10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 آذر 1399 ساعت 10:29

مرکز مالی ایران سومین دوره آموزشی آزمون اصول بازار سرمایه را برگزار می‌کند

نوشته شده توسط 

مرکز مالی ایران با بهره‌گیری از تجارب پیشین و با عنایت به استقبال گسترده مخاطبین از دوره‌های اول و دوم آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه و اثربخشی آن و نیز با توجه به تقاضای علاقه‌مندان، اقدام به برگزاری سومین دوره نموده است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومي، با گسترش بازار سرمایه و وجود صدها شرکت بورسی و نهادهای مالی که مبین پتانسیل مناسب بازار برای جذب کارشناسان آینده‌ساز است بسیاری از افراد فعال در این حوزه بیش از پیش جویای کسب جایگاه شغلی در نهادهای بازار سرمایه هستند و بسیاری از علاقه‌مندان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند آینده شغلی خود را در این بازار جستجو کنند.
مطابق مقررات بازار سرمایه، تصدی برخی از سمت‌ها در نهادهای مالی مانند شرکت‌های کارگزاری، سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های مادر، شرکت‌های تامین سرمایه، پردازش اطلاعات مالی ، مشاور سرمایه‌گذاری و دیگر نهاد های مالی و اعطای مجوز برخی فعالیت‌ها به این نهادها منوط به اخذگواهینامه‌های حرفه ای بازار سرمایه خواهد بود. آزمون این گواهینامه‌ها با هدف ارتقای سطح تحلیل، دانش تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه و در راستای ایجاد بازاری کارآمد طراحی شده‌اند و دربردارندۀ مزایای متنوعی برای داوطلبان، کارفرمایان و جامعه است.
می‌توان گفت کسب صلاحیت حرفه‌ای در بین فعالان بازار سرمایه، کسب مزیت رقابتی و بهبود در پویایی شغلی، امکان فرصت دستیابی به برخی جایگاه‌های شغلی برای متقاضیان شرکت در این آزمون‌ها را در پی دارد. از این رو اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه منجر به ایجاد مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا در تصدی سمت شغلی می‌شود.
یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این گواهینامه‌ها مدارک اصول بازار سرمایه است که با همت مرکز مالی ایران مسیر اخذ آن برای داوطلبان این آزمون هموار شده است. دوره‌ آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه از 22 آذر الی 15 بهمن ماه سال جاری به صورت آنلاین و با 20 ساعت افزایش نسبت به دوره قبل؛ طی یک دوره 120 ساعته با بهره‌گیری از اساتید مجرب بازار سرمایه برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است این دوره همراه با کتب و جزوات مورد نیاز خواهد بود و در انتهای دوره نیز به جهت ایجاد آمادگی بیشتر از دانش‌‌پذیران آزمون آزمایشی به عمل خواهد آمد. همچنین در صورت نیاز داوطلبین در پایان دوره، ویدئوهای آموزشی آن تا زمان آزمون در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
در این دوره همچنین زمانی مشخص برای بیان نکته‌های مهم و تست‌های مربوط برای آمادگی هرچه بیشتر آزمون در انتهای هر مبحث اختصاص داده شده است تا بدین‌ترتیب مشارکت‌کنندگان بتوانند سوالات و ابهامات درسی خود را مطرح کرده و از راهنمایی‌هایی استاد مربوطه بهره‌مند گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام می‌توانید به سایت مرکز مالی ایران به نشانی www.ifc.ir مراجعه و یا با شماره های 66724343 و 66724545 _ 021تماس حاصل نمایید.