06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 23 اسفند 1398 ساعت 13:51

افزایش بیش از 50 درصدی تولیدات برخی اقلام بهداشتی

نوشته شده توسط 

0407عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مدیران وزارت صمت و کارهای شبانه روزی که در این ایام در بخش تولید و تامین کالاهای مورد نیاز برای مقابله با کرونا انجام شده است؛ شاهد رشد بیش از 50 درصدی تولیدات کالایی مرتبط طی یک هفته گذشته هستیم.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از شاتا، همایون هاشمی افزود: این جلسه به دنبال نشست مسئولان وزارت بهداشت درمان با نمایندگان مجلس بوده و سعی کردیم اقدامات بخش های مختلف از جمله وزارت صمت در تولید و تامین اقلام بهداشتی، شوینده، ضدعفونی کننده و...، را به دقت مورد رصد و پیگیری قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده، باید از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تقدیر و تشکر کنیم؛ چرا که مجموعه اقدامات نشان از حرکت و پویایی دارد و جای امیدواری است که به زودی با فعال سازی همین ظرفیت‌های موجود، مشکلات تا حدود بسیاری برطرف می شوند.

هاشمی تصریح کرد: آن چیزی که در حال حاضر اهمیت فراوانی دارد، همکاری یکپارچه و حضور فعالانه همه بخش ها در روند سیاست گذاری ها و اجرای تصمیمات است و آنچه که امروز از مسئولین وزارت صمت دریافت کردیم و شنیدیم با توجه به کار شبانه روزی انجام شده جای امیدواری است که توان تولید کشور نسبت به گذشته افزایش داشته و بالاتر رفته است.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس گفت: نکته حایز اهمیت جلسه امروز این موضوع بود که تمامی تولیدات محصولات و ملزومات بهداشتی مرتبط با کرونا تحویل وزارت بهداشت درمان می‌شود و شبکه توزیع این وزارتخانه با توجه به تجربه قبلی باید در روند توزیع دقیق‌تر و مناسب تر از گذشته رفتار کند.

هاشمی افزود: باید تمهیداتی اتخاذ شود که قسمتی از تولیدات موجود در اختیار عموم مردم قرار بگیرد و در دسترس مصرف کنندگان باشد و این خواسته ما و مورد تاکید مردم نیز است.

وی تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم و اگر بازخواستی می شود و موردی از دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود بر اساس این رویکرد است و هم اکنون امیدواریم با تلاش های انجام شده کمبودها جبران شود.