سازمان بیمه سلامت زمینه پوشش حداکثری بیمه برای آحاد جمعیت کشور را فراهم کرد
سازمان بیمه سلامت زمینه پوشش حداکثری بیمه برای آحاد جمعیت کشور را فراهم کرد
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت توانست زمینه پوشش حداکثری بیمه برای جمعیت کشور را فراهم نموده است.
_x000D_
به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در اجلاس کشوری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که با حضور مدیران کل بیمه سلامت تمامی استان های کشور در بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاس به اشتراک گذاشتن برنامه های پیش رو و طرحهای در دست اجرای سازمان است افزود: در این اجلاسیه برنامه ها و طرح ها ی سازمان با مدیران به اشتراک گذاشته می شود و پس از همفکری، راهکارهای رفع نواقص و چالش های احتمالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و نظرات مدیران را در نحوه اجرای طرح ها جویا می شویم.
وی افزود: یکی از محورهای این اجلاس بحث و بررسی در خصوص صندوق بیماران صعب العلاج، خاص و نادر بود که برای اولین بار در کشور تاسیس شده و حجم قابل ملاحظه ای از اقدامات سازمان را به خود اختصاص داده است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد : در حال حاضر بیش از 1750 کد خدمتی درسازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیماری های صعب العلاج احصا شده است و آماده ارائه ی خدمت در این بخش هستیم .
رضایی بیان داشت: به تدریج فهرست خدمات و بسته های خدمتی ما به بیماران صعب العلاج، خاص و نادر افزایش وتکمیل خواهد شد، براساس قانون با تلاش و تامین مالی دولت و مجلس، سازمان بیمه سلامت توانست زمینه پوشش حداکثری بیمه برای جمعیت کشور را فراهم نماید و سه دهک اول جامعه را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای خود قراردهد.
وی یادآور شد: حدود ۱۷ میلیون نفر در کشور تحت پوشش صندوق بیمه ی همگانی هستند که به تدریج هرماهه تعدادی ازاین بیمه شدگان با انجام ارزیابی وسع نیازمند تمدید قرار داد با سازمان هستند، تمام تلاش ما در سازمان بیمه سلامت ایران استمرار پوشش بیمه ای بیمه شدگان در صندوق های سازمان می باشد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: سیاست کلی سازمان این است که هیچ بیمه شده ای از پوشش بیمه ای سازمان خارج نشود، بنابراین نیاز داریم مدیران ما در سطح استان ها وضعیت بیمه ای بیمه شدگان را رصد کرده و قبل از به اتمام رسیدن اعتبار بیمه ای با اطلاع رسانی به هنگام بیمه شده را در جریان این موضوع قراردهد.
وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت تحت پوشش و عمق بخشیدن به بسته های ارائه ی خدمت که منجر به رضایتمندی بیمه شدگان خواهد شد به دنبال راهکاری برای قوی تر شدن بیمه هستیم افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سال ۱۳۹۹ به اجرا درآمد و از دی ماه سال گذشته اجباری شد و امروز مرحله تکاملی خود را پشت سر می گذارد، ما به دنبال توسعه ی این طرح در کشور هستیم.
رضایی تصریح کرد: با توسعه طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه شده می تواند علاوه بر دسترسی به نسخ دارویی به خدماتی چون سوابق آزمایشگاهی، پاتولوژی، تصویربرداری دسترسی پیدا کند و با این کار علاوه بر تکمیل طرح نسخه نویسی الکترونیک گام موثری در جهت دستیابی به پرونده الکترونیک برداشته می شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همگام با الکترونیکی شدن نسخ و اسناد پزشکی قصد داریم بخش های نظارتی و قراردادهای سازمان را از شکل کاغذی خارج کرده و به صورت الکترونیکی درآوریم.
رضایی افزود: در حال حاضر طرح الکترونیکی کردن قراردادها در دو استان کشور به صورت پایلوت در حال اجراست وامیدواریم پس از رفع نواقص احتمالی در آینده نزدیک این طرح به صورت سراسری در کشور به اجرا درآید و عملیات عقد قراردادهای پزشکان با سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: در بخش خدمات ناباروری نیز سازمان اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده است و سعی دارد دربحث جوانی جمعیت که جز سیاست های کلان کشور است سهم خود را به درستی اجرا نماید.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سال های اخیر بیمه سلامت توانسته با اجرای طرح های نوین و ارائه ی خدمات و پوشش مناسب بیمه ای تغییر نگرشی را در حوزه سلامت ایجاد کند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0