10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 22 فروردين 1400 ساعت 17:56

شعار سال با حمایت از شرکت‌هایی مانند شستا محقق می‌شود

نوشته شده توسط 

​نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند شستا نمی‌توان به راحتی شعار سال را محقق کرد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  شما و اقتصاد، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، درباره اهمیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری به خصوص شستا در پیشبرد شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: با توجه به محدودیتی که در منابع دولتی وجود دارد، رشد و توسعه در مقیاس ملی بدون بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی یا خصولتی و نیز بدون بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند شستا امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی افزود: مجموعه‌های بزرگی مانند شستا و مشابه آن باید در گام نخست، فهرستی از موانع تولید در گذشته را به دست آورند و متولی رفع هرکدام از این موانع را مشخص کنند تا مشخص شود چگونه یا چه کسی باید گام نخست را برای رفع موانع تولید بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: گاهی مواقع موانع مشخص می‌شود ولی برای عملیاتی شدن آن خیلی برنامه خاصی پیش‌بینی نمی‌کنیم؛ لذا اگر این فهرست مشخص شود و متولیان مرتبط هم تعریف شوند، گام بعدی تعریف برش زمانی است؛ یعنی اگر مانعی برای تولیدات کشور وجود دارد باید برای رفع آن برش زمانی تعریف شود و مسئولان موظف به پاسخگویی باشند.