اختیارات ارزی برای بازارساز

اختیارات ارزی برای بازارساز
با تصویب پیشنهادهای بانک مرکزی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، از روز گذشته حوزه اختیارات بازارساز برای مداخله در بازار ارز افزایش یافت. در خبر اعلام شده به صراحت قید شده، اختیارات لازم به رییس کل بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز اعطا می شود. به این ترتیب انتظار می رود بانک مرکزی برای مدیریت نوسانات ارزی با دست باز عمل کند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح دلایل این تصمیم گفت یکی از دلایل افزایش نوسانات نرخ ارز رویکرد منفعلانه بانک مرکزی در هفته های اخیر است؛ به همین دلیل مقرر شد که بانک مرکزی با بهره گیری از عملیات بازار باز ارزی، عنان بازار را در اختیار گیرد تا از میزان التهابات کاسته شود. به گفته پورابراهیمی، این تصمیم باعث خواهد شد سطح قیمتهای غیرواقعی در بازار فروکش کند. او «منابع ارزی در اختیار بانک مرکزی» و «ارز حاصل از صادرات غیرنفتی» را دو منبع تغذیه بانک مرکزی برای بازارسازی ارزی معرفی کرد. بررسی ها نشان میدهد عملیات بازار باز ارزی عموما در نظامهای غیرشناور ارزی تعریف میشود. همچنین در جلسه شورا، مقرر شد کلیه صادرکنندگان غیرنفتی، ظرف مدت سه ماه پس از صادرات، منابع حاصل از صادرات را یا در سامانه نیما عرضه کنند یا با ترتیبی که بانک مرکزی اتخاذ می کند، این ارز به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0