09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 10 مهر 1401 ساعت 18:35

آغاز عملیات اجرایی پروژه باند دوم محور لامرد - خنج

نوشته شده توسط 

طی آیینی با حضور دکتر وجیه‌‌‌الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران موسوم به ایمیدرو، دکتر موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، مهندس شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، مهندس دیودیده مجری طرح‌های زیربنایی ایمیدرو و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم محور لامرد - خنج (حدفاصل فرودگاه بین‌المللی لامرد تا تونل شهید باقری) به طول ۹/ ۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰‌میلیارد تومان، رسما آغاز شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد؛ ایمیدرو در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی همواره پیشقدم بوده و با ایفای نقش کلیدی در به سرانجام رساندن پروژه‌های مهم به وظایف خود در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی به خوبی عمل کرده است.

پروژه احداث باند دوم محور لامرد- خنج (حدفاصل فرودگاه بین‌المللی لامرد تا تونل شهید باقری) از پروژه‌های اجرایی ایمیدرو است که در قالب طرح ایجاد زیربناهای صنایع بزرگ و با مشارکت ۵۰‌درصدی وزارت راه و شهرسازی در مدت زمان ۱۸ ماه احداث خواهد شد. با عنایت به بار ترافیکی حاصل از تردد خودروهای سنگین در این محور، با اجرای این پروژه حیاتی شاهد کاهش تصادفات و خطرات ناشی از حجم ترافیک خودروها خواهیم بود.

ایمیدرو در حال حاضر در بستر عمل به مسوولیت‌های اجتماعی، در احداث آزاد راه لامرد - پارسیان با طول تقریبی ۵۰ کیلومتر مشارکت دارد. بزرگراه فوق الذکر حلقه اتصال دو منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد در استان فارس و پارسیان در استان هرمزگان است که در صادرات محصول و واردات تجهیزات و مواد اولیه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.