10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 10 مرداد 1399 ساعت 11:58

الزام راه اندازی خدمات مشاوره‌ای در بانک‌های تخصصی- توسعه‌ای

نوشته شده توسط 

001726معمارنژاد با تاکید بر اینکه مقررات بانک های تخصصی باید از مقررات بانک های تجاری متفاوت باشد، گفت: یکی از مهمترین الزامات بانک های تخصصی و توسعه ای، راه اندازی خدمات مشاوره ای هم برای انبوه سازان و هم برای مشتریان است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومي بانک مسکن، عباس معمارنژاد در مراسم معارفه محمود شایان مدیرعامل جدید بانک مسکن ضمن گرامیداشت یاد مرحوم رحیمی انارکی گفت: بانک مسکن با سابقه بیش از 80 سال در حوزه تخصصی مسکن به عنوان یک بانک توسعه ای فعالیت می کند و قطعا باید تمام تمرکز این بانک در حوزه مسکن و تامین زنجیره های این صنعت باشد.

وی افزود: البته الزامات مربوط به تخصصی و توسعه ای بودن باید رعایت شود و اصولا مقررات بانک های توسعه ای باید با مقررات بانک های تجاری متفاوت باشد.

معاون امور بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی ، ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات بانک های تخصصی و توسعه ای، راه اندازی خدمات مشاوره ای هم برای انبوه سازان و هم برای مشتریان است. ضمن اینکه بانکداری تخصصی و توسعه ای شعبه محور نیست.

معمارنژاد گفت: در مجمع دو سال پیش بانک مسکن مصوب شد بانک مسکن در حوزه زنجیره تامین بخش مسکن و تجهیزات ساختمانی باید کمک نماید.

معاون وزیر اقتصاد افزود: نکته بعدی بحث بانکداری دیجیتال است و توسعه این بخش تکلیف مجمع بر دوش هیأت مدیره بانک است. ما امروز بحث جدیدی هم تحت عنوان شمولیت مالی در وزارت اقتصاد مطرح کردیم به این معنا که خدمات بانکی باید در اقصی نقاط کشور ارائه شود و الزام آن بحث بانکداری دیجیتال است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد و دارایی گفت: وزارت راه و شهرسازی پروژه هایی دارد که دولت و بخش خصوصی امکان تامین مالی آن را ندارند، بنابراین در اینجا باید از ابزارهای بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک مرکزی از صدور مجوز صندوق های زمین و ساختمان برای بانک مسکن امتناع می کند و این موضوع باید در شورای پول و اعتبار مطرح شود گفت: نکته بعد، بحث حاکمیت شرکتی است که خوشبختانه در بانک مسکن بحث ریاست هیات مدیره از مدیرعامل جدا شده است و بحث حاکمیت شرکتی باید پیگیری شود.