10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 07 بهمن 1400 ساعت 05:40

دیدار نماینده سرپل ذهاب و قصرشیرین با مدیر عامل شرکت دخانیات ایران

نوشته شده توسط 

به گزارش  بورس و بانک و  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران؛ شهریار حیدری نماینده مردم شریف سرپل ذهاب و قصرشیرین استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با وی دیدار و گفتگو کردند.

دکتر محمد شیخان در این دیدار با اشاره به سیاست های غلط حاکم بر صنعت دخانیات، تصریح کرد: در سنوات گذشته بخش زیادی از فرصت هایمان را در صنعت دخانیات به کمپانی های خارجی تقدیم کردیم و اکنون شاهد آن هستیم که در این صنعت به تولید و اشتغال آسیب جدی وارد شده است.

مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره افزود: شرکت دخانیات با سهم ناچیز از بازار در رقابتی نابرابر با سهم بازار ۷۰ درصدی شرکت های خارجی و پدیده شوم قاچاق مواجه هست.

وی با اشاره به ظرفیت های مرزی و کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: به دنبال آن هستیم در مجموعه استان هایی که شرایط و ظرفیت خوبی برای کشت توتون و تنباکو دارند آنرا توسعه داده و با بهره مندی از پتانسیل های سرمایه گذاران استانی و با تمرکز بر صادرات به کشورهای همسایه و هدف، تولید را در دستور کار قرار دهیم.

دکتر محمد شیخان با اشاره به اهمیت تعاملات با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، گفت: اینگونه اطلاع یافتیم که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان مالیات و عوارض دخانیات با مبنای نرخ گذاری نادرست و غیر کارشناسی شده در دستور کار قرار گرفته است که بنظر میرسد هدف آن تضعیف صنعت تولید داخلی باشد. لذا انتظار است نمایندگان محترم با دریافت نظرات تخصصی و کارشناسی این مسئله را اصلاح و در راستای سیاست های کشور تولید ملی و صنعت دخانیات را مورد حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه احساس می شود در پشت این موضوع، رانت و فسادی به نفع محصولات شرکت های خارجی شکل گرفته است، گفت: انتظار داریم با رویکرد حمایت از صنایع ملی و داخلی در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از دیدگاههای کارشناسی شرکت دخانیات استفاده شود.

شهریار حیدری نماینده سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و آرزوی توفیقات برای مدیرعامل جدید شرکت دخانیات، گفت: صنعت دخانیات ایران، صنعت مطمئن تری به نسبت نشان های جاری خارجی در حال تولید است و استان کرمانشاه ظرفیت های بسیاری در تولید و کشت و سرمایه گذاری جهت بهره برداری در راستای کمک به مردم منطقه دارد.

وی همچنین در این دیدار با حمایت از برنامه ها و نظرات تخصصی شرکت دخانیات، افزود: حمایت جدی ما در مجلس شورای اسلامی از تولیدات داخلی هست و ادامه خواهد داشت و این دغدغه جدی را به قاطعیت در کمیسیون تلفیق پیگیری خواهیم کرد.