01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: مرداد 1401

جشنواره همیار بیمه ملت از اول شهریورماه هم‌زمان با فرارسیدن هفته دولت آغاز و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت ؛  در این جشنواره رشته‌های بیمه‌ای «آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، عمر و حادثه و درمان کسب و کارهای کوچک» حضور دارند.

بنابر این گزارش، علی الهی‌شکیب مدیر بازاریابی بیمه ملت در گفتگو با اخبار پولبه تشریح جزییات این جشنواره پرداخت  اکه در ادامه می‌آید:

علی الهی شکیب با اشاره به اینکه جشنواره همیار با هدف ارتقای سطح عملکرد و توانمندسازی کانال توزیع برگزار می‌شود، گفت: بازه زمانی این جشنواره از از اول شهریور ۱۴۰۱ هم‌زمان با فرارسیدن هفته دولت آغاز شده است و به مدت چهار ماه تا پایان آذر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص اهداف این جشنواره افزود: جشنواره همیار بر پایه آموزش تخصصی بازاریابی و تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل طراحی شده است و اهداف این جشنواره افزایش سطح درآمد تمام شرکت کنندگان، تشویق آنها به افزایش پرتفو از طریق ایجاد فضای رقابتی و مشارکت اعضا در جذب پرتفو و تحقق بودجه است.

مدیربازاریابی بیمه ملت درخصوص مزیت جشنواره همیار اظهار داشت: مزیت اصلی این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های برگزار شده در شرکت بیمه ملت بر اساس مبلغ جایزه نهایی این جشنواره است که شرکت‌کنندگان در این جشنواره آن را تعیین می‌کنند و به بیان دیگر جایزه نهایی جشنواره به گروهی تعلق خواهد گرفت که بیشترین رشد و بیشترین مشارکت در جذب پرتفو را تجربه نمایند؛ بدیهی است با افزایش این مشارکت در جذب پرتفو و رشد بیشتر، مبلغ جایزه دریافتی نیز افزایش خواهد یافت.

الهی شکیب درباره رشته‌های حاضر در این جشنواره، با تاکید بر تمرکز زدایی از فروش بیمه اتومبیل، گفت: در این جشنواره رشته‌های بیمه‌ای‌ با ضریب اهمیت متفاوت درنظر گرفته شده است که شامل بیمه‌های مهندسی (ضریب اهمیت ۱.۴)، بیمه باربری (ضریب اهمیت ۱.۴)، بیمه‌های مسئولیت (ضریب اهمیت ۱.۲)، بیمه آتش‌سوزی (ضریب اهمیت ۱.۲)، بیمه عمر و حادثه (ضریب اهمیت ۱.۲) و درمان کسب و کارهای کوچک (ضریب اهمیت ۱) هستند تا ضمن آشنایی با بازار هدف آنها، نحوه بازاریابی تخصصی هر بیمه‌نامه و نحوه صدور آن بیمه‌نامه ها نیز آموزش داده شود.

تشریح نحوه گروه‌بندی نمایندگان و معیارهای انتخاب سرپرست‌ها
مدیربازاریابی بیمه ملت در تشریح نحوه ثبت نام و حضور نمایندگان در این جشنواره با بیان اینکه هفته آخر مرداد از طریق پورتال شرکت، اطلاعات مربوط به جشنواره و نحوه ثبت نام برای نمایندگان ارسال شد، ادامه داد: پس از ثبت نام متقاضیان، لیست متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند جمع آوری شد و سپس مدیریت بازاریابی اقدام به انتخاب سرپرست و گروه‌بندی نمایندگان کرده.

الهی شکیب درخصوص معیارهای انتخاب سرپرستان گفت: با بررسی بیشترین فروش محقق شده در سال ۱۴۰۰ و بهترین ترکیب پرتفویی رشته‌های تعیین شده در جشنواره همیار در سال ۱۴۰۰ ، با اظهار تمایل هر یک از آنها به شرکت در این جشنواره، سرپرست ها تعیین شدند؛ در ادامه راه با اعمال ضریب اهمیت رشته‌های تعیین‌شده در پرتفوی ۱۴۰۰ هر نماینده و ایجاد توازن در جمع کل حق بیمه و تعداد آن، نمایندگان ثبت نام شده به صورت کاملا تصادفی و رندمی زیرمجموعه هریک از سرپرستان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط مدیریت بازاریابی، تشکیل گروه‌کاری آنلاین برای سرپرستان و رؤسای ‌شعب است که پس از اعلام اسامی سرپرستان، با تشکیل آن گروه و در اختیار قراردادن لیست کامل نمایندگان زیرمجموعه هرگروه، فعالیت رسمی خود را از ۳۰مرداد ماه آغاز کرده‌اند و در همین راستا جلسه پرسش و پاسخ (آنلاین) در تاریخ ۳ شهریور با حضور سرپرستان به منظور رفع ابهامات احتمالی نیز برگزار شد و همچنین افزود: در تاریخ ۲ شهریورماه با همکاری و مساعدت مدیریت آموزش، کلاس آنلاین آموزشی با موضوع مربی‌گری و کوچینگ برگزار شد که تمام سرپرستان در آن حضور داشتند و طی نظرسنجی به عمل آمده، دید مناسبی نسبت به تیم‌سازی در اختیار آنها قرار داده شد.

اعلام اسامی سرپرستان و کد نمایندگی آنها
الهی شکیب خاطرنشان کرد: اسامی ۱۵ سرپرست و کد نمایندگی هرکدام به این شرح است: رضا حیدری (کد ۳۰۲۴)، فاطمه خذاعی (کد ۲۱۸۴)، نرگس تقی‌زاده (کد ۲۳۷۷)، مجتبی کاوه (کد ۲۲۴۳)، فرهاد قلی‌بیگیان (کد ۲۶۰۷)، سارا عباسی (کد ۲۷۵۲)، باقر حیدرقلی‌زاده (کد ۳۰۲۹)، حامد رساپور (کد ۷۷۲۰)، افسانه سوادیان (کد ۲۶۷۳)، ساده پورسیف الدینی (کد ۲۳۰۷)، کیانا سلطانی (کد ۳۰۳۱)، مجید احمدزاده (کد ۷۹۸۶)، آرش چاوشیان (کد ۳۰۲۱)، ملیحه علی‌جانی (کد ۳۰۳۳) و محمدحسن اصغری شورستانی (کد ۲۰۴۴).

الهی شکیب با بیان اینکه در تمام مراحل جشنواره، نظارت مدیریت بازاریابی، مدیران شعب، مدیران فنی و سرپرستان فروش برای پیشبرد اهداف جشنواره انجام خواهد شد، درخصوص سرفصل‌های فعالیت مدیریت بازاریابی در این جشنواره گفت: تهیه میکرولرنینگ آموزشی هدفمند با همکاری مدیریت‌های فنی، تسهیل فروش با ارائه تخفیف و نرخ‌های رقابتی، شناسایی و معرفی بازارهدف رشته‌های تعیین شده با همکاری مدیریت‌های فنی، نظارت برعملکرد شعبه در هدایت تیم‌های فروش، ترغیب و تشویق نمایندگان به مشارکت هرچه بیشتر در جشنواره، رصد متوالی فروش در مدت برگزاری جشنواره و اعلام نفرات برتر، اصلی ترین برنامه های مدیریت بازاریابی در این جشنواره است.

الهی شکیب با بیان این مطلب که جشنواره شامل تدوین برنامه‌های افزایش فروش شبکه فروش تحت سرپرستی و تسهیل فرآیندهای صدور شبکه فروش تحت سرپرستی است، اعلام کرد: مسئولیت سرپرستان فروش نیز ایجاد گروه‌های مجازی با عضویت نمایندگان زیرمجموعه، آموزش‌های کوتاه بازاریابی و فروش رشته‌های موردنظر به نمایندگان تحت سرپرستی، پاسخگویی و همراهی دائم نمایندگان و نیز برنامه‌ریزی برای مشارکت تمامی اعضای تیم در مدت جشنواره است.

مدیربازاریابی بیمه ملت اعلام کرد: حداقل فروش‌کل مورد انتظار مدیریت بازاریابی در طول مدت چهار ماهه جشنواره، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان است که در صورت عدم تحقق این مبلغ، جایزه ای به هیچ‌یک از سرپرستان و شعب تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: شاخص‌های تعیین برنده نهایی پس از تحقق فروش‌کل موردانتظار و با در نظر گرفتن ضرائب اهمیت رشته ها، به ترتیب شامل سهم گروه از مجموع حق‌بیمه تولیدی در مدت جشنواره، درصد افزایش تعداد بیمه نامه صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین درصد کاهش ضرائب تغییرات فروش گروه نسبت به مدت مشابه (یا همان میزان مشارکت اعضاء تیم ) است.

علی الهی شکیب ادامه داد: جوایز جشنواره در ۵ بخش تعریف شده است که شامل جوایز سرپرست و گروه منتخب، جوایز نیم‌فصل اول، جایزه نهایی، جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی و جایزه شعبه برتر خواهد بود.

وی درخصوص جوایز برندگان نیز خاطرنشان کرد: جوایز سرپرست و گروه منتخب به این صورت است که در صورت احراز شروط ذکر شده، جایزه گروه منتخب به نسبت ۲۰ به ۸۰ بین سرگروه و نمایندگان زیر مجموعه تقسیم خواهد شد. جایزه نیم فصل اول، نیز یک درصد از ما به التفاوت فروش محقق شده کل گروه، نسبت به فروش پیش بینی شده یعنی معادل ۳۵ میلیارد تومان در بازه دو ماهه است و همچنین جایزه نهایی معادل ۲% ما به‌ التفاوت فروش محقق‌ شده کل گروه‌ها، نسبت به فروش پیش‌بینی شده یعنی معادل ۷۰ میلیارد تومان در بازه چهار ماهه جشنواره است.

الهی شکیب در خصوص جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی نیز افزود: جوایز قرعه‌کشی ماهانه مشتریان حقیقی به این صورت خواهد بود که قرعه کشی در ۴ ماه متوالی و ماهانه از میان ۳ بیمه گزار حقیقی انجام می شود و جوایز آن شامل یکصد میلیون ریال وجه نقد، بن خرید بیمه نامه تا سقف یکصد میلیون ریال براساس نوع بیمه نامه مورد انتخاب هر برنده و همنین بن خرید بیمه نامه سپرده زندگی تا سقف یکصد میلیون ریال است.

وی همچنین به جایزه شعبه برتر اشاره کرد و گفت: مشروط به تحقق فروش کل مورد انتظار ۷۰ میلیارد تومانی سرپرستان در پایان مدت جشنواره، این جایزه تنها به شعبه ای که بالاترین افزایش فروش را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه نماید، تعلق خواهد گرفت؛ در حقیقت با شرط تعیین شده، انتظار می‌رود هریک از شعب رشدی بالاتر از ۲۰۰ درصد را تجربه نمایند که با در نظر گرفتن این رشد حداقلی برای شعبه، درصد افزایش بیش از ۲۰۰ درصد، ملاکی برای مبلغ جایزه است. ما به التفاوت این درصد رشد محقق شده، نسبت به رشد ۲۰۰ درصدی در بازه زمانی چهار ماهه همان شعبه، به عنوان ضریبی برای اهدای جایزه به شعبه منتخب در نظر گرفته شده و در پایه حقوق هر یک از اعضای شعبه (رئیس شعبه و کارکنان آنها) ضرب و در پایان جشنواره، به صورت نقدی اهدا خواهد شد.

منتشرشده در بیمه

یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ماه ۱۳۹۸ در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راه‌اندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی را برای مؤدیان ایجاد کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت ؛ نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمه‌گران و بیمه ملت با دعوت کارگروه مالی سندیکا از معاونان مالی و اداری، مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکت‌های صنعت بیمه و مهمانان بیمه مرکزی با حضور مهدی کشاورز بهادری عضو موظف و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت، علی کرمی معاون سندیکای بیمه گران ایران، صادق کیان معاون مدیرکل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران سازمان امور مالیاتی روز گذشته به میزبانی بیمه ملت در مرکز همایش‌های این شرکت برگزار شد.

درآمد نیوز – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیمه ملت، در این نشست، محمد برزگر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانه‌های فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ماه ۱۳۹۸ در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راه‌اندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی را برای مؤدیان ایجاد کرده است.

رئیس مرکز تنظیم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ با اشاره به اینکه صنعت بیمه از صنایع مهم و دارای گستره وسیع در سطح کشور است، تاثیر این قانون در صنعت بیمه را حائز اهمیت دانست.

وی درباره چگونگی پیاده سازی دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در رابطه قانون پایانه‌های فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان تصریح کرد: هدف از این قانون، ساختارسازی برای ثبت سیستمی اطلاعات و پرداخت مالیات منصفانه است که براساس آن تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون موظف به ثبت نام در سامانه مؤدیان هستند.

  • بعداز خیانت همسر چگونه رفتار کنم ؟روانشناس متخصص در زمینه خیانت
  • با همسرت همیشه دعوا میکنی و خسته شدی؟ از مشاور کمک بگیر
  • چگونه شکمم را آب کنم؟(روش گیاهی+مشاوره رایگان)
  • با داشتن این شغل، سیل دلار در راه است! برای کسب درآمد دلاری عجله کنید!
  • نابودی وسیع چربی ها بعد از مصرف این دمنوش خانگی+مشاوره رایگان
  • روش باورنکردنی برای سفید کردن دندان ها در خانه+مشاوره رایگان
  • بعد از خیانت همسر چگونه رفتار کنم ؟روانشناس متخصص در زمینه خیانت
  • با همسرت همیشه دعوا میکنی و خسته شدی؟ از مشاور کمک بگیر
  • چگونه شکمم را آب کنم؟(روش گیاهی+مشاوره رایگان)
  • با داشتن این شغل، سیل دلار در راه است! برای کسب درآمد دلاری عجله کنید!
  • نابودی وسیع چربی ها بعد از مصرف این دمنوش خانگی+مشاوره رایگان
  • روش باورنکردنی برای سفید کردن دندان ها در خانه+مشاوره رایگان

برزگر در ادامه بر لزوم وجود شناسه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: این سامانه راه ارتباط غیرحضوری مؤدیان با سازمان مالیاتی است که این ارتباط از طریق حساب کاربری (کارپوشه) یکتای تعریف شده برای هر مودی از سوی سازمان امکان‌پذیر است.

محمد برزگر در بخش پایان سخنانش به توضیحاتی در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی و قانون پایانه‌های فروشگاهی در سایر کشورها، استانداردهای پایانه فروشگاهی و قوانین مهم صدور صورتحساب در این پایانه‌ها و نحوه ورود به حسابرسی مالیاتی مؤدیان عضو سامانه پرداخت.

پس از اظهارات رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور ، اعضای شرکت کننده در این نشست به منظور تشریح بیشتر به پرسش و پاسخ پرداختند.

منتشرشده در بیمه
چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 12:24

سهم ۴۱ درصدی پراید در حوادث رانندگی

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی از سهم ۴۱ درصدی پراید در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت از سوی این صندوق خبر داد .

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی، مدیرعامل این صندوق از سهم ۴۱ درصدی پراید در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت از سوی این صندوق خبر داد و گفت: « از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، خودروی پراید با بیش از ۷هزار پرونده، در صدر خسارات پرداختی صندوق تامین بوده است، بطوری که ۴۱ درصد پرونده ها در میان ۶ خودروی نخست، متعلق به پراید است.»
مهدی قمصریان همچنین افزود: «تعداد پرونده هایی که در سال ۱۴۰۰، پراید بعنوان وسیله نقلیه مسبب حادثه در آن نقش داشته، نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.»
وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۲۱۰ پرونده در صندوق تامین خسارت های بدنی برای خودروی پژو ۴۰۵ و یکهزار و ۸۰۶ پرونده برای سمند در پنج سال اخیر، تصریح کرد: «خودروی پارس با یکهزار و ۷۲۵ پرونده، پژو ۲۰۶ با یکهزار و ۵۱۹ پرونده و پیکان با یکهزار و شش پرونده در رده های بعدی قرار دارند.»
قمصریان افزود: پیکان در حالی در رده ششم پرونده های تشکیل شده در صندوق تامین خسارت های بدنی قرار گرفته که خودروهایی چون پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند از لحاظ شاخص های اعلامی ایمنی، استاندارد بسیار بالاتری از پیکان دارند.»
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی همچنین اجرای راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش بیمه گریزی در میان وسایل نقلیه موتوری را نیازمند همکاری مجدانه همه سازمان ها و نهادهای ذی ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی عنوان و ضمن اشاره به تکلیف ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث افزود: «عدم صدور و تمدید کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث، یکی از راه های قانونی تشویق به تهیه بیمه نامه شخص ثالث و جلوگیری از گسترش بیمه گریزی محسوب می شود.»

 

منتشرشده در بیمه
چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 10:18

حمایت بانک صادرات ایران از تولید داخلی

طرح طراوت بانک صادرات ایران، طرحی تسهیلاتی است که تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی از تأمین مواد اولیه تا تولید کالای نهایی را تسریع و تسهیل می‌نماید.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران ؛  بانک صادرات طرحی به نام طرح طراوت ارائه کرده، در واقع این طرح، یک طرح ویژه حمایت از تولید بود که واحدهای تولیدی به پشتوانه آن می‌توانستند محصولات خود را به صورت نسیه به خریداران بفروشند و بدین‌گونه بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت نسیه خرید کنند. بدین معنا که خریداران در صورت نداشتن نقدینگی کافی، می‌توانند در ازای اعتبارات اسنادی داخلی مدت‌دار که توسط شعب بانک صادرات و در قالب عقد خرید دین صادر می‌گردد، محصولات مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان خریداری کنند. 
طبق اعلام بانک صادرات تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، واحدهای تولیدی، فروشندگان مواد اولیه به واحدهای تولیدی و خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان نهایی محصولات تولیدی می‌توانند از این طرح استفاده نمایند و بر اساس شرایط حساب بانکی و پشتوانه های قابل ارائه خود از اعتبارات این طرح بهره‌مند گردند. 
این طرح با استقبال خوبی از سوی بخش‌های مختلف اقتصادی روبه‌رو شد، به نحوی که از ٤٤٠ هزار میلیارد ریال صدور اعتبارات اسنادی ریالی از ابتدای سال ١٣٩٩ تاکنون، ١٧٠ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات تنزیل گردیده است. فشار تحریم‌ها حذف اعتبارات ارزی فاینانس، ریفاینانس، و یوزانس را به همراه داشته است و عدم کفایت آن، امکان تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و نیاز مضاعف آنها از نظام بانکی سلب کرده است. همزمان افزایش تورم، امکان خرید و فروش اعتباری و نسیه را از بازار داخلی حذف کرده و از توانایی افراد از خرید تولیدات داخلی کاسته است، اما بانک صادرات ایران با نوآوری در زمینه طرح های نوین بانکی مانند طرح طراوت، افزایش تولید، اشتغال و امکان سرمایه‌گذاری در طرح های توسعه را ایجاد نموده است.
مزایای طرح طراوت 
طرح اعتباری طراوت ضمن اولویت دادن به بخش‌های تولیدی جهت استفاده از تسهیلات و تعهدات بانکی، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی را تسریع و تسهیل کرد. ضمن اینکه همزمان با افزایش سهم بخش تولید از اعتبارات بانکی، هزینه‌های تولید از طریق کاهش هزینه‌های مالی واحدهای تولیدی به واسطه استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی ریالی مدت‌دار به جای تسهیلات بانکی، کاهش یافت.
بر طبق اسناد موجود، بیشتر افراد از بانک‌ها ریال طلب می‌کنند و افراد زیادی خواستار دریافت اعتبار نیستند. عملکرد زنجیره تامین به گونه‌ای است که می‌تواند اعتبار را بازگرداند بدین صورت که اگر فردی به اعتبار یک سند یک کالایی را از فرد دیگری خریداری نماید، فرد فروشنده می‌تواند به اعتبار آن سند کالایی را از فرد سومی خریداری نماید و نفر آخر که این سند را در اختیار می‌گیرد نیز می‌تواند این سند را به پول تبدیل نماید و اینگونه با یک واحد پول می‌توان به اندازه سه واحد پول کار انجام داد. هدف زنجیره تامین نیز دقیقا همین است. حال آنکه بانک صادرات این زنجیره تامین را با طرح طراوت و یا طرح طراوت توسعه عملیاتی نموده است و حدود ٧٨٠ هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی ریالی را صادر نموده است. این اعتبارات اسنادی ریالی بدین صورت عمل می‌کنند که اگر نفر دوم این اعتبارات را نقد نکند و با این ال‌سی‌ها کالاهای دیگری خریداری گردد، گام اول زنجیره برداشته می‌شود و بدین ترتیب زنجیره بعدی نیز تشکیل می گردد، در نهایت کار به جایی می‌کشد که هیچکس پول نقد دریافت نمی‌کند و بدون جابه‌جایی پول نیز تورم مالی ایجاد نمی‌گردد.
تغییرات اخیری که در چک ها ایجاد شده است به اعتبار چک افزوده است اما برخی از مشتریان اظهار می کنند که در خرید و فروش نسیه به مشکل بر خورده اند. بانک در اینجا باید به مشتریان کمک کند، بدین گونه که اگر بانک برای مشتری خرید دین را انجام دهد، مشتری هم راغب به استفاده از آن می شود، ضمن اینکه بانک در جریان خرید دین و تنزیل اعتبارات اسنادی با کاهش ریسک و افزایش سوداوری از منفعت مناسبی برخوردار می‌گردد. چک می تواند صوری باشد اما در چارچوب اعتبارات اسنادی باید حتما کالا جابه جا گردد.
منتشرشده در بازار پول
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور در خبرگزاری تسنیم لوح «سفیر قرض‌الحسنه» کشور را به «مجید قلی‌زاده» مدیرعامل تسنیم اهدا کرد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور در خبرگزاری تسنیم، با مدیران این خبرگزاری دیدار و و گفت‌وگو کرد.
در جریان این دیدار، لوح افتخار «سفیر قرض‌الحسنه» در نظام بانکی کشور به «مجید قلی‌زاده» مدیرعامل خبرگزاری تسنیم اعطا شد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لوح اهدایی به مدیرعامل تسنیم تأکید کرده است انتخاب وی به‌عنوان سفیر قرض‌الحسنه با عنایت به فعالیت‌های ارزنده اجتماعی و فرهنگی خبرگزاری تسنیم و پیشگامی در امور خیر و انسان‌دوستانه صورت گرفته است. همچنین ابراز امیدواری شده سفیران قرض‌الحسنه با نیک‌اندیشی و خیرخواهی در مسیر خدمت به خلق خدا و دستیابی مردم به زندگی شرافتمندانه گام بردارند.
در این لوح همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ غنی قرض‌الحسنه در کشور تأکید و تصریح شده که این کار موجب برانگیختن نیت‌ها و انگیزه‌های انسان‌های بزرگ‌مهر و خیراندیش می‌شود و توسعه رفاه اجتماعی در پرتو فرهنگ قرض‌الحسنه و همیاری را شتاب می‌بخشد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نیمه دوم سال ۱۳۸۶ با هدف گسترش معارف و مبانی شرع مبین اسلام و فرهنگ قرض‌‌الحسنه و احیای مطلوب مبانی اقتصادی اسلامی در نظام بانکی کشور تأسیس شد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۵۳۰ شعبه و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع، در نظر دارد در سایه احکام متعالی اسلامی با برخورداری هرچه بیشتر از رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بهره‌مندی وافر از منویات و تعالیم علما و فضلای برجسته حوزه علمیه نقش محوری خود را در توسعه مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی نظام متعالی قرض‌الحسنه اسلامی به بهترین وجه ایفا کند.
منتشرشده در بازار پول
چهارشنبه, 09 شهریور 1401 ساعت 10:05

سهام؛ جایگزین وثیقه‌های دردسرساز

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از فروش عجولانه سهام مردم صورت گرفته، گفت: برای این که مردم این اقدام عجولانه را انجام ندهند و زیان نبینند، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارایی سهامشان را به عنوان وثیقه برای وام‌های خرد پذیرفت.
به گزارش بورس و بانک و به نقل ازروابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ امروزه وثیقه یکی از جدی‌ترین چالش‌های مردم برای گرفتن وام از بانک‌هاست. پیدا کردن کارمند دولتی، سند ملکی معتبر، جواز کسب و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود تا مردم ناچار شوند اعتبار و آبروی خود را گرو بگذارند.
اینکه مردم به دوست و آشنا التماس می‌کنند تا ضامن آن‌ها بشود، یک طرف ماجراست، اما طرف دیگر این است که در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، بنابر وظیفه پیگیری، از سوی بانک با دریافت‌کننده وام یا ضامن تماس گرفته می‌شود و نسبت به تبعات تأخیر در پرداخت اقساط هشدار داده می‌شود و چنانچه وام‌گیرنده به هر دلیلی نتواند اقساط خود را بپردازد، قسط از حقوق ضامن کسر می‌شود یا ضامن ناچار می‌شود اقساط را بپردازد. این در حالی است که مردم دارایی‌هایی دارند که می‌توانند از آن‌ها به عنوان وثیقه استفاده کنند. اما با کمال تأسف بانک‌ها آن دارایی‌ها را به عنوان ضامن یا وثیقه به رسمیت نمی‌شناسند.
با این همه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رویکردی متفاوت این چالش را مدیریت کرده و سهام را به عنوان وثیقه پذیرفته است. در این رابطه دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به توضیح عملکرد بانک پرداخته است.
شمسی‌نژاد در گفت‌گو با خبرنگار پول‌نیوز در پاسخ به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه توثیق سهام چه اقداماتی انجام داده گفت: یکی از نیاز‌های خردی که مردم دارند، تأمین وثیقه برای وامی است که دریافت می‌کنند.
وی با اعلام اینکه ممکن است وام‌گیرندگان به دلیل مشکلات مالی و نیاز فوری به نقدینگی، سهام عدالت یا دیگر سهام‌شان را در بازار برای فروش عرضه کنند، گفت: این عرضه عجولانه منجر به کاهش قیمت سهم و کاهش ارزش دارایی‌های مردم می‌شود.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از این مسئله از سوی بانک صورت گرفته، گفت: برای اینکه مردم این اقدام عجولانه را انجام ندهند و زیان نبینند، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارایی سهام‌شان را به‌عنوان وثیقه برای وام‌های خردشان پذیرفت.
وی با تأکید بر اینکه پذیرفتن سهام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گام ابتدایی است، گفت: در گام‌های بعدی سایر دارایی‌های افراد در بازار سرمایه از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گواهی‌های سپرده و سایر دارایی‌ها، وثایق وام‌های آن‌ها خواهد بود.
شمسی‌نژاد با تأکید بر اینکه پذیرفتن سهام به عنوان وثیقه برای دریافت وام، به رشد، توسعه و تعمیق بخشیدن به بازار سرمایه کمک می‌کند گفت: از طرف دیگر ارتباط معنادارای در بازار پول و بازار سرمایه شکل خواهد داد.
وی با اعلام اینکه نوع و مبلغ سهام برای توثیق کارشناسی می‌شود، گفت: میزان سهام باید با میزان وام برابری داشته باشد. قطعاً وثایق بیشتر از مبلغ وام است و این به انتخاب خود افراد است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: میزان وام در اپلیکشین مشخص خواهد شد و افراد به میزان وامشان، سهام خود را تک به تک وثیقه می‌کنند تا سامانه نسبت به میزان وامشان، میزان سهامشان را تأیید کند.
وی افزود: از آنجا که بیشتر وام‌های دریافتی مردم، از نوع وام خرد است، درست نیست که برای یک وام ۵۰ میلیون تومانی، سند خانه چند میلیاردی را ضمانت بگیرند، به همین دلیل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصمیم گرفت ضمانت‌ها را متناسب با وام‌ها تعیین کند که سهام می‌تواند ابزار مناسبی باشد.
منتشرشده در بازار پول

بیمه سرمد در راستای گسترش خدمات بیمه‌ای خود، طرح بیمه‌ای پوشش مسئولیت مدنی مدیران ساختمان‌های مسکونی و تجاری را ارائه کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد؛ مدیران ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری، در قبال ساکنان و مهمانان مسئولیت دارند. حتی اگر برای نظافتچی، سرایدار، تعمیرکار آسانسور یا تاسیسات اتفاقی بیفتد یا خسارتی به مشاعات ساختمان وارد شود که به دلیل قصور و سهل‌انگاری آنها باشد و مقصر شناخته شوند، موظف به جبران خسارت‌های مالی و جانی هستند.

اما یک پوشش بیمه‌ای می‌تواند امنیت خاطر مدیران ساختمان‌ها را فراهم کند و این نوع خسارت‌های مالی و جانی را جبران کند.

بیمه مسئولیت مدنی مدیر یا هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی در قبال ساکنان و اشخاص ثالث، یکی از محصولات جدید بیمه سرمد است که با هدف جبران خسارت جانی و مالی وارد شده به ساکنان ساختمان‌ها و اموال آنان و هم‌چنین اشخاص ثالث طراحی شده است.

در این بیمه‌نامه، هزینه پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو در کنار جبران خسارت مالی پوشش داده می‌شود.

هم‌چنین این بیمه‌نامه برای مدیران و هیات مدیره ساختمان‌های تجاری، اداری و پزشکان نیز ارائه می‌شود.

برای تهیه این بیمه‌نامه، می‌توانید به نمایندگان بیمه سرمد در سراسر کشور مراجعه کنید که اطلاعات کامل آنان در وب اپلیکیشن سرمد به آدرس webapp.sarmadins.ir در دسترس شما است.  

بیمه سرمد، یکی از شرکت‌های فعال در صنعت بیمه است که با پشتوانه بانک صادرات ایران، کارنامه موفقی در این صنعت دارد. این شرکت با تایید بیمه مرکزی در هشت سال فعالیت خود، سطح یک توانگری مالی را کسب کرده است و با یک شبکه فروش قدرتمند، خدمات بیمه‌ای را به مجموعه‌های بزرگ کشور مانند بانک صادرات ایران، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای و... ارائه می‌کند.

 

منتشرشده در بیمه

دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون، از مرز 5 میلیارد تن عبور کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت مس ؛ دکتر رستمی با بیان این که معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون، یکی از مهمترین ذخائر مس - مولیبدن ایران است، گفت:  به حول و قوه الهی، بر اساس مطالعات ارزیابی و تخمین ذخیره انجام شده در سال جاری، بر پایه داده های اکتشافی جدید، گسترش جغرافیایی(طولی، عرضی و قائم) این کانسار و به تبع آن  منابع و ذخایر معدنی آن به طور مستمر در حال به روزرسانی و افزایش است.

وی با تاکید بر این که استفاده از روش‌های نوین اکتشافی و توسعه عملیات حفاری در  دو سال‌ اخیر، منجر به افزایش ذخیره این معدن شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 260 هزار متر حفاری اکتشافی در این معدن و پیرامون آن به انجام رسیده است که با توجه به نتایج حاصله از حفاری بیش از 28 هزار متر گمانه اکتشافی جدید از ابتدای سال 1400 تاکنون و طبق آخرین مدلسازی و برآورد ذخیره انجام شده (در پایان مرداد ماه 1401) هم ا کنون میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون از مرز 5 میلیارد تن عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت مس ابراز امیدواری کرد: امید است در آینده نزدیک و با تکمیل فصل جدید کاوش و حفاری های عمیق شاهد افزایش بیشتر منابع این معدن ارزشمند باشیم.

منتشرشده در معدن

بانک صادرات ایران در یکسال فعالیت دولت سیزدهم معادل ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال تسهیلات دانش بنیان پرداخت کرد. تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در سال گذشته ١٠ برابر افزایش یافت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران ، این بانک یک بانک ٧٠ ساله و پرقدمت در تمامی بخش‌ها در کشور ما است که در حدود ٥٠ میلیون حساب  دارد و بیش از ٤٥ میلیون از جمعیت کشور از مشتریان این بانک به شمار می‌روند.
این بانک به عنوان اولین بانک دارای حساب سرمایه در گردش کشور است و در حال حاضر با سرمایه‌ای معادل با ١٧٥ هزار میلیارد و ٣٥٣ میلیون و ٩٧٢ هزار ریال از جمله مهمترین شرکت‌های فعال بورسی است.
بر طبق آخرین گزارش منتشر شده از بانک صادرات ایران (گزارش ماهانه منتهی به تیر ١٤٠١)، درآمدهای محقق شده از محل تسهیلات اعطایی در این بانک در ٤ ماهه ابتدایی سال ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ٢٣ درصد رشد همراه شده و از بیش از ٩٨ هزار میلیارد به ١٢١ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
از کل درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در ٤ ماهه نخست سال ٤١ درصد به اوراق مرابحه تعلق دارد. همچنین در طول این دوره، بانک صادرات ایران در حدود ٨٨ هزار میلیارد ریال در اوراق بدهی و بیش از ٢٣٦ هزار میلیارد ریال در سهام سرمایه‌گذاری کرده است.
 
پیشروی بانک صادرات ایران در تحقق شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی
بانک صادرات ایران در راستای شعار سال ١٤٠١ مبنی بر سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، در بحث اعطای تسهیلات، اعتبارات و تامین ارز به واحد های تولیدی پیشرو است و با تسریع ارائه خدمات بانکی، مانع‌زدایی از تولید را با جدیت در دستور کار خود قرار داد و با پرداخت روان‌تر اعطای تسهیلات، خدمات‌رسانی به واحدهای تولیدی را سرعت بخشید.
این بانک در سال ١٤٠٠ بیش از ٨٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات را در همین راستا پرداخت کرد. همچنین حمایت های این بانک از شرکت های دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی در سال گذشته با پرداخت ٦ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال تداوم داشت.
این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات ریالی از این شرکت‌های با پرداخت ضمانتنامه و اعتبارات اسنادی حمایت نمود، به نحوی که ٢٣ شرکت دانش بنیان بزرگ و ٦٧ شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی از این حمایت ها بهره مند شدند.
 
پرداخت تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران در همین راستا از ابتدای شهریور ١٤٠٠ تا پایان مرداد ١٤٠١ که مصادف با یکسال از طول عمر دولت سیزدهم می‌باشد، ٣٥٣ تسهیلات دانش بنیان را به عنوان تسهیلات حمایتی و تکلیفی پرداخت نمود، که معادل با ١٠٦ هزار میلیارد و ٨٨١ میلیون ریال شده است.
میزان تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی و تکلیفی مقرر برای بانک صادرات ایران در سال جاری ١٠ برابر افزایش یافته است که بخش زیادی از نقدینگی بانک را به خود اختصاص داده است. هرچند برای افزایش تعامل بیشتر با واحدهای اقتصادی باید گردش نقدینگی را به سمت تولید افزایش داد.
طبق گزارش ٣ ماهه این بانک حدود ٥٥٨ هزار میلیارد ریال از دولت مطالبات دارد که تا پایان سال ١٤٠٠ هم این مطالبات وجود داشته و هنوز از این جهت وصولی برای بانک اتفاق نیفتاده است. این مسئله یکی از عواملی می‌تواند باشد که بانک را در جهت ایجاد منابع دچار مشکل نماید، اما بانک صادرات تلاش دارد تا با ارائه طرح‌های مختلف و متنوع در چارچوب مقررات بانک مرکزی این خلا را در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع کند و البته که امیدواریم، دولت در این زمینه کمک های لازم را در راستای تحقق هدف اقتصادی دانش بنیان به بانک داشته باشد.
از آنجا که بانک‌ها غیر از سپرده‌های خود و سرمایه‌های مردم از منابع دیگری بهره‌مند نمی‌گردند، مردم می‌توانند با افزایش سپرده‌های خود سبب یاری رساندن به بانک ها در جهت انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی شوند.
منتشرشده در بازار پول
​​‌بانک صادرات ایران همزمان با هفته دولت پرداخت وام به متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه را تسریع کرد.
​‌به گزارش بورس و بانک و به نقل ازروابط عمومی بانک صادرات ایران، تمامی متقاضیانی که تا  ۲۹ مردادماه سال جاری پرونده وام  قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه خود در بانک صادرات ایران را تکمیل کرده‌اند، در ایام هفته دولت، وام خود را دریافت می‌کنند.

بانک صادرات ایران به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از تشکیل خانواده و ترویج سنت حسنه ازدواج، پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه را در دستور کار داشته و در طی یک سال خدمت‌رسانی دولت سیزدهم را با جدیت دنبال شده به نحوی که طی یک سال گذشته منتهی به پایان مردادماه ١٤٠١، این بانک ۱۱۴ هزار و ۶۲۸ فقره به ارزش بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده و سهم مهمی در پرداخت این وام در مجموعه نظام بانکی کشور داشته است.

منتشرشده در بازار پول