صنعت گران کوشا و جهادگر، لامرد را شایسته ی صنعتی شدن نموده است. توجه دولتمردان به این پهنه، لامرد را به «عسلویه معدنی» بدل خواهد کرد و این مهم نوید بخش روزهای درخشانی است که با صنعتی شدن این منطقه جامه عمل خواهد پوشید.
در این میان منطقه ویژه اقتصادی لامرد بنا به مسئولیت های ذاتی خود در تلاش است تا با حفظ منافع سه ضلع مشارکتی یعنی صنایع، محیط زیست و منافع مردمی توسعه متوازن را با رشد قابل قبولی دنبال نماید. معتقدیم صنعت در کنار محیط زیست و مردم می‌تواند موجب رشد، شکوفایی و رضایتمندی مردمی و ارتقای جامعه پیرامونی شود. منطقه ویژه اقتصادی لامرد با در نظرگرفتن ملاحظات زیستی، نیازهای کشور و استعداد اقتصادی منطقه و پتانسیل های رو زمینی و زیر زمینی به دنبال دستیابی به نقطه بهینه ای است که موجب رشد و اعتلای همه جانبه کشور خواهد شد. در این راه نقش سرمایه‌گذاران، صنعت گران، مهندسین و کارگران نقشی ممتاز و بی بدیل است.
به همین منظور ضمن ارج نهادن به تلاش های این عزیزان، سلامتی، توفیق و سربلندی را برای همه نقش آفرینان صنعت، بویژه صنعت گران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را از خداوند سبحان مسألت مینمایم.
رجا واثق داریم که با همت بلند جوانان کشور عزیز اسلامی‌مان، چرخ صنعت، رفاه و آسایش را در کنار سایر مؤلفه های مورد نیاز، برای مردم به ارمغان خواهد آمد.

احسان انصاری
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد

منتشرشده در معدن

شرکت ذوب آهن اصفهان در سه ماهه نخست امسال بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان فروش داخلی و بیش از ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان فروش صادراتی داشته که هر دو در مقایسه با ارقام فروش مدت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار هستند.

 

به گزارش بورس وبانک وبه نقل ازروابط عمومیذوب آهن اصفهان؛ شرکت ذوب آهن اصفهان که با نماد «ذوب» در بورس تهران فعالیت دارد، گزارش فعالیت یک ماهه خرداد خود را منتشر کرده که براساس آن این شرکت در مجموع ۱۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان فروش داخلی و صادراتی داشته است.

این در حالی است که مجموع فروش داخلی و خارجی این شرکت در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ برابر با ۷هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بوده و در حقیقت فروش امسال آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال قبل است.

ذوب آهن اصفهان در فصل بهار امسال بیش از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان از محل فروش تیرآهن، میلگرد، کلاف، ریل، شمش کالایی، شمش چدن، نبشی و ناودانی و فرآورده‌های جانبی بدست آورده است.

این رقم یک هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان از رقم ۳هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیشتر است و رشدی حدود ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش فعالیت یک ماهه ذوب آهن اصفهان که بر روی سامانه کدال منتشر شده، حکایت از آن دارد که این شرکت ۲۰۸ هزار ۹۵۱ تن تیرآهن تولید کرده و به میزان ۲هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان فروخته است.

این در حالی است که میزان تولید تیرآهن این شرکت در سه ماهه نخست سال قبل برابر با ۱۷۳ هزار و ۷۰۱ تن و مبلغ فروش آن هم ۲هزار و ۲۸ میلیارد تومان بود.

ذوب آهن اصفهان همچنین در سه ماهه نخست امسال تقریبا تولید میلگرد خود را از ۶۴ هزار و ۴۱۲ تن به ۱۰۶ هزار و ۵۰۷ تن رسانده و رشدی چشمگیر را به ثبت رسانده است.

با این حال تعداد تولید کلاف و ریل در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت همراه بودهاست. «ذوب» در فصل بهار امسال ۴هزار و ۱۸۹ تن کلاف و ۲هزار و ۵۹۳ تن ریل تولید کرده است.

از سوی دیگر تولیدشمش کالایی این شرکت از هفت هزار و ۴۷۷ تن در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به ۴۴ هزار و ۲۶۱ تن در سه ماهه نخست امسال افزایش یافته و تقریبا ۶ برابر شده است.

تولید شمش چدن ذوب آهن اصفهان هم از ابتدای امسال تا پایان خردادماه بیش از ۳ هزار تن بیشتر از فصل نخست سال قبل بوده و به ۲۷ هزار و ۴۴۱ تن رسیده است.

 

ارقام جذاب صادراتی «ذوب»

بدون تردید یکی از نقاط قوت شرکت‌های بورسی، درآمدهای ارزی حاصل از صادرات آنهاست زیرا که آن را به سهمی جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند. ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان یکی از شرکت‌های صادرات محور، تا پایان خرداد امسال رقمی معادل ۴هزار و ۵۱۰ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی و شمس چدن به کشورهای مختلف صادر کرده است.

این در حالی است که این شرکت در سه ماهه نخست سال گذشته ۳هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان تولیدات مورد اشاره خود را صادر کرده بود.

گزارش فعالیت خردادماه ذوب آهن اصفهان حکایت از آن دارد که این شرکت در این ماه ۱۲ هزار و ۲۴۹ تن تیر آهن، ۲۴ هزار و ۹۴۱ تن میلگرد، ۲۷ هزار و ۵۷۰ تن کلاف، ۱۸۲ هزار و ۲۰۸ تن شمش کالایی و ۴۰ هزار و ۱۸ تن شمش چدن صادراتی تولید داشته است. با این وجود به جز شمش کالایی، صادرات ذوب آهن نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است

 

 

منتشرشده در معدن

مدیرعامل بانک شهر گفت: گسترش همکاری ها با فعالان حوزه فناوری های نوین را با هدف کمک و حمایت های مالی و بانکی از شرکت های دانش بنیان، در دستور کار داریم.

 

به گزارش بورس وبانک وبه نقل از روابط عمومی بانک شهر؛دکتر سید محمد مهدی احمدی در مراسم امضاء تفاهمنامه میان بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین، گفت: در سالی که مزین به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» است، افزایش تعاملات و همکاری های مشترک با فعالان حوزه فناوری و به خصوص شرکت های فعال در این حوزه را افتخاری برای خود می دانیم.

دکتر احمدی با تشریح ویژگی ها و ظرفیت های منحصربه فرد بانک شهر در شبکه بانکی کشور، افزود: این بانک از چابکی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و سرعت دسترسی به خدمات برای شهروندان و مشتریان بسیار در آن بالاست.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک شهرداری ها با بانک شهر و بهره مندی آنان از خدمات و ظرفیت های این بانک، عنوان کرد: می توانیم زمینه ارتباط نزدیک شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها با شهرداری ها را با هدف تسهیل خدمات رسانی به شهروندان برقرار کنیم.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه شهرداری ها هم اکنون به عنوان نقطه تماس ارائه خدمات روزانه به شهروندان در کشور مطرح هستند، افزود: استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهرها قطعا می تواند به بهره مندی کامل شهروندان از خدمات شهری منجر شود و ما در بانک شهر آمادگی داریم پیوستگی را میان صندوق توسعه فناوری های نوین و شهرداری ها ایجاد کنیم.

دکتر احمدی در ادامه با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید این فرصت را برای بانک ها به وجود آورده که در کنار صندوق های فناوری قرار گیرند، گفت: بانک شهر طی سال های اخیر با نوآوری در خلق محصولات متنوع؛ توانسته در حوزه فناوری اطلاعات پیشرو باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز با برگزاری نشست های مشترک و افزایش همکاری ها با شرکت های دانش بنیان می توانیم دریچه ای جدید برای ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان بانک ها و شهروندان باز کنیم.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به ظرفیت های قابل توجه این بانک در حوزه ارزی و ارائه خدمات برتر به مشتریان در این حوزه، افزود: می توانیم در چارچوب قوانین و مقررات نیازهای ارزی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها را مرتفع کرده و از دغدغه آنان در این خصوص به صورت جدی بکاهیم.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه تفاهمنامه میان بانک شهر و صندوق توسعه فناوری های نوین می بایست از حالت تشریفاتی خارج و با تشکیل کارگروهی مشترک تبدیل به یک برنامه عملیاتی شود، گفت: ارائه تسهیلات ، صدور ضمانتنامه و … برای شرکت های دانش بنیان از سوی هر بانکی امکان پذیر است اما ما به دنبال ارائه خدمات متفاوت و برتر بر اساس نیاز شرکت ها با هدف بازآفرینی قدرت آنها هستیم.

در این مراسم همچنین سید روح اله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق در ارائه انواع خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان و فناور پرداخت.

میرامینی تاکید کرد: به عنوان صندوق برتر در میان ۷۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور که مورد اعتماد بسیاری از سازمان ها و شبکه بانکی هستیم؛ آماده گسترش همکاری ها و افزایش تعاملات با بانک شهر می باشیم.

 

 

منتشرشده در روابط عمومی ها

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست قانون اساسنامه شرکت ملی پست را ظرفیتی عالی برای تحقق اهداف پست خواند و بهره برداری از زیرساخت های پستی در راستای توسعه بازارهای نوین را امری ضروری خواند.

به گزارش بورس وبانک و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ علیرضا زرگوش در جلسه ای که صبح امروز هفتم تیر 1401 با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و اجرایی شبکه پستی بصورت برخط برگزارشد، با بیان اینکه پست شرکتی حرفه ای و تخصصی است و به صورت درآمد هزینه فعالیت میکند، بر پوشش حقوقی فعالیت ها و صدور مجوز در فرایندهای پستی که توسط کسب و کارهای خصوصی صورت می گیرد توسط شبکه پستی کشور تاکید کرد.

این عضو هیئت مدیره با اشاره به تصویب تمدید دو ساله قانون آزمایشی اساسنامه پست در اسفندماه 1400 از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: «ضرورت دارد اصلاحات نهایی در این رابطه انجام و برای طی مراحل قانونی به دولت و مجلس ارائه شود.»

علیرضا زرگوش با تاکید بر لزوم مشارکت تخصصی مدیران در این خصوص خواستار تهیه و ارائه پیشنهادات اصلاحی در قانون اساسنامه شرکت ملی پست شد.

زرگوش در ادامه با اشاره به اینکه طرح دولت در حوزه «کالابرگ الکترونیکی» به صورت آزمایشی از بین سازمان های زیرمجموعه وزارت ارتباطات در شرکت ملی پست اغاز شده است، از اجرایی شدن مرحله نخست این طرح در استان های تهران و قم خبر داد.

وی با بیان اینکه مشمولین این طرح اعتباری معادل ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: «این مبلغ در کیف الکترونیکی افراد در پلتفرم اسنپ اکسپرس شارژ و بعد از دریافت پیامک و با ورود به اپلیکیشن معرفی شده قابل استفاده است.»

راهبر حوزه پشتیبانی و توسعه مدیریت، ساماندهی مالی و ایجاد ساز و کار برای نظم بخشی بیشتر به تامین هزینه های مختلف شبکه پستی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: «هزینه منابع انسانی در پست بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و پرداخت هزینه های پرسنل در اولویت پرداخت های پست قرار دارد.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست به پشتیبانی عملیات های فنی، مهندسی و لجستیکی پست برای تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان اشاره کرد و گفت: «تلاش ما این است که این مهم به صورتی انجام شود که هموطنان به سهولت بتوانند از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کنند.»

وی در پایان با تشریح وضعیت درآمد، هزینه و مطالبات شبکه پست کشور برانجام به موقع وظایف توسط مدیران تاکید و نکات لازم را در این خصوص یادآور شد.

منتشرشده در روابط عمومی ها

انعقاد تفاهم نامه مشترک ایران و عراق با موضوع همکاری های مشترک با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست و رئیس پست عراق و جمعی از مسئولان دو کشور بررسی شد.

به گزارش بورس وبانک و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ در جریان سفر لیائی به عراق که با همراهی سرپرست دفتر امور پست بین الملل صورت گرفت، طی نشست ویدئو کنفرانسی با حضور جمعی از مسئولان شبکه پستی دو کشور، موضوعات مورد توافق طی روز گذشته، جهت بررسی کارشناسی و انعقاد تفاهم نامه مشترک به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه دو کشور از انعقاد تفاهم نامه مشترک برای گسترش همکاری های پستی استقبال کرده اند، افزود: «هر دو طرف آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات و داده های موجود خود در راستای تبادل تجربیات اعلام نموده اند.»

لیائی با اشاره به تجربیات دو کشور از همکاری پیرامون تبادل چمدان‌های زائرین ایران و عراق و راه اندازی دفاتر پستی در مرزهای بین دو کشور خبر داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری پست، عنوان کرد: «یکی از برنامه های مورد تفاهم، آشنا سازی استارتاپ های ایرانی حوزه پست با پست عراق جهت پیاده سازی سرویس های نوین است.»

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، در این نشست به تشریح برقراری سرویس مبادلات زمینی پرداخت و افزود: «این امر هم در کاهش هزینه ها و هم در افزایش حجم مراسلات تاثیر دارد.»

راهبر حوزه فناوری و برنامه ریزی شرکت ملی پست با بیان اینکه پیش تر تجربه بهره گیری از خطوط زمینی را داشته ایم ولی متاسفانه مدتی است که از آن بی بهره ایم خاطرنشان کرد: «راه اندازی خطوط زمینی از یکسو ترافیک قابل توجهی را با قیمت مناسب ایجاد می کند و ازسویی ارسال مرسولاتی را که از سمت عراق به صورت غیر رسمی توسط افراد جابجا می شود و به ایران می آید نیز رسمیت خواهد داد.»

همکاری مشترک در زمینه تبادل تجربیات دو کشور پیرامون هوشمندسازی و تحول دیجیتال نیز از دیگر مواردی بود که قادری در خصوص آن به ارائه تجربیات پست ایران پرداخت و اعلام آمادگی کرد تا با پست عراق دراین خصوص همکاری شود.

همکاری ایران با عراق در اجرای پروژه های جی نف و کدپستی نیز از جمله موضوعاتی بود که به عنوان یکی از بندهای تفاهم نامه مشترک مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد پست عراق از تجربه و دانش پست ایران برای پیاده سازی طرح جی نف در کشور خود استفاده کند.

ایجاد تعیین وب سایت و مرکز خرید اینترنتی مشترک با در نظر گرفتن قوانین دو کشور، برگزاری دوره آموزشی تحول دیجیتال برای کارکنان پست عراق، انتشار تمبرمشترک ایران و عراق و برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر در ایران و عراق نیز از مواردی بود که حسن عمیدی؛ سرپرست دفتر امور پست بین الملل از آنها به عنوان موضوعات مورد بحث بین دو طرف در نشست های روز گذشته نام برد و مقرر شد در نشستی دیگر مورد بحث کارشناسی قرار گیرد

منتشرشده در روابط عمومی ها
چهارشنبه, 08 تیر 1401 ساعت 16:17

رفع موانع پیش روی مراودات پستی دو کشور

مدیرعامل شرکت ملی پست در جریان سفر به عراق با سفیر ایران و وزیر ارتباطات عراق دیدار و در خصوص رفع موانع پیش روی مراودات پستی دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش بورس وبانک وبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمود لیائی که از صبح روز گذشته با همراهی حسن عمیدی سفر کاری خود را آغاز کرده است در ادامه برنامه های این سفر با «شهاب احمد کاظم»، وزیر ارتباطات عراق و «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور دیدار کرد.

بنا بر این گزارش از جمله مباحث مهم مطرح شده در این دیدار می توان به تقویت همکاری های دو کشور در زمینه اجرای پروژه های مشترک پستی، مبادله مشترک مرسولات پستی،برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر، چاپ تمبر مشترک دو کشور و همچنین پیاده سازی طرح جی نف در عراق با همکاری پست ایران اشاره کرد.

همکاری در رفع موانع ومشکلات موجود در حوزه تجارت الکترونیک از جمله مشکلات گمرکی و مرزی نیز از جمله دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که بر این اساس پیرامون تسهیل اقدامات پستی بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد و تسریع در توسعه همکاری های پستی و گمرکی بین دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

محمودلیائی در این سفر با همراهی کاظم آل صادق؛ سفیر ایران در عراق طی نشست هایی با مسئولان عراقی در صدد برطرف کردن موانع پیش رو هستند.

منتشرشده در روابط عمومی ها