10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 آذر 1399 ساعت 14:26

عرضه صکوک اجاره ۱۲ هزار میلیارد ریالی

نوشته شده توسط 

100با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹ تا چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ در نمادهای صگل ۰۳۹ و صگل۳۰۹ عرضه عمومی می شود.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با بیان این خبر افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام) به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تجهیزات و ماشین آلات خط ۲ گندله سازی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر پنجم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین کند.

وی اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۰ درصد است که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می شود.

ابوترابی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، تعدادی از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و تعدادی از سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توسط شرکت توسعه معادن و فلزات توثیق شده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه امید هر یک به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پیش از این یک مرتبه از طریق انتشار صکوک به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که در نمادهای صگل۱۴۱۱ و صگل۴۱۱ در حال معامله اند.