بانک ایرانزمین در تکاپوی حفاظت از محیط زیست
بانک ایرانزمین در تکاپوی حفاظت از محیط زیست
_x000D_
به گزارش بورس بانک و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین ؛ در حالی که بخش بانکی کشور با تسهیلات حمایتی از صنایع آلاینده، نتوانسته در خصوص مسؤولیت اجتماعی خطیر خود در حیطه جهتدهی تولیدات به سمت تکنولوژی و روشهای تولید پاک، بهدرستی نقش ایفا کند و در عمل حامی مالی تولیدات و صنایع آلاینده فاقد صلاحیت زیستمحیطی شده، بانک ایرانزمین در این راستا تلاش کرده که مسئولیت خود را بهدرستی درک و به وظایف خود در این باره عمل کند.
_x000D_
مسئولان این بانک دریافتهاند که ساختار حمایتی ناصحیح سیستم بانکی از صنایع و تولیدات آلاینده، افزایش انتشار آلاینده زیست محیطی را به دنبال دارد و از همین رو به اصلاح این ساختار حمایتی و تسهیلاتی بانکی پرداختهاند تا در بهبود محیطزیست نقش ایفا کرده باشند.
_x000D_
بانک ایرانزمین در راستای تحقق نقشآفرینیِ اجتماعی علاوه بر اقداماتی چون احداث مدارس در نقاط محروم، حمایت از تولید واکسن داخلی کرونا و… مقوله مسئولیت اجتماعی از منظر محیط زیست را به طور جدی دنبال کرده است. این بانک سالهاست کمپین محیط زیستی «#همین_یک زمین» را با آغاز بهار با هدف پاکسازی محیط زیست به صورت مسابقه عکس و نقاشی برگزار میکند.
_x000D_
همچنین این بانک در مقام حامی جدی و دغدغهمند محیطزیست کشور، از سال ۹۵ و در قالب حمایت از جایزه یحیی- محیطبان برجسته شهید، یحیی شاه کوه محلی- بر نقش پررنگ و حساس خود در این زمینه، تأکید کرده است. پیش از این نیز، ایرانزمین با برپایی کمپین محیطزیستی کاشت درخت با عنوان «پیک زمین»، از پیشروان فعالیتهای زیستمحیطی بین بانکها بوده است.
_x000D_
اقدامات این بانک در راستای مسئولیت محیطزیستیاش به همین موارد ختم نمیشود. اجرای برنامههای پاکسازی در سراسر کشور توسط پرسنل بانک، ساخت سرود جنگل تشنه، حمایت از مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «بهرهوری سبز و حفظ محیط زیست»، ساخت اپلیکیشن همیار بانک در راستای حذف بروشورهای کاغذی بانک، مسابقه «یک قطره آب کمتر»، «پویش آلرژی به مصرف انرژی» برای اصلاح الگوی مصرف، پویش «من هم یک جنگلبانم»، پویش «سهم من برای تالاب» برای بقای این زیستگاه ارزشمند و اقداماتی از این دست را نیز میتوان به این فهرست افزود.
_x000D_
عبدالمجید پورسعید به عنوان مدیر عامل بانک ایران زمین درباره بانکداری سبز معتقد است: «بانکها همواره به عنوان یکی از محورهای اجرای برنامههای محیطزیستی و توسعه پایدار اقتصاد مطرح بودهاند. چه زمانی که با ارائه خدمات دیجیتال نقش مهمی در کاهش مصرف منابع محدود دارند و چه نقشی که میتوانند در تولید و اقتصاد در این زمینه داشته باشند».
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0