10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 05 آذر 1399 ساعت 14:24

روحاني: ملت ایران پیروز تحریم های اقتصادی شد

نوشته شده توسط 

53رئیس جمهور با قدردانی از مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی سه ساله در برابر ترامپیان، تصریح کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی و قطعی دشمن در این جنگ اقتصادی، پایان دوران ترامپیسم است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از سنا، رییس جمهور امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن بیان مطلب فوق گفت: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود. ما دو دفاع مقدس داشتیم، یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

وی اضافه کرد: در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود، با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادر کنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی در دوران ترامپیسم است. آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل مانند ایران و فلسطین انجام داد.

رییس جمهور اضافه کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی‌اش بود، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نژادپرستانه اش و غیرقابل اعتماد بودن برای همه بود. هم برای خارج و هم برای داخل. آدمی که امروز حرف می‌زند آیا یک ثانیه بعد به آن عمل می‌کند یا بلافاصله با توییتر بعدی راه و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند. او مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کوتاه شد.

روحانی اظهارداشت: دولت آتی آمریکا در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، باید کارهای بزرگی را انجام بدهد و بتواند تا حدی اشتباهات گذشته را جبران کند.

وی یادآورشد: ما امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم کند و سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

رییس جمهوری گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها ما تأکید کردیم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام، تعهدات بین المللی دربرابر تعهدات بین المللی است.

روحانی افزود: اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسئله بسیار آسان است. ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند. هم ما به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم، هم آمریکا به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردد. این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر بدهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند باز شود.