09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 12 مرداد 1401 ساعت 11:14

فرصت جدی برای رونق بخش کشاورزی فراهم شده است

نوشته شده توسط 

دکتر آقامحمدی در «آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی با تاکید بر اجرای کشاورزی قراردادی» افزود: در حال حاضر با توجه به تجربه بانک مرکزی و شبکه بانکی زیرساختهای لازم برای تامین مالی زنجیره ای در اقتصاد کشور فراهم شده و مقرر شده است 600 هزار میلیارد تومان از این طریق به اقتصاد کشور کمک شود که نقش مهمی در هدایت نقدینگی به بخش واقعی تولید و جلوگیری از هدررفت منابع خواهد دارد.

 

به گزارش بورس و بانک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛آقامحمدی با اشاره به جنگ اوکراین و بحران جهانی مواد غذایی گفت: با این اتقاق نقش حیاتی و اساسی غذا مشخص شد و اگر کشوری برنامه ریزی اصولی برای تامین مواد غذایی نداشته باشد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

 

وی بر لزوم حمایت صنعت غذایی کشور از کشاورزی قراردادی تاکید کرد و ادامه داد: اجرای این طرح صرفا محدود به بخش کشاورزی نیست و زنجیره ای از صنعت و خدمات نیز می توانند با مشارکت در این طرح از عواید آن بهره مند شوند.

 

آقامحمدی گفت: توجه به ایجاد و توسعه برند حلال در صنایع غذایی از جمله مواردی است که بدلایل مختلف از آن غفلت شده و در حال حاضر و با طرح کشاورزی قراردادی می توان از ظرفیت های موجود در کشور در راه توسعه برند حلال و صادرات محصولات غذایی استفاده کرد.

 

وی بیمه محصولات کشاورزی و کاهش ریسک و هزینه های تولید را از منافع مهم کشاورزی قراردادی بر شمرد و گفت: با اجرای این طرح امید به کشاورزان و روستاییان بر می گردد و رونق کشاورزی و صنعت غذایی را شاهد خواهیم بود.

 

آقامحمدی ضمن تقدیر از تلاش های بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاوزی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی گفت: نظام بانکی باید به صورت منسجم و یکپارچه وارد عمل شده و از این طرح حمایت کند.

 

وی همچنین بر لزوم تببین بیشتر طرح کشاورزی قراردادی توسط رسانه ملی تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه شرکت های غذایی کشور کنسرسیوم جهانی را تشکیل داده اند و اقدامات جدی برای کشت فراسرزمینی و صادرات محصولات را آغاز کرده اند. براین اساس کشاورزی قراردادی هم به عنوان یک طرح ملی نقش مهمی در توسعه این روند خواهد داشت و صنایع غذایی کشور باید در این زمینه به طور جدی وارد عمل شوند.