12 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: آبان 1400

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در دیداری با مدیران بانک تجارت بر آمادگی برای همکاری با بانک تجارت تاکید و موارد مشترک را تبیین کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران بانک تجارت در غرفه هلدینگ صباانرژی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۱ دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه کردند.

محسن بازارنوی،مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی در این نشست، با تشریح فعالیت‌های گسترده شرکت، اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های «وصندوق» و بانک تجارت در زمینه تامین مالی پروژه‌های فولادی، پتروشیمی و نیروگاهی توسعه یابد.

مدیران بانک تجارت هم با استقبال از این ایده بر توسعه همکاری با شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه های مختلف به ویژه راه اندازی پروژه های صبا انرژی در صبا فولاد خلیج فارس، پتروشیمی جم و فولاد اکسین تاکید و از تامین مالی این پروژه ها توسط بانک تجارت استقبال کرد.

منتشرشده در بازار پول
سه شنبه, 09 آذر 1400 ساعت 23:20

افتتاح حساب غیرحضوری بانک مسکن

مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن و در سامانه همراه بانک توسط متقاضی اعلام شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ؛  مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن و در سامانه همراه بانک توسط متقاضی اعلام شد که به شرح زیر است:

الف - مراحل افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن توسط متقاضی

شامل سه مرحله به شرح ذیل می‌باشد:

1- دریافت اطلاعات و احراز هویت:

 متقاضی از طریق رایانه شخصی یا لپ‌تاپ مجهز به دوربین (webcam) و یا تلفن‌همراه به سامانه پیشخوان مجازی ( https://ecounter.bank-maskan.ir)، متصل شده و از میان امکانات فراهم شده در پیشخوان مجازی، منوی افتتاح حساب غیر حضوری را انتخاب می‌نماید.

- احراز هویت از طریق تشخیص چهره:در صورت انتخاب روش احراز هویت از این طریق، متقاضی باید شماره سریال کارت ملی را در فیلد مورد نظر وارد نماید.

 -  احراز هویت از طریق کارت ملی هوشمند:در این روش متقاضی، در ابتدا شخصاً نسبت به تهیه دستگاه کارت‌خوان (Card Reader) از فروشگاه‌های تجهیزات رایانه‌ای اقدام نموده و دستگاه مذکور را به رایانه شخصی متصل و طبق راهنمای آن مراحل نصب نرم‌افزار را انجام می‌دهد. سپس متقاضی کارت ملی را وارد دستگاه کارت‌خوان نموده و منوی «جهت ارتباط با کارت ملی هوشمند» را انتخاب می‌نماید.

 -  احراز هویت از طریق اطلاعات مسکن‌کارت:   این روش احراز هویت به دارندگان کارت بانک مسکن (مسکن‌کارت) اختصاص دارد. در این حالت مشتری شماره کارت بانک مسکن، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و رمز دوم کارت (رمز پویای کارت) را در فیلدهای مربوطه وارد نموده، در صورت صحت اقلام ورودی، مشتری مجاز شمرده شده و به منظور افتتاح حساب به مرحله بعد هدایت می‌شود.

2- استعلام کد شهاب:

- در این مرحله استعلام کد شهاب جهت افتتاح حساب به صورت اتوماتیک انجام و در صورت احراز هویت موفق، کد پیگیری به متقاضی ارائه می‌شود.

3- افتتاح حساب (در سامانه پیشخوان مجازی وب‌سایت بانک):

- پس از اخذ کد شهاب به شرح بند 2، متقاضی به مرحله بعد هدایت می‌گردد. در این مرحله باید نوع سپرده، شعبه افتتا‌ح‌کننده، مبلغ افتتاح حساب، درخواست صدور کارت بانکی (در صورت نیاز) تعیین و همچنین شرایط افتتاح حساب نیز تأیید گردد.

ب- مراحل افتتاح حساب غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در سامانه همراه بانک توسط متقاضی:

در خصوص افتتاح حساب از طریق پیشخوان سامانه همراه‌بانک، لازم است متقاضی آخرین نسخه نرم‌افزار همراه‌بانک و یا نسخه تحت وب همراه‌بانک (PWA) را در تلفن همراه خود نصب نموده باشد.

1- دریافت اطلاعات و احراز هویت: متقاضی از منوی پیشخوان مجازی همراه‌بانک، گزینه افتتاح حساب، منوی درخواست جدید را انتخاب می‌نماید.

احراز هویت از طریق تشخیص چهره: احراز هویت از این طریق، همانند بند احراز هویت از طریق تشخیص چهره در قسمت افتتاح حساب بند «الف»  می‌باشد.

احراز هویت از طریق اطلاعات مسکن‌کارت:این روش احراز هویت مختص دارندگان کارت بانک مسکن می‌باشد. در این حالت مشتری اطلاعات کارت را در فیلدهای مربوطه وارد نموده، در صورت صحت، کد تأیید به تلفن همراه مشتری ارسال شده، مشتری کد مربوطه را در محل مورد نظر درج و به مرحله بعد هدایت می‌شود.

2- استعلام کد شهاب: فرآیند دریافت کد شهاب نیز همانند مفاد بند 2 قسمت «الف» مذکور می‌باشد.

 3- افتتاح حساب در پیشخوان همراه بانک: فرایند افتتاح حساب در این مرحله نیز همانند مفاد بند 3 قسمت "الف" می باشد.

منتشرشده در بازار پول

در راستای توسعه تعامل صنعت بیمه و نهادهای مرتبط و همچنین بررسی آخرین دستاوردهای بین المللی و یافته های علمی این صنعت، همایش روز ملی بیمه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار می شود.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛  بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با عنوان "نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی با محوریت تحول دیجیتال)به دو صورت حضوری و آنلاین در روزهای سیزدهم و چهاردهم ماه جاری با همکاری تمامی ارکان صنعت بیمه برپا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، همایش بیمه و توسعه در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر با رویکرد دیجیتالی و با محورهای مختلفی نظیر نکوداشت روز بیمه، مباحث کارشناسی و برگزاری پنل های تخصصی برگزار می شود و مقامات ارشد اقتصادی به طرح دیدگاه های خود می پردازند.
گفتنی است نشست صبح روز نخست همایش به برنامه های عمومی و گفتمان سیاستگذاران و تصمیم سازان صنعت بیمه اختصاص دارد و پس از آن کارگروه ها و کمیته های تخصصی بخش پنل ها را مدیریت خواهند کرد.
معرفی مدیران شایسته صنعت بیمه،انتخاب چهره ماندگار، برگزیدگان کتاب سال، تجلیل از خانواده جانباختگان صنعت بیمه در دوران کرونا، جشنواره بیمه و رسانه و برنامه های متنوع دیگر در حاشیه این همایش برگزار می شود.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی از دستاوردهای صنعت بیمه نیز برگزار می‌‌شود که در آن بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران، صندوق بیمه کشاورزی و  10 شرکت دانش‌بنیان، محصولات، خدمات، فعالیت‌ها و نوآوری‌های خود درحوزه‌های مختلف صنعت بیمه را طی دو روز به نمایش خواهند گذاشت.
تمامی برنامه‌های همایش به صورت زنده و مستقیم از طریق وب‌سایت همایش به آدرس seminar.irc.ac.ir ، صفحه پژوهشکده بیمه در آپارات و صفحات اینستاگرام بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه پخش خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان اعم از مدعوین و مخاطبانی که بعد از ثبت نام از طریق وب سایت همایش به صورت مجازی در برنامه‌های همایش شرکت می‌کنند، گواهی حضور اعطا می‌شود.
علاقمندان برای ثبت‌نام رایگان در بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه می توانند به سایت سمینار به نشانی https://seminar.irc.ac.ir/ مراجعه کنند.

منتشرشده در بیمه
سه شنبه, 09 آذر 1400 ساعت 23:17

درآمدهای بیمه ای بیمه تعاون افت کرد!

صورت های مالی میان دوره ای بیمه تعاون در حالی منتشر شده است که درآمدهای بیمه ای این شرکت با کاهش روبه رو و خسارت و مزایای پرداختی خالص آن در مقایسه با ۶ ماه گذشته آن افت کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون ؛ با انتشار صورت های مالی میان دوره ای بیمه تعاون در سامانه کدال مشخص شد که درآمدهای بیمه ای این شرکت در دوره منتهی به ۹۹.۱۲.۳۰، چهار هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال بوده است که این رقم در دوره مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ به ۳ هزارو ۲۹۷ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال رسیده است.

طبق گزارش منتشر شده از سامانه کدال، هزینه های بیمه ای این شرکت بیمه در دوره مالی منتهی به ۹۹.۱۲.۳۰، هزار ۱۴۹ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال بوده است که این رقم در دوره منتهی به تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ به  ۷۳۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون ریال رسیده است که کاهش قابل توجه ای را نشان می دهد.

همچنین سود (زیان) خالص شرکت بیمه تعاون در دوره منتهی به تاریخ ۹۹.۱۲.۳۰، ۵۵۵ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال بوده است که این رقم در دوره مالی مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۳۱، به ۳۲۹ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال رسیده است.

علاوه بر این صورت های مالی منتشر شده سامانه کدال همچنان بیانگر این است که درآمد حق بیمه ناخالص بیمه تعاون در دوره منتهی به سال ۳۰.۱۲. ۹۹، ۵ هزار ۱۴۷ میلیارد و ۸۰۲ میلیون ریال بوده است که این رقم پس از ۶ ماه به ۳ هزار و ۷۰۳ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال رسیده است.

همچنین خسارت و مزایای پرداختی خالص این شرکت بیمه ای در سامانه کدال نشان می دهد که که در دوره منتهی به ۹۹.۱۲.۳۰،   ۳ هزار و ۸۸ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال بوده است که این رقم در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱، به ۱ هزار و ۸۰۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال رسیده است.

گفتنی است این شرکت با هدف شفافیت بیشتر و کسب رتبه اعتباری مطلوب تر، از ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰، به عنوان دویست و شصت و هشتمین نماد معاملاتی و صد و شصت و دومین شرکت در بازار دوم فرابورس ایران حضور دارد.

منتشرشده در بیمه

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک،بیمه و خصوصی سازی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش گشایش یافت.

 به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ این نمایشگاه با حضور دکترسعیدمحمد،مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی آغاز شد .

احسان‌مرادی رئیس‌هیات‌مدیره، دکترکریمی عضو هیات‌مدیره، آزادحسنی معاون توسعه‌بازار و شبکه‌فروش و رضاپورقاسم مدیر روابط‌عمومی و ارتباطات شرکت بیمه تجارت‌نو در این نمایشگاه حضور داشتند.
در حاشیه برگزاری روز اول نمایشگاه حمیدرضا‌شریفیان معاون مدیرعامل و برخی دیگر از مدیران بانک‌تجارت،جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و هیات همراه با مدیران بیمه تجارت‌نو ملاقات داشتند.
همچنین حمایت از کسب کارهای نوین و نوظهور در عرصه دیجیتال از نگاه مدیران بیمه تجارت‌نو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از غرفه‌هایی با این محوریت بازدید کرده و به گفت و گو پرداختند.

منتشرشده در بیمه

سیامک سرمست از کارکنان بیمه ملت، عنوان قهرمانی مسابقات حرفه‌ای کیک‌بوکسینگ ترکیه را کسب و مدال قهرمانی جهان را به دلفراز مدیرعامل بیمه ملت تقدیم کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت ؛ در مسابقات حرفه‌ای جهانی کیک‌بوکس در کشور ترکیه، سیامک سرمست از کارکنان بیمه ملت در استان گیلان که به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، در وزن ۶۰ کیلوگرم با پیروزی بر حریفانی از امریکا، روسیه و ترکیه به مقام قهرمانی جهان دست یافت.
قابل ذکر است؛ این قهرمان بیمه ملت مدال قهرمانی جهان را به دلفراز مدیرعامل بیمه ملت تقدیم کرد.
سرمست اظهار کرد: حمایت‌های مستقیم دلفراز موجب شد که وی قهرمان جهان شود.
لازم به ذکر است؛ مسابقات حرفه‌ای جهانی کیک‌بوکس در آذرماه ۱۴۰۰ در کشور ترکیه برگزار شد و سیامک سرمست از کارکنان بیمه ملت در استان گیلان، به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد.
منتشرشده در بیمه

شرکت بیمه کوثر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور که در جزیره کیش برگزار می‌شود توانمندی‌ها و خدمات خود را ارایه می‌دهد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر ؛  سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با نام اختصاری کیش‌اینوکس2021، پس از یک سال وقفه ناشی از همه‌گیری کرونا، آذرماه امسال با حضور بیش از 210 شرکت و سازمان خصوصی و دولتی، به مدت چهار روز در جزیره کیش برگزار می‌شود.

مهدی تربتی‌فرد مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات، با تشکر از همه ارکان شرکت به‌ویژه هیات‌مدیره و مدیرعامل که شرایط را برای حضور بیمه کوثر در این رویداد بزرگ فراهم کردند و با اعلام اینکه نمایشگاه کیش اینوکس 2021 از 8 تا 11 آذر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان در چهار روز برگزاری نمایشگاه می‌توانند از ساعت 17 تا 22 از آن بازدید کنند. شرکت بیمه کوثر نیز در سالن B غرفه 34 پذیرای عموم است.

منتشرشده در بیمه

همزمان با دومین روز از برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در جزیره کیش، از طرح «پتروصاد» بانک صادرات ایران با هدف افزایش سقف تامین سرمایه و تسهیل در اجرای پروژه‌های پیشران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از قابلیت‌ها و تجربیات سال‌های اخیر و به‌کارگیری ظرفیت‌ شرکت‌های ابزاری توسط مدیرعامل این بانک رونمایی شد.

به گزارش بورس و بانک و  به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران ؛ حجت‌اله صیدی در نشست تخصصی «روش‌های تأمین مالی مگاپروژه‌ها و طرح‌های بزرگ صنعتی کشور با تمرکز بر صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی‌ها» که با حضور مدیران عامل بانک‌ها، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سیاستگذاران و مسئولان اقتصادی، تنی چند از نمایندگان مجلس و مدیران بازار سرمایه برگزار شد، «پتروصاد» بانک صادرات ایران را طرحی نو برای کاهش هزینه‌ها، تسهیل عملیات و تامین مالی پروژه‌های دارای اولویت با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بانک و شرکت‌های ‎گروه مالی سپهر صادرات، تامین سرمایه سپهر، بیمه سرمد، صرافی سپهر، پرداخت الکترونیک سپهر و کارگزاری بانک صادرات ایران توصیف کرد.
وی با بیان اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مزیت رقابتی کشور است و تاکنون کارهای بزرگی در این صنعت صورت گرفته است، تاکید کرد: به هر میزان که از این صنعت غفلت کنیم، زیان کرده‌ایم و باید به طور کامل به این صنعت بپردازیم.
صیدی گفت: ماده اولیه گاز با نرخ ارزان در دسترس و فرآیند تولید آن در کشور آسان است. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس تاکنون یک سوم تولید پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده و برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ تن طی سال‌های آینده انجام شده که باید سالانه ۳ میلیون تن افزایش یابد و تحقق این روند به برنامه‌ریزی و تامین مالی ویژه، رفع موانع و قوانین نظارتی مناسب نیاز دارد.

وی با بیان این که برای تحقق هدف یادشده، نظام بانکی باید سالانه دو میلیارد دلار در این صنعت تامین مالی انجام دهد، افزود: بانک صادرات ایران با ارائه طرح جدید «پتروصاد» در تلاش است ۲۵ تا ۳۰ درصد از این میزان را عملیاتی کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اظهار امیدواری نسبت به پیشی گرفتن هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس از رقبای خارجی برای تولید و توسعه صنایع پتروشیمی اظهار کرد: برای تامین مالی در این صنعت، از ظرفیت شعب خارجی بانک صادرات ایران نیز استفاده خواهد شد.
صیدی همچنین از شرکت‌های پتروشیمی خواست افزایش سرمایه و ورود شرکت‌‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه را با جدیت بیشتری دنبال کنند و تاکید کرد بانک‌ها نیز از برنامه تامین مالی آنها حمایت خواهند کرد.
در این نشست جعفر ربیعی، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با قدردانی از اقدامات بانک‌های حاضر در این نشست در حمایت از صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی به اذعان همه مسئولان، زمینه‌ساز عبور از تحریم بوده است و اگر پتروشیمی‌ها نبودند، نمی‌توانستیم از تحریم عبور کنیم.
وی با انتقاد از تقبیح صادرات و زیر سوال بردن برخی زحمات و تلاش‌ها در این حوزه در برخی رسانه‌ها، افزود: تامین ارز از مسیر صادرات حاصل می‌شود و از اهمیت دو عامل تولید و صادرات در حل مشکلات اقتصادی کشور نباید غافل بود.
ربیعی با بیان این که ۵۳ هزار میلیارد تومان از طریق بانک‌ها در صنعت پتروشیمی تأمین مالی شده است، اظهار کرد: بانک‌ها تأمین‌کنندگان اصلی منابع مالی تولید هستند و اگر شرکت‌های تولیدی بتوانند ارتباطی مناسب، منطقی و علمی با شبکه بانکی پیدا کنند، مشکلات مالی آنها حل و فصل خواهد شد.
وی افزود: در صنعت پتروشیمی ثابت کرده‌ایم که می‌توان با بانک به عنوان شریک راهبردی همکاری کرد و اگر تفکر برد برد توسعه یابد، شبکه بانکی می‌تواند کمک مالی مناسبی به صنعت ارائه کند.

​رونمایی از «پتروصاد»، طرح جدید بانک صادرات ایران در تامین مالی پتروشیمی‌ها

​رونمایی از «پتروصاد»، طرح جدید بانک صادرات ایران در تامین مالی پتروشیمی‌ها

​رونمایی از «پتروصاد»، طرح جدید بانک صادرات ایران در تامین مالی پتروشیمی‌ها

​رونمایی از «پتروصاد»، طرح جدید بانک صادرات ایران در تامین مالی پتروشیمی‌ها

منتشرشده در بازار پول

شرکت بیمه تجارت‌نو باوجود جوان بودن نسبت به دیگر شرکت‌های بیمه ، درصدد است تا در سال ۱۴۰۴ ارزش‌آفرین‌ترین شرکت بیمه ایرانی باشد که از هر واحد و عملیات و فرآیند خود خلق ارزش معناداری داشته باشد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو ؛ سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در چشم‌اندازی که برای سال ۱۴۰۴ برای شرکت بیمه تجارت‌نو ترسیم‌شده است، شرکت را به‌عنوان ارزش‌آفرین‌ترین شرکت در صنعت بیمه در نظر گرفته است. در حقیقت تمام مجموعه‌های فعال شرکت باید خلق ارزش کرده و برای ذی‌نفعان ارزش‌آفرینی کند. مأموریت شرکت این است که در سال ۱۴۰۴ به‌عنوان شرکتی هوشمند رقم خورده و به بازار بیمه معرفی شود.
مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت بر اساس دیدگاه مدیرعامل شرکت را تعریف سه محور شناخت فردی، سازمانی و محیطی را به عنوان خورشید سازمان در مسیر فعالیت خود می‌داند که به شرح ذیل است:
– بعد شناخت فردی به دو منظر شناخت دانش و شخصیت فرد می پردازد که آیا دانش نحوه فعالیت، دانش بیمه ای و تسلط بر آیین‌نامه های بیمه مرکزی در فرد نهادینه شده است و از منظر دیگر آیا فرد از ویژگیهای شخصیتی خود چون روابط عمومی، اعتماد به نفس و میزان امید آگاهی دارد و به‌ منظور بهبود آنها چه اقدامی می‌تواند انجام دهد.
– محور شناخت سازمان مباحثی چون ساختار، فرآیندهای داخلی سازمان، استراتژیها و رویکردهای سازمان را مورد تدقیق قرار می‌دهد.
– شناخت محیطی به شناخت بازار و مشتریان بالفعل و بالقوه و همچنین رقبا و نحوه فعالیت آنها در هر منطقه می‌پردازد.
صفایی در ادامه افزود: بیمه تجارت‌نو از جدیدترین شرکت‌هایی است که از بیمه مرکزی مجوز فعالیت گرفته است ولی در این مدت کم هم از شرکت‌های خودباور در بازار بیمه ایران بوده است و دستاوردهای قابل توجهی داشته است که نشان از بهره‌وری و چابکی بالای این شرکت دارد. این در حالی است که خیلی از شرکت‌های قدیمی به این پارامترها دست پیدا نکرده‌­اند.
وی با اشاره به کیفیت سود دهی و افزایش سرمایه شرکت گفت: یکی از نکات مفیدی که می‌توان به آن اشاره کرد افزایش سرمایه شرکت است. خیلی از شرکت‌های بزرگ افزایش سرمایه را از محل تجدید ارزیابی دارایی انجام داده­‌اند، اما شرکت تجارت‌نو با دلیل شناخت درست ریسک‌های پیش­رو و مدیریت درست سرمایه، موفق به شناسایی سودهای مناسبی در بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شده و درنهایت توانسته از محل سود انباشته و اندوخته‌­ها در طی ۵ سال فعالیت ۲بار پی در پی افزایش سرمایه دهد. علاوه بر این شرکت بیمه تجارت‌نو ازجمله شرکت‌های نوپایی می‌­باشد که بعد از پنج سال توانست از بیمه مرکزی مجوز قبولی اتکایی دریافت کند.
مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در خصوص استراتژی شرکت گفت: استراتژی شرکت بیمه تجارت‌نو رشد، متنوع سازی و بهینه‌سازی پرتفوی محصولات و مدیریت دارایی‌هاست.
وی در خصوص اقدامات شرکت برای متمایز بودن گفت: بیمه تجارت‌نو خدماتی که برای سهامداران ، مشتریان و کارکنان انجام می­‌دهد، نسبت به دیگر شرکت‌ها متمایز بوده است.
علاوه بر این بیمه تجارت‌نو در روابط کنسرسیومی نیز ورود کرده و تاکنون در این خصوص نیز عملکرد مثبتی داشته است.
براساس گزارش مکنزی از آینده این صنعت تا سال ۲۰۳۰و تأثیر ویروس کرونا بر آن و تحولات پیش­‌بینی شده، بر همین اساس شرکت بیمه تجارت‌نو نیز به سمت هوشمند سازی و بهره‌­برداری از فضای استارتاپی حرکت کرده است و این شرکت نسبت به بازنگری سند برنامه استراتژی خود و تدوین سند تحول دیجیتال و پیاده سازی و توسعه بیمه‌گری باز و هوشمندسازی و پیاده سازی بیمه‌نامه‌های رفتارمحور اقدام نموده است؛ از این میان می توان به پروژه بنوشاپ و … اشاره نمود که به حضور گسترده شرکت در بازار خرده فروشی می‌انجامد.
سها صفایی، مدیر طرح و برنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در پایان به دو مسئله شعب و مشتریان اشاره‌کرده و افزود: شعب نیز در برنامه‌های شرکت دخیل شده و باید همکاری کنند. برای شعب شاخص‌هایی طراحی‌شده است که در لحظه می‌توان از وضعیت شعب و واحدها و نقاط قوت‌ و ضعف آن‌ها مطلع شد. علاوه بر این ، یکی دیگر از مواردی که روی آن کار شده مسئله مشتریان است که به مشتریان وفادار و روی‌گردان توجه شده است. در بستر هوش مصنوعی در حال بررسی و مطالعه هستیم و بر اساس این اطلاعات می‌توان جذب بیشتری در بخش مشتری داشته باشیم.
منتشرشده در بیمه

پایگاه خبری رصد بیمه به عنوان پایگاه جامع اخبار صنعت بیمه با حضور دکتر مصطفی زندی- مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی رونمایی شد

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ؛ دکتر مصطفی زندی- مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مهمان بیست و پنجمین رویداد سه‌شنبه‌های پاسخگو بود که به صورت زنده از صفحه رسمی بیمه رازی در اینستاگرام با بازدید بیش از دو هزار نفر پخش شد، از پایگاه خبری رصد بیمه به عنوان پایگاه جامع اخبار صنعت بیمه رونمایی کرد.

در این رویداد زندی گفت: توجه بیمه رازی به خصوص روابط عمومی این شرکت به بحث نماینده و شعبه محوری بسیار ارزشمند است زیرا نمایندگان و شبکه فروش نقش بسیاری در توسعه صنعت و فرهنگ بیمه در کشور دارند.
او با تاکید بر اینکه شبکه فروش زحمات بسیار زیادی می‌کشند، افزود: با توجه به ظرفیت و امکانات نمایندگان و شبکه فروش، شرکت‌های صنعت بیمه و نمایندگان شبکه فروش باید در زمینه ترویج فرهنگ بیمه و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با بیمه قدم بردارند.
مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در صنعت بیمه بیش از ۹۰ هزار نمایندگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان با تکیه بر رویه واحد می‌توانند اقدامات فرهنگی بسیار زیادی را در سطح شهر و استان خود انجام دهند و از هر نمایندگی باید به عنوان یک نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های بیمه که در معرض دید افراد جامعه است، استفاده شود.
زندی همچنین در رابطه با برگزاری بیست و هشتیمن همایش بیمه و توسعه به مناسبت روز بیمه (۱۳ آذر)، گفت: در همایش سالجاری مباحث مدنظر برای سال آینده تشریح و به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
او یادآور شد: در کنار برگزاری همایش سالجاری، پنل‌های تخصصی و فنی با توجه به شرایط خاص کشور با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی یادآور شد: همایش سالجاری به صورت کامل و برخط از طریق درگاه‌های اینترنتی بیمه مرکزی، سندیکا و شرکت‌های صنعت بیمه پخش خواهد شد.
زندی در انتها از زحمات روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی در راستای تاکید بر نماینده محوری و فرهنگ سازی بیمه در جامعه تقدیر کرد.
همچنین در این برنامه زنده، با حضور مصطفی زندی- مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی قرعه کشی چالش اینستاگرامی نمایندگان برگزار شد و از ۱۳ فرد برتر و ۱۳ نفر از افرادی که نام آن‌ها در قرعه کشی مشخص شد، با اهدای هدایایی تقدیر شد.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی به جناب آقای مصطفی زندی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه‌های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده‌اند.

منتشرشده در بیمه