فرصتطلبی امارات برای جذب سرمایه نخبگان ایرانی در سایه غفلت مسئولان
فرصتطلبی امارات برای جذب سرمایه نخبگان ایرانی در سایه غفلت مسئولان
شاید امارات متحدهعربی را بتوان فرصتطلبترین همسایه جنوبی کشورمان قلمداد کرد. البته میتوان حاصل این فرصتطلبی را غفلت مسئولان و سیاستگزاران در حوزه سرمایه و تجارت دانست .
به گزارش بورس و بانک و به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ؛ حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران میگوید: امارات متحدهعربی با ایجاد شهرک صنعتی اعلام کرده است که به کارآفرینان و صاحبان کارخانههای ایرانی ۹۰ درصد تسهیلات با زمین تجاری رایگان و اقامت اعطاء میکند .
بخش جالب اینجاست که حمید حسینی با بیان اینکه حتی با احیاء برجام امیدی به رونق کسبوکار نیست؛ تلویحا به تشویق فرار سرمایه دامن میزند .
این در حالی است که با وجود موانع بسیار قانونی و غیرقانونی (تعارض منافع، ترک فعل و…) برخی از شرکتهای دانشبنیان و یا تخصصی داخلی به ویژه در حوزه سلامت، بهداشت و علوم آزمایشگاهی ضمن سرمایهگذاری کلان و انتقال فناوری نقش بسزایی در تحقیق و توسعه و جذب نخبگان داشتهاند .
کارشناسان معتقدند مجلسشورایاسلامی با تصویب قوانین حمایتی و نظارت مستمر بر مبادی ذیربط دولتی در حوزههای سرمایه، تولید و تجارت میتواند نقش مهمی در این خصوص ایفا کند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0