آیا صندوق های بازنشستگی در بحران هستند؟
آیا صندوق های بازنشستگی در بحران هستند؟
شرکت های بیمه همیشه حواسشان است که حق بیمه ای که الان می گیرند برای تعهدات آتی سرمایه گذاری کنند.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون ؛ یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون در پاسخ به این پرسش که آیا صندوق های بازنشستگی در بحران هستند؟ یا خیر گفت: صندوق های بازنشستگی همه مانند هم نیستند و برخی شرایط مالی بهتری دارند و برخی ممکن است شرایط بحرانی داشته باشند. ولی چیزی که من به آن اعتقاد دارم این است که این صندوق ها با حق بیمه هایی که الان برای تعهدات آتی دریافت می کنند در حال حاضر تعهدات جاری را انجام می دهند. این بسیار خطرناک است.
_x000D_
مدیر عامل بیمه تعاون افزود: ما در صنعت بیمه در بیمه های زندگی که بیمه های بازنشستگی و مستمری از انواع آن محسوب می شوند، همیشه حواسمان است که این حق بیمه ای که الان دریافت می کنیم برای تعهدات آتی است. اگر تعهدات جاری داریم, پرداخت ها باید از محل سود سرمایه گذاری های انجام گرفته که با استفاده از حق بیمه هایی که در گذشته دریافت شده، انجام شود.
_x000D_
مظلومی در ادامه گفت: ولی چیزی که شنیده ام این است که صندوق ها با حق بیمه هایی که در حال حاضر از بیمه شده ها دریافت می کنند حقوق های بازنشستگی افرادی که سی سال پیش حق بیمه داده اند را پرداخت می کنند.
_x000D_
وی افزود: از آن جایی که ما کشوری هستیم که متاسفانه رشد جمعیتی مان به شکل الگوی گلابی است و در ده بیست سال آینده با درصد بالای جمعیت پیر و کاهش جمعیت جوان مواجه خواهیم شد، در نتیجه همیشه این تصور وجود دارد که حق بیمه های پرداختی جمعیت شاغل جوان کفاف پرداخت تعهدات جمعیت پیر را نخواهد کرد. بنابراین شاید در آینده چنین بحرانی رخ دهد و می توان چنین بحرانی را پیش بینی کرد.
_x000D_
مدیر عامل بیمه تعاون در پاسخ به پرسش دیگر ما مبنی بر اینکه شرکت های بیمه در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند؟اظهار داشت:از سوی دیگر خوشبختانه چون شرکت های بیمه بر مبنای محاسبات اکچوئری بر مبنای علم و منطق نه بر مبنای سیاست زدگی و دستوری اداره می شوند، در نتیجه در تمام شرکت های بیمه هیچ جای نگرانی نیست چون به شدت این شرکت ها تحت نظارت قرار دارند و به شدت این ها رگوله می شوند و مقررات سختی برای این ها حاکم است. در نتیجه به نظر من در مورد شرکت های بیمه هیچ وقت این بحران اتفاق نمی افتد.
_x000D_
وی افزود : شرکت های بیمه همیشه حواسشان است که حق بیمه ای که الان می گیرند برای تعهدات آتی سرمایه گذاری کنند. من همیشه به جامعه و مشتریان و به دوستان و بیمه گذاران توصیه می کنم که اگر می خواهند برای بازنشستگی خودشان سرمایه گذاری کنند بهترین کار همین سرمایه گذاری در محصولات بیمه بازنشستگی است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0