06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: بهمن 1400

در آخرین روز از نمایشگاه پتروشیمی کیش، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از غرفه بانک کارآفرین بازدید کرد و در جریان میزان سرمایه‌گذاری‌ این بانک در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین ؛ نمایشگاه پتروشیمی کیش که از دوم اسفندماه به مدت ۳ روز در کیش برگزار شد، در آخرین روز شاهد حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بود. محسن رضایی طی بازدید از نمایشگاه در غرفه بانک کارآفرین نیز حضور یافت و مورد استقبال معاون مدیرعامل این بانک در امور مالی و مجامع قرار گرفت

فرشاد محمدپور با بیان اینکه بانک کارآفرین یکی از بانک‌های خوشنام در صنعت بانکداری به شمار می رود، در پاسخ به محسن رضایی در خصوص میزان تسهیلات این بانک در حوزه پتروشیمی، گفت: «بانک کارآفرین طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ یکی از بانک‌های پیشرو در رشد اعطای تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور خصوصا نفت و گاز و پتروشیمی بوده و حوزه نفت و گاز و‌ پتروشیمی یکی از سه حوزه راهبردی بانک در اعطای اعتبار و تسهیلات در سال‌های مزبور بوده است.» دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز در این دیدار برای مجموعه بانک کارآفرین آرزوی موفقیت کرد

سومین دوره نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از دوم اسفندماه سال جاری به مدت ۳ روز در محل نمایشگا‌ه‌های کیش برگزار شد. در این رویداد ۳۵۰ شرکت، بانک و بنگاه اقتصادی حضور داشتند و بانک کارآفرین نیز به شکل موثر در آن شرکت کرده بود.

 

 

 

منتشرشده در بازار پول

صنعت بیمه کشور در شش ماهه اول سال 1400 مبلغ 1340 میلیارد تومان از محل حق بیمه رشته شخص ثالث، بابت درمان رایگان مصدومین حوادث رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت نمود. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ؛ بر اساس آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در جلسه اخیر شورایعالی بیمه مطرح شد در شش ماهه نخست سال جاری هزینه درمان آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح جاده‌ای 10322 میلیارد ریال بوده که از محل 13400 میلیارد ریال پرداختی صنعت بیمه تأمین شده است. 
بر اساس این گزارش از کل 516533 فقره پرونده تشکیل‌شده برای درمان مصدومین حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال 73 درصد زیر یک میلیون تومان و 83 درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. در سال 1399 از کل 965654 فقره پرونده تشکیل شده 77 درصد زیر دو میلیون تومان هزینه داشته است. میانگین هزینه هر پرونده درمانی در شش ماهه نخست سال 1400 نزدیک 2 میلیون تومان و در سال گذشته نزدیک 2 میلیون و 150 هزار تومان بوده است. 
بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت تعداد مصدومین حوادث رانندگی مشمول درمان رایگان در شش ماهه نخست سال جاری 384005 نفر و در سال گذشته 643480 نفر بوده است.  
استان تهران مطابق سال‌های گذشته رتبه نخست هزینه درمان مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.
شایان ذکر است بر اساس ماده 30 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارت بهداشت موظف است اقدامات لازم را برای درمان فوری و بی قید و شرط مصدومان حوادث و سوانح رانندگی در تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیر دولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز و مراجعات بعدی به عمل آورد.
در همین راستا به صنعت بیمه نیز تکلیف شده برای تامین بخشی از منابع لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این قبیل مصدومان، ده درصد از حق بیمه پرداختی شخص ثالث را در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب درآمدهای اختصاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

منتشرشده در بیمه

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک آمادگی لازم جهت همکاری با شرکت «ومعادن» در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های معدنی را دارد.
به گزارش بورس و بانک و  به نقل از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران ؛ سیدعلی حسینی در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل شرکت «ومعادن» با اشاره به ظرفیت های بین المللی بانک توسعه صادرات ایران و ارائه خدمات متنوع و متعدد مالی در حوزه های تولیدی وصادراتی، اظهار داشت: این بانک همواره در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های معدنی از طریق ایجاد کانال‌های مالی و اعطای تسهیلات ارزی در بخش معدن پیشگام بوده است.
وی در ادامه یادآور شد: کارخانه کک طبس با افتتاح اعتبار اسنادی بالغ بر ۳۱ میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی و به بهره‌برداری رسیده است.
در ادامه این نشست، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به رشد ارزش کامودیتی‌ها در سال‌های گذشته، بر لزوم تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه از طریق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش معدن این کشورها تاکید کرد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه سیاسی کشور در منطقه، گفت: در حال حاضر ایران در بین کشورهای منطقه از موقعیت مناسب و مطلوبی برخوردار است و با توجه به نگاه کشورهای همسایه به توانمندی‌ها و قدرت ایران، لازم است با شناسایی ظرفیت‌ها و تعریف فرصت‌های همکاری، پیوند اقتصادی عمیق‌تری را با کشورهای منطقه ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تقویت روابط اقتصادی با سایر کشورها را یکی از وظایف فعالان حوزه اقتصادی دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود ذخایر معدنی خوبی که در منطقه وجود دارد، یکی از زمینه‌های توسعه همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه، حوزه معدنی است و ایران با توجه به دانش و تخصصی که در این بخش دارد می‌تواند در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های مناسب و سودآوری را در این کشورها داشته باشد.
نادری با یادآوری رشد ارزش کامودیتی در سال‌های گذشته بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و افزود: پیش‌بینی که برای آینده حوزه معدن و صنایع معدنی وجود دارد و در کنار آن توجه به افزایش رقابت در بین کشورها، لزوم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بین‌المللی را افزایش می‌دهد.
وی همچنین به تجارب و سابقه بانک توسعه صادرات ایران در ایجاد بسترهای مناسب تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های موجود برای تجارت بین‌المللی وجود مسیرهای امن مالی برای مراودات تجاری است که خوشبختانه بانک توسعه صادرات ایران با توجه به ظرفیت و تجارب موفقی که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش مهم و مثبتی را در حل این چالش داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این نشست هم‌اندیشی، در راستای تعامل بیشتر برای اجرای تفاهم‌‌نامه همکاری، به میزبانی بانک توسعه صادرات و با حضور دکتر علی‌اکبری معاون مالی و اقتصادی «ومعادن»، مهندس زندی مدیر عامل شرکت کک طبس و دیگر مدیران ارشد طرفین برگزار شد.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک سینا در مراسم افتتاح شعبه جدید این بانک در شهر گرگان، مشتری مداری و خوش نامی را از ویژگی های شاخص بانک سینا برشمرد و تاکید کرد این رویکرد باید در بانک نهادینه شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ دکتر ایمانی شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن را مهم قلمداد کرد و افزود: برای ایجاد ارزش افزوده در بانک لازم است ارائه خدمات بر حسب نیازهای مشتریان طراحی و سازوکار مناسبی در سطح شعب و ستاد برای عملیاتی سازی آن به وجود آید.
وی تصریح کرد: علاوه بر طراحی خدمات مناسب، باید ابزارها و فرایند های بانکی نیز در حوزه بانکداری الکترونیک تقویت شود؛ زیرا که بانکداری در حال عبور از مرحله سنتی است و اکنون ابزارهای پرداخت های الکترونیک وارد عرصه صنعت بانکی شده اند.
دکتر ایمانی در ادامه گفت: گسترش مفاهیم و ابزارهای بانکداری الکترونیک و دیجیتال، تاثیر بسزایی در سرعت اتصال، سهولت استفاده و اعتماد به زیرساخت ها و نرم افزارهای بانکی دارد و موجب رضایتمندی مشتریان می گردد.
مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر لزوم افزایش سهم بازار بانک افزود: اتخاذ رویکرد هم افزایی و بهره مندی از فرصت های موجود، می تواند اقدامات اثربخشی در جهت منافع بانک و افزایش سهم از بازارهای مالی ایجاد کند. زیرا بانک ها زمانی قادر به ادامه فعالیت خواهند بود که سهم خود را از سبد پولی حفظ نموده و درصدد افزایش آن بر آیند. به همین دلیل شناسایی عوامل موثر بر افزایش سپرده های بانک ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرعامل بانک سینا ابراز امیدواری کرد که این شعبه با تلاش و مساعدت همه جانبه همکاران، همچون دیگر شعب بانک سینا عملکرد موفق و رضایت بخشی داشته باشد و بیشترین خدمات را در کوتاه ترین زمان به مشتریان ارائه دهد. وی پس از افتتاح رسمی شعبه، با کارکنان شعبه تازه تاسیس دیدار و گفت و گو کرد.
گفتنی است در این سفر معاونین شعب و مناطق و پشتیبانی و امور مهندسی نیز حضور داشتند.

منتشرشده در بازار پول

بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، با اجرای طرح‌های متعدد قرض‌الحسنه حدود 11 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه جاری پرداخت کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک سینا؛ پرداختی های این بانک شامل وام قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، تامین نیازهای ضروری و کمک هزینه خرید مسکن محرومان بوده که از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد 2355 فقره از این وام ها به مبلغ 1983 میلیارد ریال به وام ازدواج اختصاص داشته است. طی این مدت همچنین تعداد 8250 فقره وام اشتغالزایی به مبلغ 3954 میلیارد ریال پرداخت شده و وام پرداختی تامین نیازهای ضروری هم به تعداد 20703 فقره به مبلغ 4040 میلیارد ریال بوده است.
پرداخت وام قرض الحسنه کمک هزینه خرید مسکن هم در سه ماهه آذر، دی و بهمن با رشد صعودی همراه شده و به 337 مورد رسیده که رقمی بالغ بر 113 میلیارد ریال را شامل می‌گردد.
بانک سینا در سالهای اخیر با تدوین و اجرای طرح های متعدد در زمینه بانکداری قرض الحسنه، نقش مهمی در تبیین آثار اجتماعی قرض دادن و تقویت نگرش انسان دوستانه کمک به همنوع ایفا نموده است.

منتشرشده در بازار پول
دوشنبه, 09 اسفند 1400 ساعت 18:48

افتتاح همزمان 2 شعبه بانک سینا در شیراز

در راستای توسعه زمینه های خدمت رسانی به هم وطنان گرامی و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهر شیراز، 2 شعبه جدید بانک سینا در مرکز استان فارس با حضور مدیرعامل این بانک به بهره برداری رسید.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک سینا ؛ دکتر ایمانی در مراسم افتتاح این دو شعبه با اشاره به برخورداری بالای بانک سینا از امکانات مدرن و محصولات متنوع گفت: شهر شیراز نیز با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی مناسب و همچنین دارا بودن ظرفیت ها و جاذبه های بالای تاریخی، طبیعی، مذهبی و گردشگری از اهمیت و جایگاه خاصی در کشور برخوردار است و استفاده بهینه از این امتیازات می تواند کمک موثری در راستای تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای بانک سینا باشد.
وی خاطر نشان کرد: بانک سینا در کنار توسعه شعب، توجه جدی به بهبود و ارتقاء خدمات بانکداری الکترونیک دارد و در همین راستا طرح تحول دیجیتال را به عنوان یک راهبرد زیر بنایی و نیاز روز بانکی در دستور کار قرار داده است.
وی ابراز امیدواری کرد افتتاح دو شعبه جدید بانک سینا، زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به هموطنان در شهر شیراز را فراهم آورد.
گفتنی است دو شعبه آزادی و دانشجوی شیراز بانک سینا با حضور مدیرعامل، معاونین مالی و سرمایه گذاری و سرمایه های انسانی، مدیر بازرسی و مدیر منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد و جمعی از اهالی و کسبه منطقه به بهره برداری رسید.

منتشرشده در بازار پول

سرپرست بانک کشاورزی گفت: در اجرای مصوبه هیأت وزیران، با بدهکاران بخش کشاورزی که دچار حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی شده اند،مساعدت می شود.

به گزارشبورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ؛ مهدی رضایی با اعلام این خبر افزود: کشاورزانی که مشتری بانک کشاورزی بوده و از این بانک تسهیلات در بخش تولید دریافت کرده اند و موعد پرداخت اقساط آنان در فاصله زمانی اول مهرماه1396 تا 29 اسفند سال جاری قراردارد،مشمول استفاده از این مساعدت می شوند.

وی تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی،پس از معرفی کشاورزان خسارت دیده از سوی شورای بررسی خسارت استان،آماده مساعدت و تعیین تکلیف بدهی آنان خواهند بود.

رضایی خاطرنشان کرد: به منظور همراهی و مدارا با بدهکاران بخش کشاورزی، پیش بینی می شود بالغ بر25 هزار میلیارد ریال، از بدهی کشاورزان مشمول کسر و به حساب مطالبات این بانک از دولت منظور شود.

منتشرشده در بازار پول

رويكرد بانك صنعت و معدن در سال آينده، توسعه و بهبود كيفيت خدمات نوين، جذب منابع و وصول مطالبات معوق در راستاي افزايش رضایت مشتريان و بهبود مجدد شاخص هاي عملکردی بانک خواهد بود.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومي بانک صنعت و معدن ؛ عبدالرضا ولي الهي معاون اعتبارات و راهبري شعب در نشست سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع هم انديشي و تبيين سياست هاي بانك كه به صورت ارتباط ويدئو كنفرانس با مديران ستادي و استاني اين بانك برگزار شد، ضمن ابراز خرسندي از حصول نتايج مطلوب در ارتقاي شاخص هاي عملكردي و تحقق عملكرد بيش از حد انتظار و برنامه ريزي شده گفت: در سياست هاي اعتباري سال آتي مقرر شده چارچوب و دستورالعمل فعاليت هاي اعتباري و تسهيلاتي تفكيك شده و در زمينه اعتبارات اختيارات بيشتري به شعب داده شود و در پرداخت تسهيلات تأكيد بيشتري بر توازن منابع و مصارف وجود دارد.
منصور يوسفي نيا معاون برنامه ريزي و فناوري بانك نيز بيان داشت: در خصوص رمز ريال و مقررات انتشار و دستورالعمل آن تا خرداد 1401 اقدام خواهد شد و سال آينده اين رمز ارز وارد عرصه اقتصاد خواهد شد؛ رويكرد بانك مركزي به سمت بكارگيري قراردادهاي هوشمند و بلاك چين است و در سال آتي پايه هاي اقتصاد ديجيتال به صورت زيست بوم(فراگير) در شبكه هاي بانكي و غير بانكي اجرايي مي شود و ما بايد به صورتي هم افزا در اين زمينه عمل كنيم.
وي اضافه كرد: در سال 1401 برنامه هاي مهمي در ادامه پروژه هاي قبلي مانند امضاي ديجيتال، زنجيره تأمين و بانكداري باز در بانك كليد خواهد خورد.
يوسفي نيا اعلام داشت: دو پروژه مهم سامانه يكپارچه احكام قضايي كه ارتباط بانك با قوه قضاييه را برقرار مي سازد و سامانه پل كه سامانه پرداخت لحظه اي است و اجازه مي دهد پرداخت ها مبتني بر حساب به انجام برسد، در سال 1401 اجرايي خواهد شد.
رضا رفيعا معاون توسعه سرمايه انساني نيز از تدوين سند جامع نيروي انساني بانك تا پايان سال خبر داد و گفت: در خصوص مهارت افزايي مرتبط با بانكداري ديجيتال، پروژه ارگونومي، ساماندهي نيروهاي ايثارگر، ارتباطات سيستمي سامانه هاي سرمايه انساني اقداماتي در حال انجام است و در رابطه با بيمه نيز مشكلاتي وجود داشت كه در تلاش براي حل آنها هستيم.
وي افزود: پروژه هاي بازسازي چند شعبه را در دست اقدام داريم و از شعب مي خواهيم در مورد خريد تجهيزاتي مانند كامپيوتر ها و دوربين ها با متولي آن در ستاد هماهنگ باشند.
بيژن اسدي معاون نظارت حقوقي و وصول مطالبات بانك نيز با تاكيد بر لزوم جديت بيشتر شعب در امر وصول مطالبات خاطرنشان كرد: مديران استاني ظرف يك هفته هرگونه پيشنهادي در مورد وصول هر چه بهتر و سريعتر مطالبات بانك دارند، ارائه نمايند.
وي گفت: درخواست ما اين است كه همكاران در جلسات ستاد تسهيل حضور فعالانه داشته و در مورد تعيين وثايق و به خصوص حد اعتباري ال سي و ضمانتنامه دقت لازم را داشته باشند و نسبت به ثبت و به روزرساني وثايق در سيستم هاي مربوطه اقدام كنند.
اسدي عنوان داشت: سال آينده لازم است تعامل بيشتري با بدهكاران ارزي داشته باشيم خصوصا بدهكاران صندوق توسعه ملي و به نحوي با مسؤلان استاني همكاري داشته باشيم كه نه بانك صدمه ببيند نه وضعيت اشتغال استان.
علي حيدري معاون مالي و بين الملل بانك نيز با تاكيد بر اهميت زمان بندي مناسب براي تشكيل مجمع عمومي بانك در سال آينده بيان داشت: همكاران در ستاد و شعب اگر اسناد مالي و مسايل تعيين تكليف نشده اي در حوزه مالي دارند سريعا اقدام نمايند تا بتوانيم مجمع را تا تيرماه سال آينده برگزار كنيم و همچنين براي رفع تعهدات ارزي سررسيد گذشته اقدامات لازم را به عمل آورند.
در خلال اين جلسه مديران استاني و رؤساي شعب نيز به بيان مسايل و نقطه نظرات خود پرداختند و مديرعامل و اعضاي هيأت مديره و هيأت عامل در فضايي صميمانه پذيراي نظرات همكاران خود بوده و براي رفع موانع پيش روي بحث و تبادل نظر کردند.

منتشرشده در بازار پول

بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر با حمایت همراه اول برگزار و از برگزیدگان نخستین جایزه پایان‌نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تقدیر و تجلیل شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ؛ حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول در اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی کامپیوتر که در هشت محور علمی تحقیقاتی مختلف علوم کامپیوتری امروز پنج‌شنبه ۵ اسفند 1400 در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد، طی سخنانی با محوریت «تحول دیجیتال در همراه اول» اظهار کرد: تحول دیجیتال به صورت کلی حداقل دارای دو مولفه «تحول در شبکه ها و سیستم هایی که از دیجیتالی شدن فرآیندهای کسب و کار حمایت می کنند» و «تحول در خود این فرآیندهای کسب و کار» است.

*شرح چرایی پیشگامی همراه اول در تحول دیجیتال
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مدل های جدید کسب و کار اپراتورها نیز گفت: مؤسسه مکنزی اعلام کرده که تحول دیجیتال اپراتورها به معنای پایان معماری بسته در اپراتور سنتی است. در مدل جدید کسب و کار اپراتورها، پلتفرم های باز و API های سهل الوصول هم برای حمایت از توسعه خدمات خود برند اپراتور و هم توسعه خدمات طرف سوم نقش حیاتی دارند.

وی ادامه داد: تحول دیجیتال همچنین برای شرکت های مخابراتی موید این نکته است که آنها باید سبد پورتفولیوی خدمات خود را برای ارائه مجموعه های جدید خدمات دیجیتال باز کنند؛ این امر با ورود به بازارهای جدید عمودی که پتانسیل رشد درآمد بالایی داشته باشند، محقق می شود.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول تحول در تجربه مشتری، ظهور فرصت های جدید داده محور، همکاری ها و هم افزایی های جدید در اپراتور، چابکی و نوآوری بیشتر، تخصص گرایی و تقویت فرآیندها و عملیات ها را از فواید تحول دیجیتال برای اپراتورها دانست.

بهروزی مقاصد اپراتورها در تحول دیجیتال را مبتنی بر دو نوع «زیرساخت» و «خدمات» دانست و با اشاره به محتوای مجمع TeleManagement عنوان کرد: یک اپراتور بسته به نیازهای جامعه هدف، توانمندی ها و استراتژی های کلان خود، می تواند به یکی از دو سمت این طیف در تحول خود حرکت کند.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول همچنین در باب اهمیت آینده نگاری فناوری های نو نظیر هوش مصنوعی در تعیین مسیر تحول دیجیتال، ابراز کرد: برخی روندهای هوش مصنوعی در سال 2022 به گزارش فوربس شامل نیروی کار فزاینده در حوزه AI، مدلسازی زبانی بهتر و گسترده تر، حضور موثر AI در امنیت سایبری، کمک AI به متاورس، گسترش اتومبیل های خودران و... است.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، همراه اول را از منظر «توسعه سرویس ها و پلتفرم های کاربردی نظیر اوانو، شاد، روبیکا، ذره بین و...» و همچنین «توسعه پلتفرم های زیرساختی برای اکوسیستم دیجیتال نظیر پلتفرم های اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و...» پیشگام در تحول دیجیتال دانست.

*اعطای جوایز نفرات برتر نخستین گردهمایی تجلیل از رساله های دکتری مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در این رویداد ضمن تشریح اهداف سه گانه این مرکز که شامل «بومی سازی»، «نوآوری» و «تحقیق و توسعه» می شود، درباره ماموریت های آن اظهار کرد: شناسایی و اولویت بندی نیازهای فناورانه، بومی سازی تجهیزات و سامانه ها، ایجاد زیست بوم نوآوری همراه اول، توسعه پلتفرم های سرویس های دیجیتال و هوشمندسازی، پژوهش و انتصاب فناوری های نوظهور و لبه فناوری ICT، حمایت از تولیدکنندگان و شرکت های فناوری داخلی، رصد اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و توسعه همکاری های تحقیقات منطقه ای و بین المللی، راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی و مرجع و... بخشی از ماموریت های ماست.

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول درباره طرح های پژوهشی و دانشگاهی این مرکز نیز گفت: «طرح پژوهانه همراه»، «هسته های پژوهشی»، «نوآوری باز»، «حمایت از نخبگان» و «رویدادهای عملی و پژوهشی» از جمله آنهاست که از قِبل آنها به دنبال شناسایی دانشجویان مستعد، ارتقاء کیفیت پایان نامه های دانشگاهی، بهره مندی از ظرفیت اساتید دانشگاه، اجرای پروژه های کاربردی و پژوهشی، همکاری با دانشگاه و نقش آفرینی در اکوسیستم پژوهشی صنعت هستیم.

وی به ارائه گزارش آماری از رویداد «نخستین جایزه پایان نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات» که در دل این کنفرانس و با همکاری انجمن کامپیوتر ایران برگزار شد، نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: کمیته علمی حدوداً اواسط بهمن ماه سالجاری شکل گرفت و برای نهایی سازی لیست داوران، با 70 استاد تماس گرفته شد که نهایتا 42 استاد از دانشگاه های سطح بالای کشور در جلسات ارزیابی شرکت کردند.

شاه منصوری ادامه داد: تمامی مستندات 28 بهمن ماه برای داوران ارسال و سوم اسفندماه رویداد داوری برگزار شد.

به گفته وی توزیع کیفی درجات رسانه دکتری شرکت کنندگان به شرح 75 درصد عالی، 20 درصد بسیار خوب و 5 درصد خوب بود که نهایتا به ترتیب «آسیه خسروانیان» از دانشگاه سمنان، «شهریار ابراهیمی» از دانشگاه صنعتی شریف و «فاطمه دلدار» از دانشگاه تربیت مدرس توانستند مقام های اول تا سوم را در این رویداد کسب کنند.

لازم به ذکر است، جوایزی که برای نخستین گردهمایی تجلیل از رساله های دکتری مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده بود به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون تومان برای نفرات اول تا سوم بود که به برگزیدگان اهداء شد.
 

منتشرشده در روابط عمومی ها

همزمان با برگزاری سومین دوره نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، از تجهیز سانتریفیوژ دکانتر واحد SPVC – ساخت ایران که به سفارش شرکت پتروشیمی اروند و برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل  از ستاد خبری سومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی ؛ این مراسم با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن نشان زاده مقدم مدیرعامل پتروشیمی اروند و همچنین مدیرعامل بانک تجارت و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی شهیدتندگویان و پتروشیمی بندرامام برگزار شد.
در این رونمایی، مراحل بومی سازی دانش فنی، طراحی و ساخت این تجهیز که پیشتر در انحصار سه کشور بود، توسط نشان زاده مقدم مدیرعامل پتروشیمی اروند و شرکت سازنده تشریح و ارائه شد.
این تجهیز که مورد استفاده شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده SPVC و HDPE است، می‌تواند کشور را بطور کامل در تولید این نوع تجهیز استراتژیک خودکفا و موجب قطع وابستگی صنعت پتروشیمی در این بخش به خارج از کشور شود.
«سانتریفیوژ دکانتر» تماماً ایرانی شرکت پتروشیمی اروند که توسط شرکت همگام صنعت ایستا اهواز بومی سازی، طراحی و ساخت شده است، بعنوان تجهیز استراتژیک در گروهِ تجهیزات جداساز قرار می‌گیرد و در واحدهای فرآیندی شرکتهای پتروشیمی تولیدکننده SPVC و HDPE وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را برعهده دارد.
با بومی‌سازی و ساخت این تجهیز در کشور، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور تا ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

منتشرشده در معدن