09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 26 مهر 1400 ساعت 15:24

سیزدهمین نشست بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی آغاز به کار می‌کند

نوشته شده توسط 

سیزدهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۰ برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱ با سخنرانی دکتر عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت رسمی و به شکل برخط (آنلاین) آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ؛ سیزدهمین دوره بین المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) با ثبت نام بیش از ۹۰ میهمان خارجی از ۲۶ کشور، بیشترین حد نصاب شرکت کنندگان خارجی را در ۱۳ دوره اخیر به ثبت رسانده است.

سخنرانی ۱۰ استاد برجسته خارجی و ۳ سخنران به عنوان مدرس در این دوره و همچنین حضور رؤسای نهادهای ناظر پرو، مالدیو، سوریه، مونته نگرو و نیز مدیران عامل بورس‌های آفریقای مرکزی (کامرون) و قزاقستان به عنوان شرکت کنندگان ویژه این دوره از جمله نکات برجسته این دوره بین‌المللی به شمار می‌رود.

همچنین حضور کشورهای کامرون، موریس و کویت برای اولین بار در دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) از تفاوت‌های این دوره با ۱۲ دوره قبلی است. 

یادآور می‌شود؛ تاکنون بالغ بر ۵۰۰ اندیشمند خارجی از بیش از ۴۰ کشور مسلمان و غیرمسلمان در ۱۲ دوره‌ گذشته مشارکت داشته و از تجربیات فقه پویای شیعه جعفری در بازار سرمایه اسلامی بهره‌مند شده‌اند.