تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 18:37
کد خبر : 25756
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری بسته هستند

حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری

حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری

حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری

مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر مجاز بودن دریافت وجه حاصل از فروش سهامداران اعتباری از کارگزار ابلاغ شد.

_x000D_

_x000D_

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان بورس ؛ مدیریت نظارت کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال ابلاغیه‎ای به شرکت‌های کارگزاری، حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری را تشریح کرد.

_x000D_

موضوع ابلاغیه حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری و اصلاح تبصره ماده ۶ دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران است.

_x000D_

براساس این ابلاغیه، پیشنهاد اصلاح برخی مقررات خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران از سوی کمیته پایش ریسک بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهدار به شرح زیر است:

_x000D_

کارگزار اعتباردهنده موظف است در صورت درخواست مشتری مبنی بر فروش اوراق بهادای که طبق این ماده به عنوان تضمین بدهی تجاری وی محسوب می‌شود، درخواست مزبور را اجرا کند. در این صورت مبلغ حاصل از فروش، ابتدا از بدهی تجاری مشتری کسر می شود، اما در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین او از سقف ۳۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.

_x000D_

در خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثبت شده نزد سازمان، در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین او از سقف ۱۰۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.

_x000D_

حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری

_x000D_

_x000D_

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.