برنامه بومی سازی 525 میلیون دلار در بخش معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو
برنامه بومی سازی ۵۲۵ میلیون دلار در بخش معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو
ایمیدرو با همراهی شرکت های زیرمجموعه و تابعه و در راستای تحقق اهداف “ساخت داخل”، بومی سازی افزون بر ۵۲۵ میلیون دلار در بخش قطعات و تجهیرات تولید حوزه معدن و صنایع معدنی را طی امسال هدفگذاری کرده است.
_x000D_
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ بر این اساس شرکت های فولاد مبارکه (۲۳۰ میلیون دلار)، فولاد خوزستان(۱۴۷ میلیون دلار)، صنایع ملی مس ایران(۸۱ میلیون دلار)، گل گهر(۵۰ میلیون دلار) و چادرملو (۱۸میلیون دلار) به ترتیب بیشترین میزان بومی سازی قطعه و تجهیزات در این حوزه را هدفگذاری کرده اند.
_x000D_
همچنین رقم حدودی شرکت های میدکو(۱۱ میلیون دلار)، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس(۹ میلیون دلار)، ملی فولاد ایران(۹ میلیون دلار)، آلومینای ایران(چهار میلیون دلار)، فولاد خراسان(۲ میلیون دلار) و سرمایه گذاری پارسیان(۲ میلیون دلار) هدفگذاری بومی سازی طی سال جاری خواهند داشت.
_x000D_
در این هدفگذاری شرکت های آلومینیوم المهدی(۱.۵ میلیون دلار)، آلومینیوم جنوب(یک میلیون دلار)، فولاد هرمزگان(۶۵۰ هزار دلار) و تهیه و تولید مواد معدنی ایران(۳۵۰ هزار دلار) نیز مشارکت دارند.
_x000D_
میزان بومی سازی قطعات و تجهیزات در سال های گذشته ۵۷۰ میلیون دلار بوده است.
_x000D_
طبق گزارش “دفتر بومی سازی و ساخت داخل ایمیدرو” در راستای هدفگذاری صرفه جویی ارزی از محل بومی سازی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور، برنامه ها و اقدامات شرکت ها به طور منظم پایش می شود.
_x000D_
بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع طی سال های گذشته، موجب شد تا خطوط تولید در شرایط تحریم به دلیل تامین به موقع قطعات، دچار وقفه نشوند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0