08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: بهمن 1402

بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد.(رهبر معظم انقلاب اسلامی _نهم اسفند۱۴۰۲)

کارگران، مهندسان و مدیران مس شهید باهنر نیز همگام با سایر اقشار جامعه، روز جمعه ۱۱ اسفندماه به صحنه می‌آیند و با شرکت پرشور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان ، پایبندی خود به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را، به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش  بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی صنایع مس شهید باهنر، جامعه کارگری این شرکت نیز به همراه خانواده‌های خود، آماده اند تا همگام با آحاد مردم، فردا یازدهم اسفندماه ، با شوروشوق انقلابی به صحنه آمده و مشارکت حداکثری خود در تعیین سرنوشت خویش را به نمایش بگذارند.

کارگران در بخشهای مختلف صنعتی کشور، که بیش از سایر گروه‌ها از نزدیک طعم تلخ تحریم‌های ظالمانه دشمن را احساس کرده‌اند؛ قدر فرصت ارزشمند انتخابات را برای پیشرفت کشور دانسته و تلاش دارند با انتخاب نمایندگانی کارآمد و فهیم، مسیر بالندگی میهن اسلامی را پرنشاط‌تر از گذشته طی نمایند.این قشر زحمت کش، فردا با شرکت گسترده خود در انتخابات ، جواب دندان شکنی به دشمن در پای صندوق‌های رای خواهند داد و دوستداران انقلاب اسلامی را در سراسر جهان، به آینده‌ ایران عزیز، امیدوارتر خواهند کرد؛ زیرا آنان بخوبی می‌دانند هر اندازه این شرکتِ آگاهانه و توام با بصیرت، پُرشورتر باشد، بر وجهه ملی و بین المللی نظام تاثیر مثبت‌تری خواهد گذاشت.

 کارگران زحمت کش، که مجاهدان صف اول جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن هستند فردا عزم راسخ خود را برای به شکست کشاندن نقشه‌های شوم بیگانگان، به نمایش می‌گذارند و در کنار شرکت گسترده در انتخابات به عنوان تکلیف شرعی، سیاسی و اجتماعی، از آحاد جامعه نیز می‌خواهند که به صحنه آمده و با مشارکت در تعیین سرنوشت کشور، جلوه‌ای دیگر از همبستگی ملی خویش را به رُخ جهانیان بکشند .

 این تلاشگران عرصه‌ تولید و اقتصاد کشور ، سخن‌شان با اقشار مختلف جامعه این است که همه باید با دیدگاه های مختلف، پای آرمان های والای انقلاب بایستیم و مسئولیت تاریخی خود را در فراهم آوردن شرایط پیشرفت کشور، به انجام برسانیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ؛ انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه ۱۱ اسفندماه پای صندوق رای خواهدآمد.

روابط عمومی مس شهید باهنر

منتشرشده در معدن

صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند آزمون استخدامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان‌های مختلف کشور به‌صورت سراسری انجام شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه مهر ایران، آزمون استخدامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای جذب نیرو در دو رده شغلی بانکدار و متصدی امور IT برگزار شد.

این آزمون در ۲۷ استان به‌صورت سراسری بوده و بیش از ۲۵هزار نفر در آن شرکت کردند.

زمان اعلام‌ نتایج اولیه صرفاً از طریق وب‌سایت ثبت‌نام به آدرس https://qmb.iran-azmoon.ir/Home.aspx و در تاریخ ۲۰ اسفند مشخص خواهد شد. خواهشمند است متقاضیان محترمی که در آزمون شرکت کرده‌اند از تماس تلفنی با واحدهای ستادی و استانی بانک جداً پرهیز فرمایند.

 

 

منتشرشده در بازار پول

آیین رونمایی از کارت‌هدیه جدید و نوآورانه بانک آینده با نام «آن‌کارت» با حضور دکتر بهمن اسکندری، مدیرعامل؛ اعضای هیأت‌مدیره و هیأت‌‌عامل، به‌همراه جمعی از رؤسای ادارات و شعب منتخب در محل ساختمان مرکزی بانک آینده، برگزار شد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک آینده؛ در این مراسم دکتر اسکندری، مدیرعامل بانک آینده از عملیاتی‌سازی ظرفیت‌های ارزنده و پتانسیل‌های  بانک بر اساس نیازهای واقعی مشتریان خبر داد و محصول منحصر‌به‌فرد «آن‌کارت» را حاصل هوشمندی، توان و قوه ابتکار و خلاقانه سرمایه‌انسانی جوان و متخصص بانک آینده دانستند که به‌واسطه‌ این توان‌مندی‌ها بانک آینده در مسیر ثبات و پیشرفت خود، به‌زودی محصولات جدید دیگری را نیز در عرصه بانکداری معرفی و عرضه خواهد کرد.
«آن‌کارت» بانک آینده، هدیه‌ای منحصربه‌فرد، ساده و در عین‌حال مطابق با فنآوری روز دنیا با قابلیت بارگذاری ویدیو است که با خرید این کارت‌هدیه، شما می‌توانید علاوه بر داشتن یک کارت‌هدیه، به آن‌هایی‌که دوست‌شان دارید از طریق ویدیو پیام و احساس خود را ارسال کنید. بدین‌منظور، خریدار «آن‌کارت‌» می‌تواند با اسکن QRCode کارت‌هدیه و بارگذاری ویدیوی خود، تصویر مورد نظر را ارسال کند. دریافت‌کننده کارت نیز پس از اسکن QRCode روی کارت توسط تلفن‌همراه خود، با استفاده از فیزیک کارت (به‌عنوان نمایشگر) امکان مشاهده ویدیو را خواهد داشت.
این ابزار، علاوه بر قابلیت استفاده برای تهیه کارت‌های هدیه شخصی، امکان عرضه کارت هدیه به‌صورت عمومی برای تبلیغات مشتریان حقوقی را نیز دارد.
«آن‌کارت» بانک آینده، به‌عنوان محصولی جدید، جذاب و بی‌نظیر، بهترین فرصت برای ابراز علاقه، تبریک، سپاس یا معرفی محصولات و خدمات صاحبان کسب‌وکار است و از اواسط اسفند‌ماه در تمامی شعب بانک آینده در دسترس مشتریان گرامی و عموم مردم شریف ایران بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این کارت، یادگاری و خاطرات متفاوتی از خود به‌جای بگذارند.

منتشرشده در بازار پول

استاندار بوشهر با اهدای لوح تقدیر از مدیر استانی بانک صنعت و معدن بوشهر بابک گله داری تقدیر بعمل آورد.

به گزارش جهان معدن و به قنل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن ، در بخشی از این تقدیرنامه آمده است:

ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) از اهتمام و خدمات خالصانه جنابعالی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برگزاری پرشور انتخابات پیش رو تقدیر و تشکر می نمایم.

 

امیدوارم در سایه الطاف خداوند متعال و توجهات خالصانه حضرت ولیعصر (عج) و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و سیاست های دولت مردمی ایران قوی، همواره سربلند و سرافراز باشید.

 

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در پیامی با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات، تاکید کرد: قطعا این حضور جمعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که ایران عزیز و این نظام مقدس را در برابر هجمه‌های دشمنان و بدخواهان بیمه کرده و برطرف‌کننده مشکلات و مسائل مردم و کشور خواهد بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، متن پیام دکتر افشار فتح‌الهی بدین شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
بار دیگر با یکی از بازرترین مصادیق حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود روبه‌رو هستیم. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری برگزار خواهد شد؛ در سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سختی‌های گوناگونی در برابر حق انتخاب مردم و مشارکت‌شان در تعیین سرنوشت وجود داشت اما حتی در شرایط دشوار جنگ تحمیلی نیز این فریضه مهم و اعتقادی در نظام اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد.

حضور همیشگی مردم شریف ایران در پای صندوق‌های رای در ادوار گذشته، پاسداری از خون هزاران هزار شهیدی بود که برای به ثمر نشستن نظام جمهوری اسلامی ایران جان خود را در کف اخلاص نهادند و مجاهدت کردند تا ملت شریف ایران بتواند حق تعیین سرنوشت را در اختیار بگیرد.

اکنون در آستانه برگزاری انتخاباتی دیگر، ملت بزرگ ایران هوشمندانه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا از آرمان‌های والای‌شان محافظت کنند. حضور  هوشمندانه و انتخاب آگاهانه مردم، ترسیم کننده نقشه راهی است که بنا است در مسیر قانون‌گذاری در چهار سال آینده رقم بخورد و به عبارتی می‌توان گفت که این حضور جدی و پرشور مردم است که نقشه و برنامه قانون‌گذاری کشور را تدوین و ترسیم خواهد کرد.

بنابراین در این دوره نیز با نصب‌العین قرار دادن آموزه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ثابت خواهیم کرد که حق انتخاب و تعیین سرنوشت، حق طبیعی مردم ایران است و  حتی در سخت‌ترین شرایط نیز از پیگیری و گرفتن این حق خود عدول نخواهیم کرد.

اینجانب از آحاد مردم شریف و انقلابی ایران، صنوف و مشاغل مختلف و گروه‌ها و احزاب سیاسی برای مشارکت حداکثری در انتخابات 11 اسفند دعوت می‌نمایم؛ قطعا این حضور جمعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که ایران عزیز و این نظام مقدس را در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان و بدخواهان بیمه کرده و برطرف‌کننده مشکلات و مسائل مردم و کشور خواهد بود.

منتشرشده در روابط عمومی ها

مدیرعامل بانک سینا گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف بانک سینا در سال 1403، افزایش سهم بازار و درآمدهای ارزی است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا در همایش واحدهای ارزی که با موضوع تبیین اهداف و سیاست‌های ارزی در راستای افزایش سهم بازار بانک در حوزه ارزی برگزار شد، ضمن تبیین اهم اقدامات این بانک در سال جاری، از پوشش 145 درصدی بودجه سود بانک و رشد 35 درصدی منابع بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فتحعلی با قدردانی از هم‌افزایی و همفکری تمامی واحدهای بانک سینا در پیشبرد مطلوب طرح راهبردی کسب‌وکار بانک در نخستین سال اجرای آن، تصریح کرد: تا پایان بهمن‌ماه سال جاری با تلاش بی‌وقفه در زمینه حل موانع با رویکرد ایجاد فرصت در حوزه ارزی، توانستیم درآمد قابل قبول ارزی کسب کنیم که این روند را در چارچوب طرح راهبردی کسب‌وکار با جدّیت در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.

 

 مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه ارزی در منابع بانک گفت: باید در کنار فعالیت‌های ریالی، خدمات و فعالیت‌های ارزی هم توسعه یابد و با ارائه برنامه‌های عملیاتی، کسب درآمد بیشتری از محل خدمات ارزی به دست آوریم.

 

 وی با اشاره به خدمات بانک در حوزه ارزی، سرعت‌بخشی به فعالیت‌های این حوزه را ضروری دانست و بر توسعه این خدمات با محوریت نقل و انتقال ارز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مطلوب صندوق توسعه ملی تأکید کرد.

 فتحعلی در  بخش دیگری از سخنانش گفت: بهره‌گیری از نیروی جوان و متخصص در امور ارزی و بین‌الملل، سطح عملکرد این حوزه را بهبود می‌بخشد و باید با انسجام گروهی و همکاری بیشتر واحدهای ارزی، سهم بیشتری از بازارهای مالی و اقتصادی کشور به دست آوریم تا بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در مسیر طرح تحول بانک برسیم.

 گفتنی است همایش سراسری واحدهای ارزی باحضور رؤسا، معاونین، رؤسای دوایر و کاربران ارزی شعب و ستاد از تاریخ 9 لغایت 10 اسفندماه جاری در سالن اجتماعات بانک سینا در حال برگزاری است.

منتشرشده در بازار پول

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت: مطابق تفاهم‌نامه خدمات قابل ارائه این بانک به صندوق بازنشستگی کشوری بسیار متنوع و اثربخش است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ؛ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد تفاهم نامه اظهار داشت: این بانک به موجب سیاست های اصل ۴۴ تاسیس گردیده است، بانک خدمتگزار بخش غیر دولتی اقتصاد با اولویت تعاونگران است و بازوی مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشبرد اهداف دولت جهت حمایت از تعاونگران و کارآفرینان است، بانک هیچ محدودیتی برای ارائه انواع خدمات بانکی به بخش خصوصی ندارد، البته در سبد اعتباری رعایت سهم ۷۰ درصدی تعاون همواره مورد تاکید است، البته به اندازه ای ظرفیت در محصولات و تفاهم نامه برای ارتباط بانک و بخش خصوصی فراهم است این اطمینان را می دهیم که در خدمات اعتباری نیز پاسخگویی کامل به تعهداتمان به بخش خصوصی در تفاهم ها و مذاکره ها داریم.

شیخ حسینی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری یکی از ارکان مهم اقتصادی و اجتماعی وزارتخانه است، این جلسه به منظور هم فکری و تفاهم در راستای هم افزایی و استفاده از ظرفیت های طرفین است، صندوق بازنشستگی کشوری با وجود بنگاههای معتبر صنعتی در زیر مجموعه از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: بانک های توسعه ای عموما از سوی دولت ها برای پیشبرد برنامه های حمایتی و توسعه ای تشکیل می شوند، چند مولفه و ویژگی در این بانک وجود دارد که وجه تمایز آن با سایر بانک ها است، اولین ویژگی این است که امکان ارائه خدمات فراتر از جامعه هدف را دارد، بدین معنا که علاوه بر بخش تعاون، می تواند به بخش خصوصی و جامعه هدف بدون محدودیت خدمات بانکی ارائه دهد.

این مقام بانکی در رابطه با ویژگی دیگر بانک گفت: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی چند منظوره است که در بخش های اقتصادی اعم از مسکن، کشاورزی، انواع صنایع، گردشگری، محیط زیست فعالیت بانکی و اعتباری داشته است و همکاران بانک تبحر و تجربه کافی برای ارائه خدمات به صورت چند منظوره به بخشهای متنوع اقتصاد را دارند، در حالی که دیگر بانک های تخصصی و توسعه ای صرفا بر بخش خاصی از اقتصاد تمرکز دارند.

شیخ حسینی درباره ویژگی مهم دیگر گفت: بانک توسعه تعاون بنگاه اقتصادی غیر بانکی ندارد، شرکت های تابعه در تکمیل زنجیره ارزش و سرویس دهی بهتر بانک مشغول فعالیت هستند، تمرکز اصلی بانک بر حمایت از بخش خصوصی و تعاونی بوده است، همان گونه که مطابق فرامین مقام معظم رهبری و اصول علمی و مدیریتی و اقتصادی، بانکها از بنگاهداری منع شده اند، بانک توسعه تعاون نیز هیچگاه به دنبال بنگاهداری نبوده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: این بانک دستاوردهای ارزشمندی طی بیش از دو سال فعالیت دولت سیزدهم حاصل کرده است که بخش عمده ای از آن با راهبری آقای مسکنی به عنوان معاون تعاون وزارتخانه صورت پذیرفته است. افزایش سرمایه ۱۲۰ درصدی به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال از یک محل و افزایش سرمایه از محلهای دیگر که موجب کفایت سرمایه ۶.۶ درصدی گردیده و وضعیت بانک را از این لحاظ در شبکه بانکی ارتقا داده است.

وی ادامه داد: عملکرد بانک توسعه تعاون در دوران استقرار دولت سیزدهم، پس از یک دهه از زیان خارج شده و با اتکا به بهره وری و کارآمدی و اثربخشی به سوددهی رسیده است و در عین حال در عمل به تکالیف نیز توفیق حداکثری داشته است. هم اکنون ۹۸ درصد حجم تسهیلات تکلیفی بانک پرداخت شده است و تا پایان سال عملکرد صد در صدی حاصل می شود، ناترازی ها در بانک مرتفع گردیده و بانک نسبت مصارف و منابع را از بالای صد در صد به ۹۵ درصد رسانده و سال آینده به حد متعارف ۸۵ درصد خواهد رسید. جریان منابع و مصارف به گونه ای تنظیم شده تا بانک اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته باشد، در حالی که ناترای شبکه بانکی ۵۰۰ همت برآورد می شود، بانک توسعه تعاون با انضباط نقدینگی ناترازی ها را برطرف کرده است.

شیخ حسینی تاکید کرد: مطابق تفاهم نامه واحدهای اقتصادی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با رعایت اصل ذینفع واحد تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان قابلیت دریافت تسهیلات را دارند، این تسهیلات با میانگین موجودی سه ماهه و با ضریب برابری ۱.۵ برابر و مطابق سود ابلاغی بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: تامین مالی با استفاده از اعتبار اسنادی و از روش های نوین مبتنی بر اوراق اسلامی، اوراق مرابحه و اوراق بدهی از سوی بانک توسعه تعاون به عنوان رکن ضامن امکان پذیر است. بانک در تامین مالی خرد جمعی تعداد ۱۵ شرکت را در سال گذشته و ۵۰ شرکت را در سال جاری مورد حمایت و تامین مالی قرار داده است، بانک ۶ همت مجوز برای تامین مالی نوین با استفاده از بازار سرمایه داشته که نصف آن اجرایی شده است. سامانه تی تی پلاس با قابلیت های جدید از جمله سفته الکترونیک، امضای دیجیتال، احراز هویت غیر حضوری، افتتاح حساب و تسهیلات آنلاین می تواند در تفاهم نامه نقش تسهیلگر داشته باشد. پرداخت تسهیلات به کارکنان مجموعه صندوق نیز میسر است. شیخ حسینی توضیح داد: بانک توسعه تعاون به لحاظ حجم و تعداد قرارداد با صندوق توسعه ملی، در شبکه بانکی سرآمد است، امکان ارائه تسهیلات ارزی با عاملیت بانک وجود دارد.

آرمین معصومی مدیر عامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و سرپرست مرکز آموزش و پژوهش در ابتدای جلسه گفت: بانک توسعه تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری دو نهاد اجتماعی و دو مجموعه اقتصادی حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، افزایش تعاملات و هم افزایی ها می تواند ثمرات و دستاوردهای مثبتی برای جامعه هدف اعم از بازنشستگان و تعاونگران داشته باشد.

در این جلسه که با حضور سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره و محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، معاونین مدیر عامل، مدیران شرکت های تابعه بانک و تعدادی از مدیران ستادی و اجرایی بانک و همچنین مهدی مسکنی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمید تاجیک، سید حمید رضا هاشمی و ماجد ناجی اعضای هیات مدیره صندوق، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ها و واحدهای اقتصادی زیرمجموعه صندوق همراه بود، تفاهم نامه به امضای مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و علیرضا زمان پور مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی و سید رضا علیخانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا رسید.

این جلسه هم اندیشی با حضور کامل و جامع مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری و با هدف توسعه همکاری ها و بررسی ظرفیت ها و هم افزایی ها به همت شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و اداره کل روابط عمومی بانک برگزار گردید.


 

منتشرشده در بازار پول

نشست هم اندیشی در خصوص آخرین تحولات بیمه ای و محوریت کیفیت ارائه بیمه شخص ثالث در سال آینده با حضور مسئولان ارشد نهاد ناظر صنعت بیمه و سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک وب ه نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ؛دکتر علی استادهاشمی در این نشست با قدردانی از پیگیری مجدانه سندیکای بیمه گران ایران، اظهار داشت: اهمیت توانگری مالی و پیگیری مطالبات معوق صنعت بیمه دو موضوعی است که باید با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

رئیس کل بیمه مرکزی، هم افزایی نهادناظر و قوه قضائیه را در خصوص تعیین نرخ دیه، ضروری توصیف کرد و گفت: تعامل صنعت بیمه و قوه قضائیه با تعیین نرخ حق بیمه در سال آینده، ارتباط مستقیمی دارد و باید کار به گونه ای پیش رود که به معیشت مردم آسیبی وارد نشود.

دکتر استادهاشمی از گزارش های شفاف ارکان بیمه در حوزه های مختلف به عنوان رویکردی درخشان یاد کرد و افزود: سازوکار تشویقی برای شرکت هایی که در بخش های خدماتی به افق های بهره وری دست یافته اند، طراحی و اجرایی خواهد شد.

وی از لزوم تبادل داده های بیمه ای و راه اندازی داشبورد مدیریتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: تعامل شایسته بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران و حرکت در چارچوب قوانین و آیین نامه ها به ایفای حقوق بیمه گران و بیمه گذاران منتهی خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست راهکارهایی در خصوص مدیریت ریسک بیمه های درمان، تناسب نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث با محوریت معیشت مردم، مطالبات معوقه صنعت بیمه و آخرین وضعیت کارت سبز، بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است در این دیدار، دبیرکل و اعضای هیات رئیسه سندیکای بیمه گران به طرح مسایل و دیدگاه های خود پرداختند.

منتشرشده در بیمه

مراسم آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بانک ایران زمین وبنیاد آینده سازان محلات (باما) با عنوان"طرح ملی توانمندسازی محلات"باحضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، مدیران عالی بانک ایران زمین وبنیاد آینده سازان محلات (باما)، مدیران عامل هلدینگ‌های مالی و فناوری اطلاعات و شرکت های زیر مجموعه این بانک برگزارشد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ؛ طرح ملی توانمندسازی محلات با مشارکت نهادهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف تأمین خدمات در پنج حوزه شامل مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور اجرایی شده است.

به گفته آقامحمدی امضای تفاهم نامه "طرح توانمندسازی محلات" با بانک ایران زمین تحول بزرگی برای پیشرفت و توسعه کشور و اشتغال جوانان این مرز و بوم و رفاه هموطنان عزیزمان خواهد بود.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با بیان اینکه نام این طرح " توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات" است، افزود: اولویت در این طرح به دو بخش شامل توانمندسازی افراد بالای ۳۰ سال برای جبران نواقص زندگی و رفاه بیشتر و تحول برای نوجوانان و جوانان زیر ۳۰ سال جهت استفاده بهینه از زمان و استعدادیابی و انتخاب شغل مناسب با بیشترین درآمد تقسیم می شود.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: در این طرح براساس تقسیم بندی های صورت گرفته، در هر کوچه یک شهردار از افراد همان کوچه انتخاب شده است که در حال حاضر ۲۰۰۰۰ شهردار مشغول فعالیت هستند. هر ۱۰ کوچه یک پهنه محاسبه می شود که یک مسئول دارد و هر ۵ پهنه را یک محله می گویند که مسئولیت محله را یکی از ۴ نهاد ذکر شده به عهده دارند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با اشاره به اینکه شهرداران اولین گروهی هستند که متخصص می شوند، گفت: شهرداران محلات دوره های آموزشی مدیریت صنعتی، مکاتبات اداری، تیم سازی و مدیریت ریسک و ۹ دوره پودمان آموزشی را طی می کنند و نهایتاً در پایان دوره، موفق به دریافت مدرک بین المللی با همکاری کشورهای فرانسه و آلمان خواهند شد.

عبدالمجید پورسعید در این مراسم ضمن ابراز امیدواری از اجرای این طرح، گفت: همکاران من در بانک ایران زمین تمام توان خود را در پیشبرد این طرح بزرگ و ملی به کار خواهند گرفت و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

پورسعید طرح ملی توانمندسازی محلات را عاملی موثر در جهت رشد و توسعه جامعه و کشور بیان کرد و افزود: بانک ایران زمین در راستای اجرای وظیفه مسئولیت اجتماعی سازمانی با بهره گیری از تمام امکانات و پتانسیل خود، در جهت توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان این سرزمین، حرکت خواهد کرد.

در این مراسم کاظم دهقان مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ) طرح ملی توانمندسازی محلات را تعامل بی نظیر کسب و کار و محلات با حوزه های پرداختی و بانکی بیان کرد و گفت: این طرح دقیقا تعریفی از بانکداری دیجیتال است که ما بتوانیم امور بانکی را براساس نیاز مشتری طراحی کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم. این طرح می تواند نقطه عطفی در نظام بانکی کشور باشد.

دهقان ارائه خدمات بانکی در این وسعت را بی نظیر دانست و افزود: بانک ایران زمین در این فرآیند بدعت نویی را برای کشور پایه ریزی خواهد کرد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت ها و زیرساخت های فراهم شده، بتواند خدمات مطلوبی را ارائه کند.

در انتهای این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک طرح ملی توانمندسازی محلات" توسط مدیران عالی بانک ایران زمین و بنیاد آینده سازان محلات (باما) امضا شد.

 

منتشرشده در بازار پول

با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان تغییر نصاب سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت از ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور جلوگیری از فشار فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رعایت نصاب مذکور، به این نوع از صندوق‌ها مهلت شش ماهه‌ای داد که تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نسبت به رعایت نصاب سرمایه گذاری در سهام اقدام کنند.

شایان ذکر است، صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت باید تا پایان اسفندماه سرمایه‌گذاری در سهام را از حداکثر ۱۵ درصد به حداکثر ۱۰ درصد از دارایی های صندوق کاهش می‌دادند که مطابق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس این مهلت تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

 

منتشرشده در بازار سرمایه