10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 21 تیر 1401 ساعت 12:28

تنوع محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث رقابت بیشتر تولیدکنندگان می‌شود

نوشته شده توسط 

مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت کنار هم قرار گرفتن محصولات و برندهای مختلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث رقابت بیشتر تولیدکنندگان می‌شود و رقابت به معنای واقعی شکل می‌گیرد.

 

به گزارش بورس وبانک وبه نقل ازروابط عمومی فروشگاه های زنجیره ای ؛مهدی باقری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص محاسن فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد که قابل‌سرایت به سایر کشورها را دارد قطعاً دارای محاسنی است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز از این قاعده مستنثنی نیستند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کنار ضعف‌ها و معایبی که دارند دارای محاسن زیادی می‌باشند. یکی از محسنات مهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که اقلام باکیفیت در مقاطع زمانی مناسب را باقیمت‌های مناسب‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. از طرفی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به شبکه مناسبی که برای توزیع دارند می‌توانند اقلام مصرفی را به‌موقع در اختیار مشتریان قرار دهند.

باقری افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای بحث فرهنگی است. این موضوع خیلی مهم است که فرهنگ ما در شهرها و روستاها چقدر می‌توانند خودشان را با این مدل از فروش و عرضه کالا وفق دهند. در این زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند ازنظر فرهنگی نقش مثبتی ایفا کنند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که اجناس باکیفیت را برای مشتریان عرضه می‌کنند. تنوع اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیاد است و مردم راحت‌تر اعتماد می‌کنند. در این بازار رقابت به معنای واقعی بیشتر شکل می‌گیرد و فرصت عرضه محصولات برای شرکت‌های تولیدکننده بیشتر فراهم می‌شود. با توجه به اینکه اجناس شرکت‌های مختلف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کنار یکدیگر قرار می‌گیرد این موضوع باعث می‌شود که در امر تولید هم اتفاقات خوبی بیفتد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مجلس افزود: باوجوداینکه بارونق گرفتن فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممکن است برخی خرده‌فروشی‌ها دچار رکود کاری شوند یا آسیب ببینند اما ذکر این نکته نیز ضروری است که  فروشگاه‌های زنجیره‌ای خدمات باکیفیت‌تری به مردم ارائه می کنند و تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار بزرگتر برای خرده‌فروشی‌های محلی دارند. آنچه اهمیت دارد رضایت مردم از محصولات ارائه‌شده در ابعاد گوناگون است. چه ازنظر کیفیت، چه قیمت و چه ازنظر دسترسی سریع و تنوع محصول فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مزایای منحصربه‌فردی هستند.

باقری در خصوص اولویت دادن تولیدات داخلی نسبت به محصولات خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ازجمله در فروشگاه‌های افق کوروش گفت: با توجه به اینکه این فروشگاه‌ها توان زیادی در توزیع و عرضه محصول دارند می‎توان با نظارت خوب و مناسب زمینه را برای عرضه محصولات داخلی فراهم کرد.