10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 21 دی 1400 ساعت 23:09

گام‌های بلند شبکه پست برای اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی

نوشته شده توسط 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: « پست این روزها در حال پوست‌اندازی و تحول است و گام‌های بلندی به سوی اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی برداشته است»

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست ؛  عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با 20 دی سالروز شهادت امیرکبیر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
امروز سالروز قتل میرزاتقی‌خان فراهانی یا همان امیر کبیر است. مفهوم دانش و توسعه در ایران دوره معاصر با نام امیرکبیر پیوند خورده و دارالفنون از یادگارهای اوست. بی‌راه نگفته‌ایم اگر بگوییم امیر کبیر پیشگام ارتباطات نوین در ایران بوده است. با دستور امیر پستخانه‌ تأسیس شد و برای حفاظت محموله‌های پستی در تمامی راه‌های کشور قراول‌خانه‌ ساخت. چاپارهای پستی از تهران به اصفهان، آذربایجان، مازندران، کرمان، خراسان، استرآباد و کرمانشاه در رفت و آمد بودند و محموله‌های پستی را به دست صاحبانشان می‌رساندند. هنوز داغ قتل امیر کبیر بر سینه شیفتگان پیشرفت و توسعه ایران سنگینی می‌کند.
پست قدیمی‌ترین واحد ارتباطی در کشور ماست که همان نام دیرینه خود را حفظ کرده است اما امروز تاثیری شگرف و شگفت در ارتباطات و اقتصاد دارد. امروز پست پشتوانه اقتصاد دیجیتال است و تسهیل‌کننده خدمات عمومی، با کارکنانی پرتلاش و وظیفه‌شناس که به سازمان و کارشان متعصب و وفادارند.
پست این روزها در حال پوست‌اندازی و تحول است و گام‌های بلندی به سوی اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی برداشته. به زودی مدرن‌ترین مرکز مکانیزه و هوشمند تجزیه و مبادلات در پست آغاز به کار می‌کند و فصل جدیدی از خدمات پستی رقم خواهد خورد.
درجریان مشکلات همکاران عزیزم در شرکت ملی پست هستم و برای حل آنها اقدامات اساسی در جریان است که انشالله در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.