06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 10 اسفند 1401 ساعت 12:58

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی: فعالیت های و اقدامات سازمان اتکا باید الگوی دیگر سازمان ها باشد

نوشته شده توسط 

محمدجواد عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های سازمان اتکا گفت: فعالیت های و اقدامات سازمان اتکا باید الگوی دیگر سازمان ها باشد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی سازمان اتکا؛ عسگری اظهار کرد: اتکا در تمامی زمینه ها فعالیت های خوبی داشته و فضا فضای امیدوارکننده ای است.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت غذایی ازجمله مباحث مهمی است که در حال حاضر مطرح است، گفت: امنیت غذایی ارتباط تنگاتنگی با امنیت ملی دارد و اگر برای امینت ملی برنامه ریزی می کنیم باید در حوزه امنیت غذایی نیز تمرکز و برنامه ریزی داشته باشیم .
وی با بیان اینکه به واسطه اتفاقاتی که در دنیا افتاده است اگر هر کشور، ملت و هر دولتی در حوزه امنیت غذایی و براساس نقش راه حرکت نکند با مشکل روبرومی شود، افزود: اتفاقاتی که افتاد نشان داد که امنیت غذایی با هیچکس تعارف ندارد.
عسگری گفت: خوشبختانه اتکا در تمامی بخش ها ورود خوبی داشته در بخش کشاورزی هم جدی و هم امیدوار کننده فعالیت می کند و امیدواریم این حرکت شتاب بیشتری بگیرد.
این نماینده مجلس بیان کرد: وقتی یک مجموعه در حوزه تولید بذر هیبرید ورود می کند، نشان می دهد نقشه و برنامه دارد.
او با اشاره به پایین بودن حقوق، مزایا و دستمزد نظامیان اظهارکرد: می توان با تامین سبد کالا و اقلام خوراکی این قشر زحمتکش، بخشی از درآمد پایین آنها را جبران کرد.
عسگری گفت: اگر یک نظامی از سبد غذایی خیالش راحت باشد بهتر می تواند خدمت کند و در حوزه دفاع از کشور بهتر عمل می کند.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که سازمان اتکا در اشتغالزایی موفق عمل کرده است، بیان کرد: برخی از مشکلات جامعه به دلیل عدم فراهم نمودن شرایط اشتغال و ازدواج بوجود آمده است که باید در صدد رفع آن باشیم.
او با تقدیر از اتکا در مهیا نمودن بازار فروش در داخل و خارج از کشور بخصوص در آمریکای لاتین گفت: هر کمکی در حوزه های مختلف بتوانیم به این مجموعه دهیم ، دریغ نخواهیم کرد.