10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 09 اسفند 1400 ساعت 18:38

رونمایی از «سانتریفیوژ دکانتر» تماماً ایرانی پتروشیمی اروند با حضور معاون رئیس جمهور

نوشته شده توسط 

همزمان با برگزاری سومین دوره نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، از تجهیز سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC – ساخت ایران که به سفارش شرکت پتروشیمی اروند و برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل  از ستاد خبری سومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی ؛ این مراسم با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن نشان زاده مقدم مدیرعامل پتروشیمی اروند و همچنین مدیرعامل بانک تجارت و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی شهیدتندگویان و پتروشیمی بندرامام برگزار شد.
در این رونمایی، مراحل بومی سازی دانش فنی، طراحی و ساخت این تجهیز که پیشتر در انحصار سه کشور بود، توسط نشان زاده مقدم مدیرعامل پتروشیمی اروند و شرکت سازنده تشریح و ارائه شد.
این تجهیز که مورد استفاده شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده SPVC و HDPE است، می‌تواند کشور را بطور کامل در تولید این نوع تجهیز استراتژیک خودکفا و موجب قطع وابستگی صنعت پتروشیمی در این بخش به خارج از کشور شود.
«سانتریفیوژ دکانتر» تماماً ایرانی شرکت پتروشیمی اروند که توسط شرکت همگام صنعت ایستا اهواز بومی سازی، طراحی و ساخت شده است، بعنوان تجهیز استراتژیک در گروهِ تجهیزات جداساز قرار می‌گیرد و در واحدهای فرآیندی شرکتهای پتروشیمی تولیدکننده SPVC و HDPE وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را برعهده دارد.
با بومی‌سازی و ساخت این تجهیز در کشور، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور تا ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.