10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 02 تیر 1401 ساعت 18:48

ثبت بالاترین رکورد درآمد در تاریخ فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نوشته شده توسط 

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رکورد تاریخی بالاترین درآمد را در تاریخ فعالیت خود ثبت کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ؛ مهندس محمدرضا مدرس خیابانی که به مناسبت مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد که به همت شرکت تامین نیروی انسانی گروه کشتیرانی برگزار شد در میان جمعی از دریانوردان این ناوگان در استان گیلان، با بیان اینکه حدود هزار نفر از افراد شاغل در بخش دریا و خشکی گروه کشتیرانی گیلانی هستند خاطرنشان کرد: این استان نشان داده که پتانسیل بسیار خوبی برای تربیت دریانوردان خبره دارد.

وی با اشاره به بحران کرونا و فشار آن طی دو سال اخیر بر صنعت کشتیرانی جهانی و به تبع آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: طی این دو سال علاوه بر محدودیت های کرونایی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با محدودیت‌های اقتصادی شدید دیگری ناشی از تحریم‌ها نیز دست به گریبان بود.

وی ادامه داد: دو سال پیش چهار فروند شناور از ناوگان در اختیار خارجی ها بود همچنین ۶۰۰ همکار خارجی در جمع کارکنان دریایی گروه کشتیرانی حضور داشتند همزمان برای ورود به بعضی از بنادر بزرگ جهان محدودیت های جدی داشتیم، با این حال با تلاش کارکنان در خشکی و دریا این مسائل و مشکلات رفع شدند.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز همگی دریانوردان خارجی از مجموعه خارج شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون ۸۰۰ نفر از جوانان عزیز این مرز و بوم جایگزین آن نیروها شدند تا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سه هزار و ۷۰۰ نفر دریانورد ایرانی را در استخدام خود داشته باشد، همچنین چهار فروند کشتی که در اختیار طرف های خارجی بود هم اکنون تحت فرماندهی دریانوردان عزیز ایرانی در خدمت ناوگان بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی یکی از مهم‌ترین اتفاقات بزرگ تاریخی که پس از عبور از بحران کرونا و فشار تحریم ها رخ داده است را کسب بیشترین درآمد در میان بنگاه‌های تجاری کشور که نصیب گروه کشتیرانی شده است بیان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب یک و نیم میلیارد دلار درآمد شد که رکوردی تاریخی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که این مهم به همت و تلاش همکاران دریا و خشکی در تک تک حوزه ها به دست آمده است.

مهندس مدرس خیابانی بزرگترین افتخار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه کشتیرانی متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

‏وی افزود: با همت و کاردانی که کارکنان خدوم مجموعه در دریا و خشکی از خود نشان دادند از ایجاد مشکل برای بخش های تجاری و تولید کشور جلوگیری به عمل آمد.

مهندس مدرس خیابانی تصریح کرد: در زمان تحریم های ظالمانه یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر دوش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه و همچنین قطعات صنایع تولیدی است.
وی با تاکید بر اهمیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و رونق اقتصاد کشور گفت: گروه کشتیرانی امروز عهده‌دار ناوبری خطوط دریایی کشور است و با افتخار می‌تواند اقتصاد کشور را به حرکت درآورده و جریان آن را در وضعیت قابل قبولی نگاه دارد البته این مهم به کسب درآمد برای گروه کمک می‌کند.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی دو سال اخیر با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام این مسائل و مشکلات توفیقات مهمی نصیب گروه کشتیرانی شده است که تداوم آنها موکول به تلاش مضاعف،  همت و همدلی کارکنان مجموعه در دریا و خشکی است.

وی ادامه داد: بر اساس مأموریتی که داریم انتظار می‌رود ضمن کمک به تداوم جریان و رونق اقتصادی کشور درآمد مجموعه نیز افزایش یابد.

مهندس مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت روز جهانی دریانوردی به موضوع کارکنان گروه کشتیرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای اینکه کارکنان گروه کشتیرانی با دلگرمی بیشتر و امید مضاعفی قدم های بلند تری در راستای موفقیت خود و مجموعه بردارند اقدامات بسیار خوبی طی دو سال اخیر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیار بالایی برای کارکنان قائل است و کارکنان را سرمایه اصلی خود می داند البته این نگاه تازه نیست بلکه طی ۵۰ سال اخیر در این مجموعه جاری و ساری بوده است.

مهندس مدرس خیابانی افزود: همچنان که توسعه و پیشرفت به یکباره رخ نمی دهند و اموری تدریجی هستند در حال تلاش هستیم که اقدامات لازم را در جهت بهبود هرچه بیشتر وضعیت کارکنان تداوم دهیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل در گروه کشتیرانی، گفت: این طرح بیش از ۲۰ سال در دست اقدام بود اما طی دو سال اخیر به صورت کامل اجرایی شد این امر بیانگر این واقعیت است که نگاه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران معطوف به بهبود وضعیت کارکنان است.

مهندس مدرس خیابانی اشاره‌ای نیز به راه اندازی و ایجاد سیستم اس آر ام در تامین نیروی گروه کشتیرانی داشت و خاطرنشان کرد: با ایجاد این سیستم در زمانی که همکاران در دریا حضور دارند ارتباط با خانواده های آنها در جهت پیگیری و رفع مسائل تداوم خواهد داشت همچنین  در خصوص بیمه تکمیلی همکاران و دیگر موضوعات مد نظر آنها در مسیرهای ترسیم شده از باب جبران خدمات و بهبود کیفیت زندگی آنها در دست بررسی و اقدام مقتضی است.

وی موفقیت گروه کشتیرانی را در گروی دعای خیر خانواده ها و همکاران دانست و گفت: با ایجاد شرکت تامین نیروی انسانی گروه کشتیرانی برنامه‌ریزی‌ها و نگاه ها در گروه به رضایت شغلی همکاران از بدو استخدام تا بازنشستگی معطوف شده است و همکاران عزیز به ویژه همکاران دریایی مطمئن باشند که رضایت شغلی آنها در تک تک لحظاتی که بر روی دریا و در کشتی هستند با محاسبه و برنامه‌ریزی دوستان محترم در شرکت تامین نیرو لحاظ می شود.

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره محاسبات نرخ ارز در پرداخت حقوق کارکنان دریایی نیز گفت: محاسبات در این زمینه دقیق است البته به یقین جبران خدمات همکاران تنها ریالی و حقوقی نیست بلکه احترام، پایبندی و تعهد سازمانی در طول خدمت همکاران نیز مدنظر مجموعه است.
 وی تصریح کرد: خدمت به همکاران یکی از افتخارات بزرگی است که نصیب کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شده است، نگاهی که در سایر بنگاه ها کمتر وجود دارد، حتی در برخی شرکت های دیگر زمانی که دریانورد از کشتی پیاده می‌شود ارتباط وی با بنگاه قطع می شود اما ما در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افتخار داریم که ارتباط با کارکنان دریایی به هیچ وجه قطع نشده و ارائه خدمات به آنها تداوم دارد.
وی در پایان سخنان خود گفت: در تک تک لحظاتی که همکاران  دریایی ناوگان در حال انجام ماموریت هستند پرسنل بخش خشکی به عنوان پشتیبانی کننده مشغول فعالیت می باشند و موضوعات مرتبط با همکاران خود بر روی کشتی ها را پیگیری می نمایند.