31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 11 مهر 1401 ساعت 13:09

ارتقای سطح کمیت و کیفیت خدمات ویژه سالمندان سازمان بیمه سلامت ایران با نگاهی نو به آینده سالمندی در ایران

نوشته شده توسط 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت از تفکر تاب آوری سالمندی در حل مشکلات سالمندان استقبال می کند

به گزارش بورس و بانک و به قنل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در همایش روز جهانی سالمند در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: دنیای امروز به سمت سالمندی پیش می رود و در کشور ما نیز با اجرای سیاست های جمعیتی در گذشته به جمعیت سالمندی افزوده شده است؛ از این جهت تمام ارکان قانونگذاری باید راهکارهای مناسبی را برای ایجاد یک زندگی بهتر برای سالمندان اتخاذ کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر نقش مثبت دانشگاه علوم توان بخشی و سلامت اجتماعی در پیگیری مشکلات و مسائل بهداشت و درمانی مربوط به سالمندان افزود: در بحث سالمندی تفکر تاب آوری سالمندی برای بیمه سلامت بسیار پر اهمیت است، متاسفانه براساس آمارها میزان زنان سالمند 4 برابر مردان سالمند است که این مساله نیز برای جامعه آسیب زا است.
وی با بیان اینکه تفکر تاب آوری سالمندی با همیاری، کارهای علمی و افزایش سواد سلامت در زمینه سالمندی در جامعه ترویج پیدا می کند تصریح کرد: بدون شک در سالمندی فراز و فرودهای بسیاری داریم، اما می توان با تفکر تاب  آوری سالمندی در مقابل مشکلات این قشر ایستاد.
ناصحی اظهار داشت: بیمه سلامت یکی از بیمه های اصلی و مهم کشور است، در حال حاضر 45 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که نزدیک به 9 درصد آن را جمعیت سالمند تشکیل می دهد؛ ضمن اینکه جمعیت فعال سالمند در 5 صندوق سازمان نزدیک به 3 میلیون و 800 هزار نفر هستند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال آن هستیم که مباحث مربوط به توان بخشی و سالمندی ادغام شود گفت: خوشبختانه در سطح یک با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خدمات و مراقبت های اولیه در زمینه فشارخون ، دیابت و 14 خدمت حداقلی به این افراد پوشش داده می شود، البته در سطح 2 و3 انواع خدمات از جمله جراحی قلب، مشاوره روانپزشکی، خدمات توان بخشی، سرطان ها و عموم بیماری ها پوشش داده می شود.
وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در بحث سمعک و تعویض مفصل در بخش بستری به میزان 90 درصد و سرپایی 70 درصد هزینه ها را پوشش می دهد.
ناصحی ادامه داد: بدون تردید هماهنگی ها میان سازمان های ذی ربط درحوزه سلامت می تواند در ارایه خدمات بهتر به سالمندان موثر باشد، البته که کارگروه هایی در سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص توان بخشی تشکیل شده و پیگیری های این سازمان در بحث سالمندی جدی است. بدون شک باید در یک افق 5 ساله راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات سالمندان در نظر گرفت.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه کارهای علمی به سازمان های بیمه گر در حل مباحث سالمندان کمک کننده است افزود: مهم ترین و بیشترین کار در برنامه هفتم توسعه همکاری همه جانبه فعالان در حوزه توان بخشی و سالمندی است. با توجه به اینکه امید به زندگی در جامعه افزایش پیدا کرده باید حل مسائل مربوط به سالمندان در اولویت قرار گیرد.

.