به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان بورس ؛ مدیریت نظارت کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال ابلاغیهای به شرکتهای کارگزاری، حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری را تشریح کرد.
_x000D_
موضوع ابلاغیه حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری و اصلاح تبصره ماده ۶ دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران است.
_x000D_
براساس این ابلاغیه، پیشنهاد اصلاح برخی مقررات خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران از سوی کمیته پایش ریسک بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهدار به شرح زیر است:
_x000D_
کارگزار اعتباردهنده موظف است در صورت درخواست مشتری مبنی بر فروش اوراق بهادای که طبق این ماده به عنوان تضمین بدهی تجاری وی محسوب میشود، درخواست مزبور را اجرا کند. در این صورت مبلغ حاصل از فروش، ابتدا از بدهی تجاری مشتری کسر می شود، اما در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین او از سقف ۳۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.
_x000D_
در خصوص صندوقهای سرمایهگذاری ثبت شده نزد سازمان، در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین او از سقف ۱۰۰ درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.
_x000D_

_x000D_

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0