10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 19 شهریور 1399 ساعت 10:16

دو تصمیم جدید دولت برای حمایت از بورس

نوشته شده توسط 

002560سخنگوی دولت از برنامه حمایتی جدید دولت از بورس با تخصیص یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه و حداکثر همکاری حقوقی ها و برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی بورس خبر داد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از سنا، علی ربیعی، از تصمیم جدید جلسه ستاد اقتصادی دولت در حمایت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: در حالی سپرده گذاری یک درصد از دارایی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه از سال ۹۴ به دلیل ابهاماتی، امکان پذیر نبود که مقرر شد از اول هفته آینده این تصمیم عملی و صرف پایداری بورس شود .

وی افزود: همچنین در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که پشتوانه‌های مناسبی برای بازار سرمایه بشمار می روند. بخشی از گلایه ها در مورد عملکرد سهامداران حقوقی ها بود. بنابراین مقرر شد حقوقی ها طبق ضوابط شورای عالی بورس، حداکثر همکاری را انجام دهند. در این رابطه پنج شنبه این هفته شورای عالی بورس جلسه فوق العاده ای برگزار می کند تا در مورد دو تصمیم امروز و دیگر مسائل بررسی و تصمیم گیری کند.

ربیعی ادامه داد: حمایت از بازارسرمایه سیاست دولت است و وزیر اقتصاد هم با جدیت پیگیر بوده ولی فراز و نشیب هم ذات بورس است. بنابراین نگاه بلندمدت و استفاده از مشاوره توصیه می شود. در این میان برخی رقبا برای زمین زدن دیگران فضای روانی ایجاد می کنند که نباید به آنها توجه شود. تفاوت بورس با بانک هم در ثبات بلندمدت بورس است.