06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 02 مهر 1397 ساعت 10:41

تحت تاثیر رشد قیمت ها در بازار سهام: ارزش روز پرتفوی سهام عدالت بیشتر شد

نوشته شده توسط 

edalatارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت با توجه به رشدهای اخیر شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام، در حال حاضر ۸۷۷ هزار و ۱۰میلیارد ریال برآورد می‌شود.
به گزارش بورس و بانک به نقل از ایبِنا، بر اساس آمار تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است که با توجه به رشدهای اخیر شاخص بورس و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت ۸۷۷ هزار و ۱۰میلیارد ریال برآورد می‌شود.


همچنین نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال و ارزش روز آنها ۸۰۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال حساب شده است.
به علاوه این که در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها ۷۶ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال است.
این گزارش می‌افزاید: با توجه به افزایش قیمتی که نمادهای مختلف در بازار سهام در هفته‌های گذشته تجربه کرده‌اند از یک سو و نیز افزایش حدود ۴ برابری ارزش مجموع پرتفوی سهام عدالت بنظر می‌رسد در حال حاضر ارزش سهام عدالت هر یک مشمولان بین ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است.